Life indeed can be fun.

Jag sitter på ett café med trådlös uppkoppling.
Jag har hatt, blommig scarf och knallrött läppstift.
Min cappuccino är till hälften urdrucken, snart måste jag köpa en ny.
Så att jag kan sitta här i två timmar till och skriva på min gigantiska laptop, 1998 års modell.

Det är nästan så att jag önskar att
Kristofer Ahlström kunde se mig nu.
Tänk, att det kan vara så lätt att provocera någon!

(Ja, inläggets rubrik är en referens till sångerskan Des'rees "Life", som blev en hit samma år som jag fick min dator i födelsedagspresent. Det är en riktig kanonlåt. Innehåller bland annat raderna "I don't want to see a ghost, It's the sight that I fear most. I'd rather have a piece of toast, and watch the evening news."
Den tittar vi på, tycker jag.)


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, den där sången kommer jag så väl ihåg! Hörde den jämt på radio i min dagmammas kök när vi satt och åt mellanmål. Det är både skrämmande, fascinerande och skönt att det har hunnit gå tio år sedan dess. Ljuvliga 90-tal!

Postat av: Marie.

Jag ser din stund på cafét som en scen i en konstnärlig och vacker film.



Du är vacker.

Tack för Din blogg. Gillar den!



/Marie

2008-08-17 @ 20:59:18
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag vet inte alls varför, men den här låten påminner mig om H&M shoppande som osäker tonåring på 90-talet nån gång.



Både bra och dåligt. :)

2008-08-17 @ 23:10:14
URL: http://blog.tumtum.se
Postat av: klara j-r

på gymnasiet brukade mina klasskompisar ofta sjunga på denna i korridoren, eller ja refrängen. det som gjorde det roligt var att man fick sjunga ett ord var, vilket var roligast om man bara var två. en sjöng life den andre oh osv, och sen do do do do. vi kunde underhålla oss i timmar med den och hej hej monika.

2008-08-17 @ 23:27:50
URL: http://nomi.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tror jag talar för oss alla när jag säger att en bild på dig i hatt, blommig scarf och knallrött läppstift vore på sin plats.

2008-08-18 @ 11:45:27
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: angelica

en låt om din blogg: http://www.youtube.com/watch?v=vOkGhn7KLUc

2008-08-18 @ 15:47:51
Postat av: victoria

Haha, jag skulle aldrig våga sitta på café med laptop. Det är ju knappt så jag går på café ensam. :P

2008-08-18 @ 15:52:38
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: Anna

2008-08-19 @ 00:05:14
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, här hade man verkligen velat se en bild på spektaklet. Mer bilder världens bästa du.

2008-08-19 @ 00:06:08
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: Nina

tack för videon! kul att minnas old times :)

2008-08-19 @ 00:58:01
Postat av: Linn

Att man nu börjar tycka om 90-talsmusiken gör mig lite orolig för att jag börjar bli vuxen...eller borde vara.

2008-08-19 @ 20:17:28
URL: http://linnsara.blogg.se/
Postat av: Anna

Vart håller du hus och vad pysslar du med? Blogga, blogga, blogga! Jag har läst nyaste numret av Elle idag. Den var bra, men jag läser hellre dina inlägg.

2008-08-19 @ 22:34:49
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: Lady Jacky

2 timmar? Vilken schysst batteritid för en sådan antik notebook.

2008-08-20 @ 03:12:22
URL: http://himelblau.blogspot.com
Postat av: denmisslyckadetjejen

Hej (visste inte din mejl så jag skriver här)

Annika, jag började 9:an idag. Vi var bara i skolan i 2 timmar för att få papper och info och blabla.. massa tjat och så säger dom hur "glada dom är att se oss igen och ni är säkert uppvilade" men det är vi inte alls. Inte JAG ialla fall.

Idag kände jag lite hopp om att kanske är jag inte lika blyg (för jag är förjävla blyg) kanske vågar jag idag. Men NEJ .

Jag har ingen vän. Jag är ensam. Eller jag hänger med några på rasten men säger inget för dom är typ inte som mina vänenr, egentligen. (Jag kan inte tala om vad som helst, är inte mig själv med dom.) vi sitter mest på obekväma jävla soffor i korridorerna.



Alla 7:or som tror att dom är så coola nu är bara ivägen. Och jag måste vara den kortaste personen i min klass. alla har växt och är så långa. Jag är ful med risigthår, orkade inte fixa det. Ingen är glad över att se mig igen. känns inte som jag existerar. jag bara väntar och väntar att varje rast ska ta slut. jag kan inte få någon vän heller för det känns som om ingen är som jag. Jag kan inte prata högt i klassen eller i stora grupper. Får typ hjärtklappning då.. Alla lärare säger bara att jag ska prata mer och vara social men jag har kämpat i 2 år nu. Har ingen hopp kvar. om bara kunde få slippa skolan. För mitt liv utanför det där helvetet är helt okej. Bättre än okej, faktist.



I 9:an är man ju stor ;p och man ska va cool. Jag är mesig men det skiter jag totalt i. Jag vill bara inte vara så dödligt blyg och våga mer.



ps: vetinte varför jag skriver till dig. Måste bara säga till någon som inte är mamma eller pappa . Och du verkar vara sådär cool och så är du underbart vacker och så vet du ALLT, typ.

Min Förebild, Annika :)



nu ska jag bara trycka :S

2008-08-20 @ 14:35:36
Postat av: hannas

Grymt snygg blogg du har!!

2008-08-20 @ 17:30:41
URL: http://adolescens.blogg.se/
Postat av: samie

haha måste bara berätta att jag drömde om dig inatt. du hade sytt typ som en hamburgare på hemslöjden med massor av kött som du förvarade i ditt kylskåp... jag tyckte det var lite skumt och äckligt och du påpekade att det var det inte alls :P haha! du skulle bjuda mig på pannkakor i din lägenhet hade jag också för mig...

2008-08-20 @ 21:43:41
Postat av: hejhej

Så ofta läser man kommentaren "du är vacker" eller "du är snygg" på tjejbloggar, samtidigt som bloggaren skriver texter om att utseendet inte ska spela någon roll.



Går detta ihop?

2008-08-20 @ 22:15:04
Postat av: valet är ditt

Jag tror du har stor kreativ potential, men du håller på med allt möjligt och så verkar det väldigt viktigt att alla tycker om dig. En konstnär kan inte ha magknip därför att alla kanske inte älskar en. Många här tycker att det du gör är så bra, men vad vet de, de är nog svinunga och deras kritik verkar mest vara till för att glädja. Jag tycker du bör satsa fullt ut på fotograferandet, där tycker jag att det finns stor potential. Kom också ihåg att du är 24, vilket egentligen inte är mycket, men tid för dig att välja. Livet är så kort. De som inte vågar välja får leva med denna ånger intill graven. Bli inte en av dem!!

2008-08-21 @ 00:25:12
Postat av: Johanna



Hej Annika!



Jag undrar om du möjligtvis kan länka till min blogg? Jag har just börjat tillverka egna armband och vill gärna komma ut på "marknaden", som tack så skickar jag gärna ett armband till dig.



Johanna

2008-08-21 @ 11:01:45
URL: http://item.blogg.se/
Postat av: Misha

Fjärilsvideon! Jag har en fetish för fjärilar, eller tja, jag hade så jag minns videon väl pga det. Den och "come my butterfly, sugar, baby" videon....



Fast fiksurfa är fan en räddning på nattöppna Exmod när det är inlämningsarbeten som ska in och man inte har internet hemma :P

2008-08-21 @ 12:20:20
URL: http://endlessnessego.blogspot.com
Postat av: Annika

Julia - Herregud, det är helt vansinnigt. Tio år? Jag minns den tiden som vore det igår. Verkligen.



Marie - Det var en lite filmisk stund, faktiskt. Jag tyckte mycket om det. Ibland är det skönt att få låtsasleva i en vacker illusion för en stund.



Ylva - Jaa. Det är ju det som är så häftigt med låtar som aldrig betydde något för en när de kom, men som ändå rymmer så många minnen.



klara j-r - Hahaha! Det låter ju helt fantastiskt härligt!



Finaste Sannaälsklingen - Det hade onekligen varit på sin plats. Men jag hade ingen kamera med mig, och ingen webcam i min tusen år gamla dator. Så du får frammana bilden i din fantasi istället. Jag längtar efter dig.



Victoria - Oj, varför då, raring?



Anna - Åh, jag vet. Jag har så sällan kamera med mig längre. Och nu har jag dessutom tappat bort min batteriladdare, haha!



Nina - Varsågod!



Linn - Tell me about it...



Anna igen - Jag var på en alldeles underbar liten kärlekssemester, och efter stunden på cafét med datorn hade jag inte internet på fyra dagar. Det var faktiskt ganska härligt.



Lady Jacky - Det är typ tio minuters batteritid. Jag snodde naturligtvis ett bord med stickkontakt på lämpligt sladdavstånd.



Den misslyckade tjejen - [email protected], du kan maila precis när du vill. Tack så oerhört mycket för din kommentar. Den inspirerade mig till min nästa krönika till Metro som kommer ut i tidningen på tisdag. För det finns så otroligt många som känner som du.



hannas - Tack!



samie - Haha, oj, det blir något att bita i för en drömtydare!



hejhej - Man kan tycka att någon är vacker, och bli glad för att någon tycker att man är vacker, utan att för den skull tycka att det är vettigt med ohälsosamma och ouppnåeliga utseendeideal.



valet är ditt - Hoppsan, här kom det en hel massa tips och råd, minsann. Jag tackar så mycket, men trivs utmärkt med hur mitt liv ser ut och är tacksam varje dag över att jag får vara så fruktansvärt lycklig. Så du ska verkligen inte oroa dig för min skull.



Johanna - Vilka fina armband du gör! Visst kan jag länka till dig framöver.



Misha - Ja, vad skulle man göra utan trådlösa nätverk när allt annat kör ihop sig?

2008-08-23 @ 23:29:04
URL: http://beautifulones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback