You listen to it twice, cause the DJ is asleep



Jag vaknade i morse med ett nytt jobb i mobilen.
Eller, ja, ett skrivuppdrag.
Ikväll ska jag snacka med en karl som anses vara ett geni, en legend inom sitt område.
Självklart har jag ingen koll på honom sedan tidigare - jag är överhuvudtaget ganska oallmänbildad - men nu kan jag dra hans livshistoria framlänges och baklänges. Just nu sitter jag med en chaite och researchar och skriver frågor för glatta livet, samtidigt som jag ändrar i en krönika, svarar på mail och förbereder en annan artikel.
Tur att man har simultanförmåga.

Flitens lampa verkar lysa även hos min nya agentur - de ringde om ännu ett jobb i morse. Om det blir av har jag jobb lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag. Helgens jobb är redan klara, jobbet som kanske blir av är måndag - onsdag i Madrid. Jag har bara varit där som hastigast och skulle väldigt gärna åka dit igen, även om jag inser att det kanske inte finns tid för särskilt mycket sightseeing.
Tyvärr är det fortfarande inte särskilt mycket pengar att tala om iblandade. När jag stod i duschen tänkte jag till och med tanken
"vilken tur att jag har så många skrivjobb just nu, så att jag kan finansiera mitt modellande".
Inte okej.
Tanken var att jag skulle signa upp mig hos en agentur för att kunna dra in enkla extracash, inte jobba för växelpengar. Men min plan är att knäcka på jobben i helgen, så att kunderna blir nöjda och agenturen vågar skicka mig på jobb som ger riktigt bra betalt. När man börjar jobba för nya människor är det svårt att börja på topp.

I alla fall: på lördag plåtas jag för en designers lookbook, på söndag blir det ett "beautyjobb" (porträttbilder med fokus på make up) för en modetidning. Madridjobbet, som jag alltså inte fått ännu, är ett vanligt modereportage för ett spanskt modemagasin.
Allt sådant här är roligt, såklart, men jag vill ha feta jobb. Ju mindre cred, desto mer pengar. Så går det till så länge man inte är ung och lovande och kan ro hem en Guccikampanj eller så. För mig är det kataloger som gäller - riktigt corny postorderkataloger, alltså - och reklaaam. Tandkrämsreklam, glassreklam, Kinderäggreklam, whatever-reklam. Det vill jag ha. Ja tack!

Nu: jobba vidare.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hade varit kul att se dig i en kinderäggsreklam! :-D

Postat av: kajsa

Jag skulle lugnt köpa "ditt" kinderägg!

2008-11-13 @ 00:04:24
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Johan Erik Strömgren

Håller de tummar jag kan undvara för att du ror i land jobbet i Madrid. Dyker du inte upp kommer jag oundvikligen att sitta själv, med ett glas vin i vardera hand, på något inrökt ställe i Malasaña och du vet ju hur jag tråkar ut mig själv. Gör oss båda en tjänst!

2008-11-13 @ 01:42:13
Postat av: Vera

Du e finfin i treo-reklamen. Såg det igår kväll.

2008-11-13 @ 14:34:31
URL: http://verasvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback