I've got the power (ah, så förutsägbart, så härligt!).

Jag har en ny taktik.
Diktatortaktiken.
När jag får idiotiska kommentarer skiter jag helt enkelt i att godkänna dem.
Eller, idiotiska och idiotiska - när de gör mig ledsen, förolämpar och hånar mig, säger åt mig hur jag borde vara, vad jag borde göra för att duga i deras ögon; då kommer de inte igenom mitt diktatoriska filter.

Men jag måste ju ändå läsa dem...? Så, vad är poängen?
M-A-K-T.

Jag blir lite mindre ledsen när jag inser att jag faktiskt styr vad som tillåts synas i min blogg.
Att jag kan välja att ta åt mig av all fin repons och låta den sviniga rinna av mig.
Så visst, fortsätt att komma med onödiga elakheter, hur mycket och hur elakt ni vill.
Jag njuter av att radera era snuskiga mobbarkommentarer.

Kommentarer
Postat av: Maria

Heja! :)

Postat av: Anna

vem tusan skulle kunna ha nagot negativt att säga om dig? jag förstar inte. din blogg kan ju inte vara störande pa nagot sätt för nagon folkgrupp. hur kan man irritera sig pa dig? du är ju bara fin och ett litet ljus i vardagen.

2008-04-23 @ 14:13:31
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: Kristofer

Men, det är ju lika roligt att få piss som att få kärlek! Jag skulle aldrig stå ut med tanken på att vara omtyckt av alla. Å andra sidan skulle det vara skönt att för omväxlings skull vara omtyckt av någon, vem som helst, någon gång.

2008-04-23 @ 14:22:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/4914
Postat av: victoria

Shame on those bitches. Allt jag kan göra är att skaka på huvudet. Bra att du hittat ett sätt att tackla det där.



Ps. Såg dig i Hannas program. Nog för att jag förstått att du är väldigt söt och ödmjuk, men jag vill bara säga det att du lyckades ändå överraska mig. Fasen vad du är söt! Herregud, hål i tänderna! Du är så läskigt charmig, bara. :D

2008-04-23 @ 14:22:57
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: Shille

Jag tror inte det handlar om avundsjuka utan frustration att inte kunna vara uppriktigt och ärlig. Människor som svär och är elak förstår oftast inte hur de ska lägga upp korten snyggt på borden då det är något som stör dem, vilket leder till att det dem egentligen störde sig försvinner i ett moln av; fitta, ful, äcklig, dum, korkad, tjock... vilket oftast aldrig är relevant. Eller så är det faktiskt så att vissa människor inte klarar av att det finns schysst, smarta och fina människor som du :)

2008-04-23 @ 14:24:28
URL: http://liberaltinitiativ.blogg.se/
Postat av: tobbe

Det är rätt Annika! Gör så, så ska allt gå dig väl. Ska man ha en snygg blogg så måste den ANSAS. Har jag gjort mig tydlig nog?

2008-04-23 @ 14:40:01
Postat av: Tari

Det är rätt! Ta ingen skit från folk som har sin hobby i att gnata över andras liv.

2008-04-23 @ 14:49:19
URL: http://iloveyourpapercuts.blogspot.com/
Postat av: Lina

Jag förstår faktiskt inte varför folk lämnar elaka kommentarer.

Om man inte gillar en blogg så skiter man väl i att läsa den?

Undrar om man mår bra själv av att säga elaka saker till presoner man inte känner...

2008-04-23 @ 15:56:33
URL: http://mjorf.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jajaja! Mer despotiska tendenser åt folket sötnos!

2008-04-23 @ 16:54:22
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Tiny

Jag får en härlig känsla i magen när jag läser det här. Även om de inte alls är riktade till mig har jag lite för lätt för att bli arg över att folk är så elaka bara för att internet tillåter det, bara för att det går.

2008-04-23 @ 16:59:17
Postat av: Karin

Du får ju massor av positiva och fina kommentarer, försök att ta åt dig av dem och bara släppa de idiotiska.. Lättare sagt än gjort men du verkar vara en stark kvinna så det klarar du nog! =)

2008-04-23 @ 18:36:36
Postat av: Amanda

Way to go!

2008-04-23 @ 19:31:35
Postat av: Hanna P

det är bra, ta ingen skit.



Det ger en ingenting att publicera obefogad kritik,

2008-04-23 @ 19:31:36
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är bra! Stå på dig!

2008-04-23 @ 19:59:09
Postat av: Hellboy

Du njuter av att radera,nää, det menar du inte! Att radera skapar obalans,man kan inte jämföra hiss och diss,det lilla extra går förlurad pga diktatortaktiken, smicker smakar godare när den är smaksatt med en aptitretande hinna av snuskiga mobbarkommentarer,viskade cybersynder som fräter ens självkänsla,.är du verkligen en riktig skorpion? Yes, jag är född den 4/11.

2008-04-23 @ 20:57:39
Postat av: S

Ingen menar det dem säger, det är som på sexårs man skrek "fuck you", "bög" efter varandra trots att man inte riktigt visste vad det betydde.

2008-04-23 @ 21:27:23
URL: http://ciaoRoma.devote.se/
Postat av: Alex

Annika. Du är vacker, mogen och med en härlig karisma. Du är en av de jag skulle kalla älskvärd utan att tveka - jag faller pladask för ditt leende och din ödmjukhet, samtidigt som jag vet att det finns en 'farligare' Annika med riv i under ytan. Du är så verklig, så verkligt vacker som bara sanningen kan vara.

2008-04-23 @ 21:35:46
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: anna

Jag förstår inte varför någon skulle vilja vara elak mot dig! Du verkar vara en av de bra här i världen. Helt rätt att du tar kontroll!

2008-04-23 @ 21:36:33
URL: http://annasomanarki.devote.se
Postat av: Misha

Bäst. Det är precis så du ska ställa dig till funktionen, it's your party and you crash if you want to :)

2008-04-23 @ 21:43:42
URL: http://endlessnessego.blogspot.com
Postat av: Abbes pappa

Men varför är folk så tröttsamma?



Sluta vara taskiga mot Annika, hon äger!

2008-04-23 @ 22:00:13
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Alexandra

Dumma, dumma folk! Hejja på att ignorera dem!

2008-04-23 @ 23:01:58
URL: http://tiominuter.blogg.se/
Postat av: nadia

you go girl!

2008-04-23 @ 23:38:49
Postat av: kajsa

du är det mest vackra jag vet :)

2008-04-24 @ 00:54:55
Postat av: Teddy

Jag skrev ett utav inläggen (under annat namn) som jag tror du kan ha uppfattat som taskigt till förra inlägget (då du bara lade upp de vanliga bilderna på dig själv).



jag tycker det är tråkigt att du tar emot kommentarer med kritikinnehåll så dåligt. Visst, om du hade rensat bort kommentarer som bara innehöll skällsord eller rasistiska uttalanden eller annat kränkande, det är väl att föredra att man rensar bort sådant. Men att ta bort ALLT som inte innehåller uppmuntrande beröm är lite trist. Det hade varit kul att få uttrycka sina åsikter. Öppenhet?

Ganska viktigt att kunna ta självkritik, tycker iaf. jag.

Nu vet jag inte om du refererar till just min kommentar då du kallar det "snuskiga mobbarkommentarer", det kanske var en massa andra som skrev superelaka saker. Vad jag skrev var att det är tråkigt att dag ut och dag in bara se webcambilder samt kritiserade användandet av mer eller mindre fåniga låttextcitat som rubrik. Ville ha lite mer innehåll.

Jag försöker inte tvinga dig att förändra dig. Kände bara för att skriva min åsikt, säga lite vad jag tycker om bloggen. Jag läser den ju, så den är bra, jag gillar'n. För jag är inte en utav dem som lägger ner en massa energi på att läsa 234 st bloggar som jag hatar och sedan skriver elaka kommentarer. Det hade varit för trist och dumt och jobbigt.

Kanske borde tänka över det där med att ta emot kritik? Eller är det så att så fort någon i verkliga livet säger till dig: "Det där är lite halvbra, du kan göra bättre!" så kallar du det "snuskiga mobbarkommentarer" och väljer att ignorera det?



Hm. Blir lite tråkigt och är att vara lite blind om man bara tillåter kommentarer som "Gud vad du är snygg!" och "Gud vad du är bra!".



Sorry om jag upprörde.

Tjabba.

2008-04-24 @ 09:42:35
Postat av: Anna

svar till teddy:

jag kan första vad du menar, men annikas blogg är ju en variation av samhällsfunderingar och enkla bilder vilket jag själv tycker är charmen. vissa dagar far hon mig att tänka till och andra dagar bara le och tycka att hon är härlig i sitt enkla själv.

2008-04-24 @ 12:47:18
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: stina

om man bara kunde göra så i verkligheten också. deleta alla dumma saker folk får för sig att ropa efter en eller säga till en.

jag hatar när folk gör det. knappt jag vågar gå genom stan om jag inte är jävligt main-stream-klädd. alltid nån som ropar. hur deletar man de komentarerna?

du e gud annika. du har säkert nån grym lösning. :D

2008-04-24 @ 15:36:37
URL: http://contaqt.blogg.se/
Postat av: Rana

jag har visserligen aldrig sett dessa elaka kommentarer, men du verkar ha jättegulliga läsare i överlag, verkligen. jag jämför lite med andra bloggar med lite större läsarkrets som tycks få elaka kommentarer nästintill varje dag. jag tror nog att som blogg drar man till sig människor med liknande sinne och själ, och jag dras ju hit.. ofta. höhö. så det vore en ära att vara vän med din blogg, fina fina du.

2008-04-24 @ 20:28:16
URL: http://jagochkarl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback