She said "these bars are filled with things that kill, but now you probably should have learned".

Iiih!
Jag styrde just upp min första kompisdejt i min nya stad.
En för mig helt okänd person, vän till en bekant. Hon verkar synnerligen intressant och lät väldigt trevlig i telefon, vilket var tur - jag är fullständig värdelös på att prata i telefon. Sluddrar, drar urtråkiga skämt och ännu sämre ordvitsar, trasslar in mig i resonemang och hoppar över ord så att meningarna blir osammanhängande på gränsen till obegripliga.
I alla fall. Vi bestämde att vi skulle träffas några stationer hemifrån mig klockan kvart i tio. Gå iväg och dricka ett glas vin någonstans. Prata om skrivande.
Ja, för hon skriver. Det är ungefär det jag vet om henne.
Att hon skriver, låter rar i telefon och är - så vitt jag kan urskilja från hennes Facebookbilder - ganska lik Natalia Kazmierska.
Så har hon ett vackert dubbelnamn också. Jag tycker om vackra dubbelnamn väldigt mycket.

Gud, det var så länge sedan jag överhuvudtaget träffade en Ny Person på tu man hand. Jag är minst lika nervös som om det vore en dejt-dejt och inte en kompisdejt. Det gäller ju fortfarande att man ska fungera ihop, ha något att prata om. Att det ska finnas någon form av kemi. Annars kan det bli några ganska plågsamma timmar.

Det blir nog fint.

Nu sitter jag på Las Primas och dricker cappucino och försöker göra upp ett litet schema över hur jag ska spendera min tid framöver.
Mina nya arbetsgivare var nöjda med krönikan, deras beröm bildade ett härligt litet mjukt kuddrum fyllt av plysch för mitt ego. Nu gäller det bara att fortsätta att hålla måttet.
Bara.

Jag vill ut och fotografera! Tyvärr kommer jag alltid på det när det är mörkt och regnar. Det kan i och för sig bero på att det nästan alltid är mörkt och regnar här. Japp, there you have it: Jag har flyttat till Rainytown. The dark side of Rainytown. Slå en signal om ni är i krokarna och vill dela en blueberry scone.

Kommentarer
Postat av: Maria E

Blåbärsscones blev helt plötsligt blueberry scones. Du får inte avslöja dig nu Annika. Eller är det meningen att man ska gissa? (Äh, det har jag redan gjort flera gånger, nu skriver jag ner en stad och så får vi se sen om det blev rätt)

/Curiosity killed the cat

Postat av: Erika

F.y.i. så saknar jag dig. Men jag är glad att du har det bra. Lycka till med din kompis date. Puss.

2008-11-06 @ 19:04:31
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

bara den här sista textsnutten var ju fantastiskt författad så jag betvivlar inte det minsta att din krönikörsframtid bara kommer bli större starkare mer uppskattad.



kram

2008-11-06 @ 20:32:28
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Penny

Bilbao?

2008-11-07 @ 09:39:16
Postat av: Anna.

Berlin : )

2008-11-07 @ 17:12:16
Postat av: Ami

Jag tycker vår "dejt" var supertrevlig!



Men alltså Natalia Kazmierska? I wish haha. Jag misstänker föresten att du skrev det bara för att hon skulle googla på sig själv och finna din blogg erkänn? erkänn!



Vi får träffas och snacka skit snart igen...

2008-11-07 @ 23:17:08
Postat av: Anonym

london! oroa dig inte, i dec blir det hur fint som helst. och inte becksvart klockan fyra.

2008-11-08 @ 13:04:20
Postat av: Anonym

Du är någonstans i England. Det regnar skitmycket i England. Snälla..? :)

2008-11-08 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback