And you don't feel nothing at all.

It's the feeling you get when you're travelling somewhere
Leaving something behind
Something that took too much
Compared to what it gave

It's the feeling you get when you finally arrive
Somewhere, some place you've never been
But still
This is the closest to a home you'll get




Ja, jag blänger in i min webcam. Som den tjurskalle jag är.
Idag har jag fått trevliga nyheter och jävligt otrevliga nyheter.
Eftersom de senare slår de trevliga med hästlängder i fråga om relevans anser jag att jag har rätt att blänga. Och tjura. Och tycka lite lagom synd om mig själv.

Om en stund, om jag bara får i mig en hamburgare och lite platonisk kärlek, är jag övertygad om att allt kommer att kännas bättre igen.

Okej, övertygad är ett ganska starkt ord.
Vi kan säga som så att jag är ganska övertygad om att...
Allt kommer att bli bra.
Som vanligt är det mest en fråga om tid. Andas in, andas ut, ena foten framför den andra och plötsligt ser livet helt annorlunda ut.

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag har följt den här bloggen ganska länge. Från att vara en positiv glad person har du blivit lite av en argbigga. Jag är så trött på människor som tycker synd om sig själv. Kan ni inte bara ta tag i saken o tänka positivt. Ibland kan man ha det jobbigt o svårt, jag vet, men man mår inte bättre. Ryck upp dig! Bara för att man blivit ensam o känner sig ensamn går inte livet under. TÄNK POSITIVT! Snälla. Så det här blir en blogg värd att läsa igen.

2008-05-28 @ 21:32:11
Postat av: Annika

Kära Jo, jag skriver inte min blogg för att den ska vara "positiv" och "värd att läsa". Jag förstår verkligen ingenting av din kommentar.

"Bara för att man blivit ensam och känner sig ensam går inte livet under." Snälla rara du, vad vet du om min situation? Svar: ingenting. Eftersom det är så otroligt lite jag har möjlighet att dela med mig av, av olika orsaker.

Jag är som jag är, jag mår som jag mår, och eftersom du inte vet någonting överhuvudtaget om vad som händer i mitt liv som gör mig nedstämd så föreslår jag att du helt enkelt övergår till att läsa bloggar som får dig att bli glad.

Postat av: Jessica

"En blogg värd att läsa"... ursäkta, men jag tror att inte det blir en bra blogg hursom, om man inte skriver det man vill. Det är ju bara att sluta läsa om man känner för't. Sen är det ju bra att tänka positivt, men att göra det jämt... Då blir man ju en sån där överjävlig människa som inte kan tillåta sig själv att ha en otroligt dålig dag/vecka/månad/år!

2008-05-28 @ 21:43:03
Postat av: Annika

Jessica, jag håller verkligen med dig. Och jag tycker inte alls att jag är särskilt negativ. Möjligen är jag ingen solstråle direkt, men det beror naturligtvis på hur mitt liv ser ut just nu, och på det faktum att allt är så äckligt top secret-stämplat att jag inte kan tala/skriva om vad som händer mig.

2008-05-28 @ 21:53:45
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Rana

Så gjorde jag idag. Vi fick vattenstänk på oss när en bil körde förbi och min naiva och världsälskande vän sa att Nu, nu kan livet inte bli värre! och jag stod bara tyst kvar och andades in, andades ut, istället för att totalskrika YOU WANNA BET?!



och till dig jo: "Ryck upp dig! Bara för att man blivit ensam o känner sig ensamn går inte livet under." .... du har ingen aning, du har verkligen ingen aning, och på sätt och vis är jag glad för det, för det är hemskt när man mår dåligt och jag önskar ingen det.

2008-05-28 @ 22:28:25
URL: http://jagochkarl.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Jaha, där kom det igen... "ryck upp dig" Ja du Jo, prova säga det till nån som gråter över att det är slut kaviar, nån som gråter när hon ska kliva upp, när hon går och lägger sig och som har ont överallt hela tiden (inte för att jag tror att det är det som händer med kära fröken A här). Det är när man är så som man mår dåligt på riktigt, du kan räkna dig till de lyckliga som inte vet hur det är. Tyvärr verkar det som att du inte har den empatiska förmågan att känna dig in i någon annans situation heller, oh well, din förlust!



Annika, bra rutet! Det är din blogg, skriv vad du vill, när du vill, hur du vill.. jag kommer i alla fall läsa!:D

2008-05-28 @ 22:52:35
Postat av: weichkartoffel

När allt går så där löjligt mycket åt helvete att det inte ens går att greppa längre, brukar jag försöka tänka att om mitt liv var en film, så skulle jag sitta och skratta, och bli lite småirriterad när allt vänder och går så där superbra igen (förutsägbart). Så det är bara att vänta, och överleva under tiden. Snart blir det klichigt bra igen!

2008-05-29 @ 10:42:43
URL: http://weichkartoffel.blogspot.com
Postat av: Eduardo

Det här är det bästa jag hört på länge:



Andas in, andas ut, ena foten framför den andra och plötsligt ser livet helt annorlunda ut.



Och att studera omgivningen i större detalj, rummet, fönstren, målningarna, etc, utan att värdera är också avslappnande

2008-05-29 @ 13:45:12
Postat av: stina

och nyheterna var?

2008-05-29 @ 13:50:01
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag drömde i natt att jag var i hop med dig och att vi var jättekära. Detta är väldigt konstigt eftersom jag aldrig har träffat dig och dessutom har pojkvän;D Men jag läser din blogg i bland och jag tycker att du är jättesöt! (Du vet inte vem jag är eller kanske, för jag är Benebenes tvillingsyster) KRAM!

2008-05-29 @ 16:12:39
Postat av: Jo



En fråga som man kan undra då är ju varför du skriver en blogg? Får det dig att känna dig bättre så fortsätt med det

2008-05-29 @ 20:04:52
Postat av: Lovisa

Hej! Måste bara säga att du är jättebra i filmen Populärmusik från Vittula! :) Såg den igår and i löve it!

2008-06-01 @ 15:38:31
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback