Cause we all get tired, I mean eventually, there's nothing left to do but sleep

Flowers made of fabric never fade.



Den ständiga rädslan att bli påkommen.


Tänk om man var en sådan person som aldrig behöver låtsas vara någon annan än sig själv.
Som helt enkelt alltid räcker till.
Ja, tänk.
Finns sådana människor?

Här fick jag nästan lust att göra en fruktansvärt corny liknelse mellan människor och tygblommor.
Något om att aldrig vara tillräcklig, något i stil med att antingen är man alltid fin och gjord av tyg och anses vara jävligt tråkig och inte lika mycket värd som de "riktiga" blommorna eller så är man äkta och levande och det är ju himla trevligt men så vissnar och dör man och vad ska man då med all den där eftertraktade äktheten till? (Fast, eh, lite mer genomtänkt och framlagt i mycket mer pretto ordalag.)
Men riktigt så patetisk känner jag mig inte idag.
Så det kan vi verkligen klara oss utan.

And I sat watching a flower
As it was withering
I was embarrassed by its honesty

Kommentarer
Postat av: Paulina

Snygg bild!

Känner faktiskt inte att jag ska bli påkommen om att inte vara så bra som folk kan tro. Jag tror att folk tar mig för den jag är och inser att jag inte är perfekt... precis som alla andra.

Om man vet att man inte räcker till, så behöver man ju inte vara rädd för att inte räcka till.

Ingen är perfekt, helt enkelt. (fast det visste du nog redan)

Postat av: Tomac

En dag, Annika, en dag ska jag tvinga hit dig. Det ska vara en söndag, och vi båda ska ha på oss kalasbyxor och varsitt linne och otympliga frisyrer. Vi ska spendera dagen framför The Singing Detective. Tv-serien - inte filmen. 392 minuter av ren briljans. Och vi båda ska festa på proteindrinken Tomac Specialé: 1 dl vassleprotein med kokossmak, 1 dl fiberhavre, 2,5 dl mjölk samt en banan. Och en tesked kanel. Det är så gott att dina smutsiga små fingrar vaknar till liv och får dig att tänka oheliga tankar.
Sedan ska vi analysera The Singing Detective i detalj.
Alla destruktiva dialoger.
Alla svarta, inre monologer som du skäms för att tänka, "Precis så där känner jag också."

...för det skulle vara guld värt tillsammans med en grubblare som du.

2008-03-24 @ 22:00:42
URL: http://fold4wrap5.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner alltid att jag aldrig räcker till.
Varken som mamma eller flickvän, det är alltid någonting jag grubblar över.De första meningarna i ditt inlägg rev upp den känslan jag har inom mig.Förbannat.Jag vill bara duga.

Jag gillar din blogg.

2008-03-24 @ 22:38:45
Postat av: Stephanie

Vilken fin metafor! Tänker tillbaka på det du skrev om att vara "lagom flickan" och ser assimilationen till att vara tygblomman!
Själv är jag så långt ifrån lagom.. ambivalent som en bergodahlbana, försöker uppnå äkthet men ibland spelar jag någon jag egentligen inte är. Intalar mig själv att det är charmigt:)

2008-03-24 @ 22:48:12
URL: http://www.dummieanddephie.blogg.se
Postat av: Jes

Snygga bilder du tar!! /Jes

2008-03-24 @ 22:54:23
URL: http://vitavillavila.blogspot.com
Postat av: Hellboy

OK, jag ger mig, fina snabbshots, bilden av fabriken är skön,. och speciellt bilden av din morfar är grym, mycket karaktär, mycket känsla,mycket kärlek.
"Not Fade Away" av Rolling Stones.

2008-03-24 @ 23:17:35
Postat av: Lina

Jag brukar tänka som så, att alla människor låtsas, och alla människor jag ser är livrädda för att bli påkommna. På så sätt känns det lite lättare för mig, för rädslan är min egen, de andra märker den inte för de är i sin tur upptagna med sina egna masker.
Jag tror verkligen det, att alla låtsas. Men dom som är omedvetna om det är de som lider mest.
*flumm*

2008-03-24 @ 23:32:19
URL: http://mjorf.blogg.se
Postat av: Mr Secret Lover

Du är det bästa jag vet.
Tusen kilo kärlek

(och det är så lugnt så, han har hängt ett tag utan att vara oförskämd, någonting som jag nästan ser lite fram emot)
:*

2008-03-24 @ 23:38:57
URL: http://tuesdays.blogg.se
Postat av: Neila

vetu vad? jag tycker du verkar helt fantastisk. jag har läst din blogg i över en månad nu.. har aldrig kommit mig för att kommentera. Men blir alltid lika posetivt överraskad av allt du gör. Spelar ingen roll om det är de vackraste modell bilderna eller ett inlägg som liknar en lång elegi.. Jag uppskattar att du kan visa både den starka och vackra sidan, samtidigt som du i nästa stund även vågar visa den svaragare (men dock alltid lika vackra) sidan.

hm, ja då gick vi det sagt också :D.. hoppas du får en fin dag! kram neila

2008-03-25 @ 10:17:43
URL: http://neila.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken vacker bild! ♥

2008-03-25 @ 13:07:15
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anna

hjärta

2008-03-25 @ 13:12:27
URL: http://regardemoi.blogg.se
Postat av: Johanna

Så jättefin bild (visserligen fin metafor också..) skulle bara vilja säga ett par ord om min kusin som är den enda person jag känner som alltid är 100% äkta. Världens grymmaste person, jag lovar. Det var bara det, ville verkligen att ni skulle veta.

Älskar din blogg, så skön verkligen.

2008-04-07 @ 20:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback