No one will ever love you as much as I do. Why isn't love enough?



Jag är glad att Natalie Portman verkar vara så fruktansvärt präktig.
(Ja, Fredrik, jag vet att du är övertygad om att det bara är en fasad och att du vill vara den som raserar den.)
Hon är liksom lite för engagerad i allt sådant som man borde engagera sig i; allt ifrån kvinnligt entreprenörsskap (fantastiskt) till underprivileged kids (också fantastiskt) till vegansk skotillverkning (okej, great, men liksom... eh).
Man kan inte vara överallt, trodde jag. Men det kan Natalie. Hon verkar inte välja sina strider, och det tröttar ut mig. Det blir för polerat.
På gränsen till överspänt.
Phu.
Det hade liksom inte varit okej att vara så begåvad, ambitiös, vacker och intelligent och en skön, mänsklig, avslappnad människa.
Det hade varit äkta perfektion.
Nu är hon "bara"... ja, superwoman-perfekt. På det lite halvtråkiga sättet.
Och det är jag, som sagt, glad över.
Annars hade jag behövt hata henne.

(Men
Alice aka Jane Jones kommer nog alltid att vara min största kärlek. Hon skulle aldrig vilja ha mig, men det skiter jag i. För det behöver jag aldrig få veta. Tacka vet jag fiktion.)

Läs ELLEs coverstory om världens bästa Natalie (okej, delad förstaplats med mig) här.

/Annika Natalie - shoutout to my mom för det snygga mellannamnet.

Kommentarer
Postat av: Marielle

nice cover. har också snyggt mellannamn ;)

Postat av: Johanna

Heter du Natalie i mellannamn? Åh, så vackert! Ett av mina favoritnamn, speciellt med den stavningen, utan H. Och det är inte bara fröken Portmans förtjänst. :)
Håller verkligen med dig i det du skriver, även om jag inte tänkt på det själv förut... och Closer är helt klart en av världens allra bästa filmer. Så fruktansvärt heartbreaking.

2008-03-14 @ 16:52:02
Postat av: Minna

svar: Eller hur, en dålig bild och då blir man dömd

2008-03-14 @ 16:53:46
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Anonym

men alltså veganska skor är jätteviktigt! lovar!!!

2008-03-14 @ 17:10:31
Postat av: Johan

Jag tycker Natalie är högst mänsklig.
Att släpa sig till sitt monotona industrijobb varje morgon utan att göra något för att förbättra omvärlden, det är det omänskliga.

Veganska skor är för övrigt jätteviktigt, det är ett elände att hitta.

2008-03-14 @ 21:50:26
URL: http://birdienumnum.blogg.se/
Postat av: Mjke

Åh, hon är så vacker. Otroligt vacker!

2008-03-15 @ 08:51:48
URL: http://www.mjke.blogg.se
Postat av: Linda

Underbart inlägg! Gillar verkligen ditt sätt att skriva. Och jag ÄLSKAR Closer. Den har ju gått upp på teater i Stockholm nu med Andreas Wilson, ska du se? :)

2008-03-15 @ 09:36:09
URL: http://www.abfab.eu/blogg/
Postat av: sanne

Hon är verkligen bilden av perfektion. Men det är nästan så jag unnar henne det, det måste ju finnas någon... Sen vet man ju inte vem hon är egentligen, hon kanske är mänsklig. Men den sida av Natalie man får se är fan perfecto! btw, lite läskigt att Norah här i Lkpg är så otroligt lik Natalie, tror du haft en bild på henne i bloggen för typ 100 år sen.. snygg kvinna...

2008-03-15 @ 19:08:37
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback