Jag älskar bystiga blondiner! Bland annat.

Eftersom jag fortfarande inte kan kommentera på min blogg fortsätter jag att svara på kommentarer i inlägg...

charlie skriver:

folk klarar inte av att man har bra självförtroende. ibland känns det nästan som "fult" att tycka man ser bra ut. i dont get it! mer självförtroende åt folket!! så strunta i idioterna å fortsätt som du gör!
men när nån skriver saker som du nyss skrev "Det är jäkligt suspekt att jag inte trånar efter bystiga blondiner", så tar jag som nu är bystig (naturligt) och blond (naturligt) det som en förolämpning, det känns lite fördomsfullt...


Jag tycker att din kommentar är jättegullig, men jag vill bara förklara mig! Jag har absolut ingenting whatsoever emot bystiga blondiner. Verkligen inte. Nu när du skriver sådär kan jag faktiskt ses hur det skulle kunna misstolkas, och därför vill jag be om ursäkt. Jag tog bystiga blondiner som exempel eftersom det är väldigt långt ifrån mitt eget utseende, och det jag menar är att det anses mer okej att tycka att folk som inte alls liknar en själv är vackra. Att om man tycker att någon är vacker som är för lik en själv anses man vara egenkär, egocentrisk, självupptagen, narcissist och så vidare. Med andra ord - tycker jag att en bystig blondin är snygg (det är klart jag tycker att det finns mängder av snygga bystiga blondiner också!) är det okej, men tycker jag att en plattbröstad brunett med page och lugg är snygg säger jag tydligen indirekt att jag själv är snygg. Tabu, tabu, tabu. Det var bara det jag menade. Jag hade säkerligen tyckt att jag är fin som jag är även om mitt hår varit blont och min kropp kurvigare.

That's all.

Kommentarer
Postat av: anette

Haha, det är bara att inse att vad man än skriver så trampar man någon på tårna. Att utläsa "hon hatar rödhåriga" när det står "jag tycker om brunetter" är att göra en stor sak av något mycket oskyldigt. Fördomar har vi allihop, men att ständigt och aktivt gå omkring och leta efter dessa i texter som behandlar personliga favoriter tycker jag är overkill. Ska man dessutom behöva leta efter om man upphöjer sina egna attribut, så man kan förneka detta redan i inledningen... näe... orka.

Postat av: tiny

Har det inte med att gör att man kan se ut hur som helst och vara naturligt vacker, medan de som inte kan hitta rätt sätt att uttrycka sig själva och ta fram sina vackraste sidor på en estetiskt sätt ofta blonderar håret och puffar upp brösten till haka?
Jag blir alltid lika fövånad när jag tar mig till "vanliga" uteställen, (För en som bor i Norrköping, tänk palace och Otten jämfört med Hugo och parklife på Svea) över att dom finns i sånna mängder och alla ser verkligen likadan ut. Jag försöker verkligen att motarbeta min fördomar så långt det går, men ibland är det svårt.

2007-09-17 @ 20:53:39
Postat av: Alice

Äsch! Sluta förklara dig nu! Bry dig inte om tyckarna! (Ska jag säga...)
Vill folk missförstå, så gör de det. Förstår de inte, så får de väl fråga. Inte lägga ord i din mun(blogg).

2007-09-17 @ 21:59:09
Postat av: charlie

annika, jag förstod väl kanske lite egentligen att du inte menade det som en förolämpning, men som du själv skrev att du faktiskt kan se hur det skulle kunna misstolkas, så tänkte jag att andra läsare kanske skulle göra det... är ju tyvärr ganska vanligt att man hör kommentarer som t.ex. "tror du att jag vill vara blond me stora bröst eller" i negativ stämning dvs.när det talas om snygga vs. fula/tråkiga tjejer osv osv. men du förstod att jag inte menade något elakt i min kommentar och det var bra för det ville jag absolut inte! :)

2007-09-18 @ 20:32:09
Postat av: charlie

btw, så har du helt rätt i att man inte "får" tycka att kvinnor som påminner om sig själv är snygga. det är så sjukt och jag kan inte förstå varför folk irriterar sig på sånt!

2007-09-18 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback