When you say nothing at all.



Jag har extremt dålig koll på kändisskvaller.
Noll koll på vem som ligger med vem, vilka som har festat utan trosor, gjort slut eller funnit varandra under Café Operas skimrande lyktsken.
Men av en slump klickar jag på en länk som berättar för mig att Måns Zelmerlöv
gått och kärat ner sig i Marie Sernholt.
Klickar vidare bland länkarna, läser om hur Måns och Helena gått skilda vägar efter två och ett halvt år.

Och jag minns varför jag har så dålig koll på kändisskvaller.
Det gör mig ledsen.
"Popstjärna-möter-popstjärna, falls-in-love" är liksom så satans oromantiskt.
Så långt ifrån Notting Hill man kan komma.
Den "vanliga" människan är inte tillräckligt intressant, inte i verkliga livet.
Inte tillräckligt snygg, glammig, åtråvärd.
Passar inte en popstjärna.

Helena står bredvid när hennes Måns blir antagen till Idol, när han dansar sig till vinst i Let's Dance, när han är med i musikaler och melodifestivaler.
Och sen blir hon ersatt av den snygga i A-teens.
Hon med de perfekta lockarna och ett Maybelline-kontrakt.
Hon som sjunger "I need a house, I need a bed to sleep in", även kallad Världens Sämsta Låt.
Det är bara så... ovärdigt.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Å, vad sant. Jag försöker avskärma mig från sådant av samma anledning.

Postat av: ylva

Onekligen så långt ifrån Notting Hill man kan komma.
Jag fattar att kändisar blir ihop med kändisar, men... det känns så taffligt och oäkta. Usch, vad taskig jag känner mig! Deras kärlek är ju deras. Jag nöjer mig med att säga att jag håller med om att det känns lite ovärdigt att bli ersatt av Marie.

2008-03-20 @ 15:21:23
Postat av: klara

Jag blev också ledsen! :( Särskilt med tanke på att hon verkar så ytlig och han verkar så gullig..Aja.

2008-03-20 @ 15:31:43
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: malin

inte nog med att du har rätt så ser de inte alls kära ut. Tillochmed stela paret Beckham ser mer kära ut..

2008-03-20 @ 15:34:56
Postat av: Angelica

i hear ya.

2008-03-20 @ 16:09:28
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: Anonym

eller så är de helt enkelt kära?

2008-03-20 @ 16:49:43
Postat av: Annika

Anonym, absolut. Det är det säkert, och det ifrågasätter jag inte. Men om man går ut med sitt nya förhållande efter en vecka handlar det nog ganska lite om att man är totalt oförmögen att hålla sina känslor för sig själv, och mer om att det är schysst pr.
Allt jag säger är att det är oromantiskt i mina ögon. Och det är ju för mina ögon de går ut med det, för mina ögon de tar den där bilden.

2008-03-20 @ 16:52:00
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: néa

jag blir riktigt irriterad. jag har läst måns blogg och fann honom rätt vettig. men den statusen han fått i mina ögon sjönk totalt när han dumpat sin tjej och skaffat en ny tjej på bara nån månad.
och till råga på allt är hon med sk "kändis".

mer notting hill åt folket, i say.

2008-03-20 @ 17:50:01
URL: http://sagoprinsessa.blogspot.com
Postat av: Paulina

Ja, alla snackar om att de är så fina, men jag kan inte se det fina... bli tillsammans med en ny tjej på en månad. Lite snabbt kanske?? =/

2008-03-20 @ 20:05:27
URL: http://bryno.blogg.se
Postat av: Therece

Jag håller med. Jävla Måns.

2008-03-20 @ 20:44:34
URL: http://therece.blogg.se
Postat av: Amanda

Ja jag håller med, är han för känd och för populär för en "vanlig" människa nu? vad händer, detta är ju bara ytligt.. kändisskapen går ju dem till huvuden. Illa faktiskt!

2008-03-20 @ 22:05:17
Postat av: emma

jag tycker att det är vidrigt att gå ut i tidningen med sin nya kärlek ett så kort tag efter att det gamla förhållandet tagit slut. visst är det upp till honom att bli kär i någon annan så kort efteråt, men jag tycker att det är sjukt respektlöst mot den tjej han varit ihop med i flera år och som stått bakom honom i vått och torrt.

2008-03-21 @ 09:31:25
URL: http://www.a-great-day.com/blogg
Postat av: Lisa

håller med dig fullkomligt! Orka Marie!

2008-03-21 @ 10:35:46
Postat av: Linnea

Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv. Usch.

2008-03-21 @ 16:43:14
URL: http://baralinnea.tjejsatjen.se/
Postat av: Lisa

Helena kanske inte blev ersatt? Hon kanske dumpade?

2008-03-21 @ 18:49:04
Postat av: J

Förstår poängen med att Marie framstår som ytlig men det här med att inte kunna hålla sig mer än en vecka är väl inte så konstigt? Och att gå vidare fort, so what, man kan ju inte trycka ned sina känslor om man blir kär, allt handlar inte om respekt för den man gjort slut med, man måste ha lite självrespekt och respekt för den man blir kär i också.

2008-03-22 @ 10:47:39
Postat av: Fredrik Andersson

Är du inte lite väl snabb att döma? Faktum är ju att de flesta personer träffar en livskamrat på jobbet samt givet de kretsar de umgås i. Därför är det väl inte helt otroligt att två snygga personer som Måns och Marie. Ni dömer dem direkt men vad vet ni ärligt talat om dem. Alla har rätt att ha åsikter men jag blir irriterad när åsikterna endast bygger på fördomar. Kända personer är också människor och vad vet vi om deras förhållande? Nada. Det kan väl vara äkta känslor. Kärleken är ju trots allt blind. Typiskt svensk avundsjuka att döma på detta sätt. Inte särskilt insiktsfullt måste jag säga.

2008-03-22 @ 11:55:54
URL: http://www.zoreshine.se
Postat av: Anna

fredrik: okej, så då håller vi väl tyst om allting. bättre så? mindre svenskt? svara gärna, fredrik andersson.

2008-03-22 @ 14:40:00
Postat av: Vera

Du har en vass penna! I like ;)

2008-03-22 @ 18:38:36
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Inger

Visste inte heller något, förren nu...Tycker dock att hon ser ut som Per Moberg, inte för att det har något med saken att göra.

2008-03-23 @ 11:55:58
Postat av: gabriella, www.tankarsombankar.blogspot.com

vad sant, vad sant....

2008-03-23 @ 13:08:21
URL: http://www.tankarsombankar.blogspot.com
Postat av: Fatma

Så sant! :/

2008-03-23 @ 15:50:40
URL: http://fatmas.blogg.se
Postat av: Anonym

Handlar inte om att hålla tyst eller ej. Men att klanka ner på någon/nåre i detta fall två kändisar på de grunder du anger är helt fel. Detta i och med att du inte vet en smack om bakgrunden till desras förhållande.

Fördomar är det som förpestar samhället. yttrandefrihet ja! Men ha belägg och fakta för sådana påståenden.

Som sagt va tycker mer att det är svenska avundsjuka i denna tråd.

kred till J

2008-03-23 @ 19:00:02
Postat av: Fredrik Andersson

Handlar inte om att hålla tyst eller ej. Men att klanka ner på någon/nåre i detta fall två kändisar på de grunder du anger är helt fel. Detta i och med att du inte vet en smack om bakgrunden till desras förhållande.

Fördomar är det som förpestar samhället. yttrandefrihet ja! Men ha belägg och fakta för sådana påståenden.

Som sagt va tycker mer att det är svenska avundsjuka i denna tråd.

kred till J

2008-03-23 @ 19:54:33
URL: http://www.zoreshine.se
Postat av: Anders

Jag håller med om att kändisförhållanden känns oromantiska och störande. Det har ju inget med personer att göra, men möjligen med någon "generell avundsjuka" från min sida. Tänk om jag var popstjärna, så att jag kunde träffa alla snygga popstjärnor, liksom... (Men helst inte Marie Sernholt då.)

Hur som helst påminner det mig om ett avsnitt av Seinfeld, där Elaine är ihop med en kille som är nästan färdigutbildad läkare. Killen misslyckas med att klara det avslutande provet, men eftersom Elaine drömmer om att kunna säga att hon är ihop med en läkare gör hon ganska stora uppoffringar för att killen ska klara provet. När killen till sist klarar provet dumpar han Elaine. Elaine beklagar sig över att hon offrat så mycket för sin dröm om att dejta en doktor. Killen svarar med att berätta om sin dröm, typ: "I always knew that when passed the final exam i would ditch whoever I was with and find someone better. That's the dream of becoming a doctor."

2008-03-24 @ 17:45:17
Postat av: Tess.

haha! SANT.

2008-03-25 @ 13:55:31
Postat av: Silasrebekka

Very well done site! Please keep up the good work.

2008-09-04 @ 14:02:21
URL: http://silasrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback