It's easier than learning your ABC's



Janna skickar vidare, jag lyder.

A is for age: Snart halvvägs till femtio.
B is for booze of choice: Sötsliskligt och blandat med annat sötsliskigt. Tänk raspberry daiquiri.
C is for career: Fan vet. Men jag vill skriva. Och bli moviestar!
D is for your dad's name: Michael Zev Spielman.
E is for essential items to bring to a party: Alkohol och pepp!
F is for favourite song at the moment: Allra mest älskade Bright Eyes - Nothing Gets Crossed Out.
G is for favourite game: Jag hatar spel. Jag förlorar jämt, och jag är en fruktansvärt dålig förlorare.
H is for home town: Stockholm i mitt hjärta.
I is for instruments you play: Piano, hjälpligt.
J is for jam or jelly you like: Kunde de inte komma på något roligare på J? Okej. Hjortron, hallon, blåbär.
K is for kids: Yes please! Två, tack. Innan trettio? Bra film, dessutom.
L is for living arrangements: Bor i en underbar, ostädad etta på Kungsholmen. Tillsammans med en katt som är gjord av tyg.
M is for mother's name: Eva Elisabeth Marklund.
N is for name of your crush: Vi håller oss till celebrity-crushar, va? Jag har löjligt många. Matthew Gray Gubler, Evan Rachel Wood, Conor Oberst, Sophie Ellis Bextor, Szandra Szilvassy... Nej, vänta, jag vill ta fiktiva personer istället! Det är ju dem jag crushar på, egentligen. Dr Spencer Reid, Dr House, Alice aka Jane Jones, Donnie Darko, Seth Cohen, Charlotte, Amelie, Lux Lisbon, Cæcilie, Shane. Åååh, Shane.
O is for overnight hospital stays: Gills det att sitta på akuten en hel natt?
P is for phobias: Flyga ---> Döden.
Q is for quotes you like: "I believe there is more to life than being really, really, ridiculously good looking, and I'm planning on finding out what that is."
R is for relationship that lasted the longest: Yet to come, hoppas jag.
S is for sexiest living creature: Beror på vad jag är sugen på för tillfället.
T is for time you go to bed: Sanslöst sent, usch!
U is for underwear: Söta.
V is for vegetables you love: Sparris!
W is for weekend plans: Det är ju långt till helgen?
X is for x-rays you've had: Eh? Som i röntgen? Tänderna, massor av gånger.
Y is for yummy food you make: Jag gör en sjukt god chili con carne.
Z is for zodiac sign: "Du är värst av dem alla. Du är slipad i affärer och helt opålitlig. Du kommer att klättra till toppen av karriärstegen på grund av din totala brist på etik och moral. Du är den perfekta skitstöveln. De flesta skorpioner blir mördade."
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Spännande mening, det där. Sanna, Fridah, Nanó, Sandra, Rana, Ida, Madeleine, Miri, Kajsa, Lina och alla andra som känner sig manade.
Ä är för älsklingstrend: Att skita i trenderna och klä sig efter humör. Och att vara PK.
Ö är för en önskan just nu: En? Vi kör fem. 1. Att jag ska slippa kräkas av flygrädsla innan Spanienresan i nästa vecka. 2. Att min hand ska bli bra snart så att jag slipper skriva enbart med vänsterhanden (det här inlägget har tagit x antal timmar att knåpa ihop, tur att jag inte har något bättre för mig, eh). 3. Att mina skrivjobb liksom ska skriva sig själva. 4. Att det fina vädret ska hålla i sig och 5, att mitt liv snart känns lite lättare.

Kommentarer
Postat av: ediot

den filmen är så fin. den på bilden. danska.



ha en fin dag

Postat av: Sparv

Åååh, Shane. Shaneshaneshane... SHANE! Vilken fantastiskt ljuvlig god smak du har, fina Annika. Hoppas handen läker fint, och att Spanienvistelsen blir värd obehaget att ta sig dit. :]

2008-04-23 @ 10:34:43
Postat av: felicia

och jag är inte det minsta förvånad över att du är skorpion ;)

2008-04-23 @ 12:42:07
URL: http://cecilia-felicia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Upplys en stackars icke-vetande; vad står PK för?

2008-04-23 @ 16:57:30
URL: http://cmtk.blogspot.com
Postat av: miri

jag vill åsså att du ska bli moviestar! då ska jag sitta i biomörkret och säga till alla jag känner, "det där, det är annika det". det blir gött! :)

och kul att bli utmanad eller hur man ska kalla det. det ska tas tag i!



(och jag håller med om shane)

2008-04-23 @ 18:48:55
URL: http://bookofmiri.blogg.se/
Postat av: tilda

åh shane! hon är otroligt het.



ni har väl sett "young americans" där kate moennig spelar jake/jaqueline? om inte, se se se!

2008-04-23 @ 19:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback