...I hate walking on you.

Eftermiddag. Solen har gått ner, mörkret ligger tungt och grått över södra Stockholm.
Tankarna är inte tunga, bara likgiltiga.
En aning effektsökande.

Sms med stela fingrar.

A: Fan vad stereotyp man känner sig när man går över Västerbron i grådiset och funderar på hur det vore att hoppa.

Hon svarar alltid när hon behövs.

S: Det är inte en vidare originell tanke och heller inte en bra idé. Fast jag ska inte uttala mig, jag kan inte gå över en bro utan att tänka på hur det skulle vara att hoppa. "Kallt", kommer jag ofta fram till.


Kommentarer
Postat av: Ylva-Li

Västerbron framkallar onekligen sådana känslor. :)

2008-03-08 @ 19:54:22
Postat av: Hanna

Jag tänker alltid så, jämt när jag står inför en situation där jag skulle kunna dö så vill jag göra det. Jag vill gå ut framför tåget. Jag vill hoppa från alla höga ställen. Jag vill krasha med flygplanet. Men jag vill inte dö. Det har nog sin grund i att jag vill pröva allt, det gör även de dumma sakerna svåra att motstå. Jag brukar även alltid fundera hur man bäst skulle kunna sno saker från en affär, råna en bank eller mörda en människa. Jag skulle aldrig få för mig att genomföra mina planer men på något sätt är det tillfredställande att tänka så. Tänker du också så?

Postat av: Tomac

Som när du var yngre, och hade friluftsdag, och någon av pojkarna i klassen stampade på en myrstack, och läraren ryckte honom i armen och sa, "Vad skulle DU säga om en jättestor myra kom och stampade på DITT hus?"

Vad skulle du säga om en liten bro kom och hoppade från dig?
Skulle du bli ledsen eller känna dig hedrad? Jag skulle nog känna mig hedrad. Självmordshoppare väljer ju trots allt sina broar med stor omsorg - så logiskt sett borde ju broar välja sina människor lika omsorgsfullt.

...I can't believe I'm actually writing this.

Anyway. Ibland är din humor så mörk att jag får spasmer i ryggraden. You and Jello Biafra would make a great couple.

"We're sorry. We hate to interrupt, but it's against the law to jump off this bridge. You just have to kill yourself somewhere else. A tourist might see you, and we wouldn't want that."

2008-03-09 @ 08:00:30
URL: http://fold4wrap5.blogg.se/
Postat av: cat

den känslan är nästintill oundviklig ibland..

2008-03-09 @ 12:49:58
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: Lina

Du passar verkligen i långt hår (bilderna i inläggen under) :). Vart köper du dina peruker?

2008-03-09 @ 12:50:25
URL: http://fraaans.blogg.se
Postat av: emkat

Ja, kallt är nog rätta ordet. Kallt och ont.

2008-03-09 @ 16:38:16
URL: http://yourdaddydontrocknroll.blogspot.com/
Postat av: dontletthemfoolya

ni som behöver lite muntra tankar och ett jävlar anamma... läs min bloggfan

2008-03-09 @ 17:22:48
URL: http://dontletthemfoolya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback