Du var ju redan som barn, ja rätt originell, ja det var vad man sa



Så hände det.
Det krävdes en alldeles ensam lördagskväll, med huvudvärk, tvåpack semlor och mjölk direkt ur paketet, för att jag skulle falla.
Och föll, det gjorde jag.
Från och med ikväll är jag Melodifestivalenfrälst.
Hur har jag lyckats missa det här spektaklet?
Det påstås att det råder Melodifestivalhysteri. Jag har då rakt inte märkt något. Det enda som hintat om att det är något på gång är att det bredvid sängen ligger en skrynklig kvällstidningsbilaga med lustigt klädda människor som ler mot mig från omslaget, prydda av texten "Nöjesliv Schlager - Amy och pudlarna - favoriter ikväll".
Annars... nej, jag har inte fattat att det är det svenska folket gör på lördagkvällarna, och sannerligen inte varför.
Nu förstår jag.
Vilken underhållning!
Jag är lite chockad. Jag låg i soffan med min huvudvärk och hade verkligen roligt.
Blev dökär i Nour El-Refai, sjöng med i refrängerna, förvånades över att Lasse Lindh såg så ung ut (och blev lite sur över att han fick kyssa min Nour) och försökte att inte tänka på allt "too-much-information"-klassat han berättade i Bons rundabordssamtal om sex, skrattade åt flickan som kunde så många språk men absolut inte sjunga, grinade när Sanna Nielsen var så rörd att hon tappade ord när hon sjöng sin ballad en andra gång.
Och det där med Carola, ja, herregud.
Jag tar hellre ett gäng sköna snubbar i röda kavajer än Carola, any day of the week.
Dessutom lät deras Just A Minute härligt mycket som Mikas fantastiska Grace Kelly.

Ja, schlager, vilken grej!
Nu vet jag vad jag ska göra några lördagskvällar framöver.
Det känns tryggt.

Men.. varför kallar man sitt band Rongedal?
-------
"Postat av: Ylva

Är de inte bröder och heter Rongedal?"

Mycket möjligt.
Men det är väl inget krav på att ha sitt bandnamn som efternamn bara för att man är bröder?
Fast de kanske inspirerats av Hanson och Moffatts.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tänkte hela tiden på att Just A Minute lät som en blandning av Mika och Scissor Sister. Falsettigt och discopoppigt sådär! :) Och det är klart man blir glad över att banan-killarna (för mig kommer de alltid vara körsångarna till Electric Banana Band som hade banan-kostymer) slår ut Carola!
Fast det mest fascinerande ikväll var Lasse Lindhs cellist som spelade bakvänt, med stråken i fel hand på något vänsterhänt sett. Här talar vi om god lördagsunderhållning! :D

Postat av: nisse

jag tänkte också på det där med Grace Kelly, det förstörde låten. Fast melodifestivalen suger rätt hårt ändå.. :/

2008-02-16 @ 23:07:11
URL: http://saippuakauppias.blogg.se
Postat av: Ylva

Är de inte bröder och heter Rongedal?

2008-02-16 @ 23:13:42
Postat av: Rosie

alltså egentligen. brukar jag inte kommentera för jag känner mig överflödig men nu måste jag lägga in en protest! haha :P det funkar inte att säga att de där fjantarna i röda kostymer lät som Mika. Jag satt hela tiden och tänkte på hur desperat de försökte efterlikna något som ens efterliknar Mika. Om Mika är choklad (som är jättegott) är de där Rongedal bajs (som säkert är jätteäckligt). Och Lasse Lindh allra finaste finaste är så jättefin och jag har inte läst om hans sexliv i Bon, och jag blir jättenyfiken, kan du inte berätta lite saftiga detaljer som han sa?? :D

dessutom gillar jag din blogg, du är en jättefin människa på utsidan och du är säkert minst lika fin på insidan (det vet jag inte mycket om eftersom jag inte känner dig)

mkt fina (men lite upprörda för den där Rongedal/Mika-liknelsen) hälsningar //Rosie

2008-02-17 @ 05:44:53
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se
Postat av: Åsa

Hahaha. Mofatts. De hade jag förträngt >

2008-02-17 @ 16:09:16
Postat av: Gautehedda

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2008-11-14 @ 08:31:48
URL: http://www.enequist.dk/gautehedda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback