But you tear and tear your hair from roots



Om jag vore pojke skulle jag hata pojkar med smilgropar.
De har det så jäkla lätt för sig.
När alla andra måste slå på hela charmoffensiven räcker det med att smilgropssnubbarna fyrar av ett (låtsas)blygt leende och tindrar med ögonen för att konkurrenterna ska blekna i jämförelse.
De släntrar liksom nonchalant förbi kön av trånande, kärlekssökande pojkar med släta, ogropiga kinder; rakt fram till personen de för tillfället känner för att sweep off their feet.
Lite som tjejer med fräknar och långt, solblekt hår som blåser i vinden.

Brrrrr.

Jag har en teori. Den går kortfattat ut på att killar med smilgropar och tjejer med fräknar och långt, solblekt hår som blåser i vinden har ungefär 83% större benägenhet att bli riktiga svin.

Äckligt übercharmiga, alldeles fantastiska svin.

Jag är dessutom 83% säker på att min teori stämmer.

(Pojken på bilden har ingenting med resten av inlägget att göra. Förutom de uppenbara groparna i kinderna, då. Och jag vill påpeka att det finns en 17-procentig chans att just han inte är ett svin.)

Kommentarer
Postat av: Heidi Norman

Hahaha, så himla rätt! Det kan inte vara hälsosamt att vara så äckligt oemotståndliga som smilgropspojkar är.
Pojken på bilden var inte helt fel heller... Förstås. Smilgropsas. =)

2008-04-11 @ 18:56:02
Postat av: madeleine

hahaha. HAHA skrattade högt då jag läste.
ps. alla män är väl svin? med eller utan smilgroppar?/bitterfittan deluxe;)

Postat av: Emil

ELLER HUUUUUUUUUR! Kunde inte hålla med mer! Bra skrivet om flickorna med solblekt hår också. Drömflickorna man vet att man aldrig får eftersom de liksom bara finns på stränder i solnedgångar någonstans, och it kills me. Suck.

2008-04-11 @ 19:02:04
Postat av: Johnny Scharonne

Jag faller INTE för män med smilgropar. Och jag tycker det är riktigt äckligt med män med helt raka vita tandrader. Å andra sidan är jag inte heterosexuell kvinna heller.

2008-04-11 @ 19:35:25
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: tobbe

Vad du verkar bitter. Varför då? Vad har du att klaga på?

2008-04-11 @ 20:00:40
Postat av: Kajsa

Du är så himla gullig och smart på samma gång. Det älskar jag med dig! Fast..
jag kom just på att jag;
1. Har fräknar
2. Långt blont hår, på sommaren alltid solblekt.
+ då att mitt hår lätt fladdrar runt hela mig i vinden.
Men... jag är väl inget übercharmigt svin? Känner mig faktiskt mest som ett marsvin idag. Litet, med för lång lugg i ögonen och frenetiskt krafsande med naglarna för att nån ska höra och se mig. Boboo.

2008-04-11 @ 20:56:50
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha! Jag har smilgropar och fräknar, räknas det som ngt positivt eller är de bara killar som får ha smileysar?
PUSS

2008-04-11 @ 21:06:58
Postat av: M

haha såå rätt

2008-04-11 @ 21:13:20
Postat av: Neeej

oh no, jag som tycker om ALLT med niotillfem UTOM det faktum att en vuxen (yep) tjej envisas med att kalla tjejer och killar (eller till och med kvinnor och män) för pojkar och flickor. helt plötsligt gör du det också, i varenda inlägg. snälla. inte. nej. det är rart när man är 16. inte vid 25. och jag tycker att du skriver helt fantastiskt (precis som jag tycker om niotillfem). så det är inte menat som nån pik. bara att.. dina texter var så mycket snyggare utan det där barnspråket. flåt ;¨(

2008-04-12 @ 01:19:39
Postat av: sanna

jag älskar också smilgropar, och jag har nog sån tur att alla jag känner med sådana råkar tillhöra dom 17% som förmofligen inte kommer att utvecklas till riktiga svin. när jag var liten kunde jag sitta i evigheter med ett pekfinger intryckt i varje kind och hoppas på att det skulle bli små smilgropar. det blev det inte, jag har fortfarande samma hamsterkinder som då :) sen är jag ju inte kille visserligen, så man kanske kommer undan utan smilgropar. och fräknar. och långt solblekt hår..? (men blåser i vinder gör det fanimej) :)

2008-04-12 @ 02:20:24
URL: http://genkigenki.blogg.se
Postat av: sandra

pojken på bilden är en liten dröm. han får hemskt gärna flytta in under min säng. om det är okej för vinden.

2008-04-12 @ 02:34:21
URL: http://niotillfem.tjejsajten.se
Postat av: Hanna P

tur att jag inte faller för svin

2008-04-12 @ 11:10:00
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: The boy with the thorn..

Oh, charming honey! Måste jag komma över med kaffe, färskpressad juice, varma bagels och en stor filt för morgonpicknick imorgon när du är trött och sliten för att övertyga dig om att jag, faktiskt, tillhör de 17%? Det är svårt att slitas mellan att vara romantiker och att passa in.

2008-04-12 @ 11:41:56
Postat av: Anonym

Ronnie Sandahl har ju rätt rejäla smilgropar

2008-04-12 @ 15:22:15
Postat av: Henriette

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag nu och jag tycker att du skriver så himla fint. Och jag har tänkt att kommentera flera gånger men det har liksom aldrig blivit av. Men nu är det nog på tiden att jag säger att jag ser upp till dig för du verkar vara en himla mysig person. Du är hur söt som helst och du skriver så fint och om saker som berör. Du är bäst.
Det var bara det jag ville säga :)
All lycka till dig.

2008-04-12 @ 15:59:15
Postat av: just_me

" Tell me, if I were to catch you one day and kiss the sole of your foot...wouldn´t you limp a bit aferwords, for fear that you might crush my kiss?"

2008-04-13 @ 02:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback