HAJP HAJP HAJP



Jag tänker helt klart kolla in SVTs nya popkultursatsning, Hype. Jag har inte varit särskilt imponerad av Karin Winther i rutan tidigare, men hon verkar ju vara en häftig tjej, och det tar förstås tid att utvecklas som programledare.

Läser om programmet i
Metro.
Undrar lite över det här;

"– Vi vill lyfta fram det vi tycker är guld men även skrota det vi inte gillar. I dag är nöjesrapporteringen extremt snabb och sker på bloggar och andra internetforum. Det ett tv-program kan ge är personlig vinkling, säger Karin Winther."

Det ett tv-program kan ge är... personlig vinkling? Till skillnad från bloggen? Förklara gärna en gång till, för jag fattar inte riktigt.

Jag skulle snarare säga att ett tv-program i SVT har ekonomiska resurser som bloggar saknar, en trovärdighet och status som gör att intressanta gäster som knappast skulle ta sig tid att kommunicera med bloggare ställer upp som gäster.

Den personliga vinklingen tycker jag bloggarna sköter rätt bra, skulle jag vilja påstå.

Men annars. Hype. Det kan kanske bli något, minsann.

Kommentarer
Postat av: sandra

Hahaha, det har du verkligen helt rätt i! Sjukt skumt ju. Om det är nånting bloggar är så är det väl personliga? Hon måste ha uttryckt sig lite klumpigt. Men programmet verkar ju intressant!

2008-09-25 @ 17:59:30
Postat av: tobbe

Bra egenskap där att ge henne en andra chans trots det där uttalandet. Smart tjej.

2008-09-25 @ 21:49:25
Postat av: Maria

Hon kanske tänker på de där modebloggarna där alla tjejerna (för det är mest tjejer) tipsar om samma skor från top shop, samma väska från Acne och samma kjol från Whyred. Det känns ärligt talat inte så personligt. Inte för att jag tror det här kommer bli så annorlunda men ändå.

Och du finns ju kvar Annika, personlig hype dygnet runt liksom!

2008-09-26 @ 09:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback