The one who's never satisfied

Ni är så fina, alltid.
Men jag vill förtydliga några saker.

1) Ni kan inte kalla er själva "lagom-flickor". Det är omöjligt. Lagom-flickan är en idé, inte en realitet. Det är som att påstå att ni på alla sätt "uppfyller kvinnoidealet". (Nej, lagom-flickan är inte det ultimata kvinnoidealet, men lika omöjlig att leva upp till.) Ett ideal går inte att uppfylla, bland annat eftersom det är alldeles för många motverkande faktorer som ingår. Ingen människa är lagom. Ni kan förstås mena att ni är det, men jag tror er inte.

2) Jag menar inte att någon av de flickorna jag nämnde i inläggen är lagom-flickor. Jag menar att det varken är möjligt att vara lagom eller lika excentrisk som Natalie Portmans Sam i Garden State, Amelie eller Juno. Lagom-flickan och dessa tre underbara tjejer är alla lika mycket drömbilder.

Poängen är någonstans att eftersom det alltid går att se sig själv som fel, är det lika bra att skippa hela skiten och fatta att man är så jävla rätt.
Oavsett.

Kommentarer
Postat av: moa

bra skrivet annika! som alltid. förresten så avskyr jag ordet lagom och kämpar hårt med att vänja mig av med att använda det, då jag anser att det både är fult, tråkigt och utan verklig betydelse. puss och kram och fred på jorden och tack för att du finns,

Postat av: Elin

Ok, nu håller jag med dig till fullo!

2008-03-04 @ 15:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback