I take a breath and pull the air in 'til there's nothing left

Jag har en slags... ovana. Ja, jag vet inte hur jag bättre ska definiera det. Jag kan nämligen absolut inte äta utan att antingen 1) prata med någon, 2) läsa, 3) se på tv. Att bara sitta ensam vid ett bord och äta mat ger mig lite ångest bara jag tänker på det. Okej, kanske inte en särskilt jobbig ovana, det håller jag med om - men, nu när jag bor själv är det faktiskt en aning störande. Eftersom det aldrig finns någonting på tv sitter jag istället vid datorn och käkar, och det känns helt enkelt inte klockrent att sitta och klicka runt på Facebook med en tallrik i knät (speciellt inte klockan kvart över elva på kvällen, men jag var såååå hungrig!). En serie - fine, det är ju nästan som att se på tv, då försvinner lite av sitta-vid-datorn-skammen. Men, då ska man ju ha en serie att se på, också. Helst en man inte redan har sett. Och nu är det ju så att jag redan sett alla How I Met Your Mother, House, Heroes, Scrubs, Lost, O.C., My Name Is Earl, Family Guy, Hidden Palms, American Dad, C.S.I. Las Vegas (gillar inte de andra), That '70s Show, and so on, and so on...

Alltså: Jag behöver en ny serie. Att äta till.

Jag har kollat de första avsnitten av ett helt gäng serier och behöver bara bestämma mig för vilken av dem jag ska följa. "The Nominees are"... Studio 60 on the Sunset Strip, Veronica Mars, Weeds, Arrested Development och gamla hederliga Gilmore Girls. Just nu lutar det åt att det blir de två första alternativen som får slåss om att bli mina matkamrater, men har ni fler tips är ni varmt välkomna att ge dem!

(Ja, jag vet att det är jättemånga av er som precis som jag inte kan kommentera. Blogg.se hälsar att det har med säkerhetsinställningarna i webläsaren att göra, jag vet inte om de har rätt. Säg till om ni fattar hur man ska lösa problemet.)

Kommentarer
Postat av: Julia

Veronica Mars helt klart!!! Det är en fantastisk tv-serie och jag (som verkligen är sämst på att se på tv) älskar den. Finns tre säsonger, så det räcker några måltider. En ypperligt bra serie som man bara måste se, plus att det är otroligt bra musik i den också. (Eh, som du märker... jag är fast). :)

Postat av: Sofia

Gilmore girls är nice, jag har börjat kolla lite på Veronica Mars också, en serie jag helt har missat av någon anledning.
Jag vet inte om du sett Strangers with candy, (serien, inte filmen), eller om du sett Sarah Silverman Program. Det rekommenderar jag iaf.
Jag kan inte kommentera på din blogg om jag inte högerklickar på "kommentarer" och väljer öppna i nytt fönster. Det har du kanske redan provat. Men ändå.

2007-09-30 @ 23:50:16
URL: http://bobbypin.blogg.se
Postat av: Johan

Come on girl, det finns ju minst två st serier som varje youngster måste följa nu, vilka är Gossip Girl och Cashmere Maffia (startar dock i nov). Gossip Girl kommer ju tom. från skaparen av The OC - Josh Schwartz!!!

2007-10-01 @ 01:13:39
Postat av: Peter Fernold

Lyllo dig som har hela Veronica Mars och Arrested Development framför dig = välj dem. Veronica Mars är den bästa serien på hur länge som helst och Arrested Development är genialisk.

2007-10-01 @ 08:03:57
URL: http://thefindumonde.wordpress.com
Postat av: Erika

Jag, som tittar väldigt mycket på serier (it's sad, I know), tycker att du ska kolla på Weeds. Och Arrested Development. Det här kommer låta idiotiskt men båda dom serierna kändes som riktigt nära vänner. Vänner som jag saknar när säsongen är över och som jag blir så glad att se igen att jag vill krama tvn. Annars gillar jag inte riktigt Veronica Mars. Studio Sixty är också väldigt bra, men det blev ju bara en säsong, så det blir inte så långvarig underhållning! Men jag ville också rekommendera "it's always sunny in philadelphia". I'll be quiet now. Kram.

2007-10-01 @ 08:58:48
Postat av: cat

du glömde 24! sjukt jävla bra!

2007-10-01 @ 10:21:19
Postat av: Marie

Gilmore Girls är grymt, weeds är roligt, sen måste jag
slå ett slag för grey's anatomy! Tv+ mat är den bästa kombon

2007-10-01 @ 10:26:10
Postat av: c

big love såklart! blev helt fast i den efter ett par avsnitt.

2007-10-01 @ 10:53:28
Postat av: Sanna

The Riches, om du inte redan sett alla avsnitt som finns av den förstås. Gilmore Girls tycker jag att du ska se annars, den är ju så underbart mysig.

2007-10-01 @ 11:20:42
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Fanny

Åh, älskar tv-serier.. :) Verkar som du redan har sett de bästa, men jag vill lägga till Desperate Housewives (som började på sin fjärde säsong i USA igår!) och gossip girl (som än så länge bara kommit ut i två avsnitt). Annars är Alias lite bra, och Veronica Mars.

2007-10-01 @ 11:20:48
URL: http://metrobloggen.se/Fannny
Postat av: emmely

WEEDS! har bara sett ett avsnitt, vilket råkade vara det sista för säsongen. men jag fastnade.

2007-10-01 @ 11:35:14
URL: http://www.miniminimotorbikes.blogspot.com
Postat av: klara j-r

jag brukar gå in på alluc.org och se gamla serier som jag såg när jag var liten så som sailor moon...

2007-10-01 @ 11:56:23
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: emilia

Hej Annika :) Vi väntar spänt på våra bilder! Trodde du skulle skicka dem för nån vecka sen, men icke :((

2007-10-01 @ 13:26:00
URL: http://emmiielicious.blogg.se
Postat av: Johanna

Dexter är ju bra, fast det kan man kanske tappa matlusten av :o/

2007-10-01 @ 13:47:29
URL: http://sidentuss.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag sitter alltid och äter framför en serie. Jag har sett hela Gilmore Girls, och det rekommenderas varmt. Just nu jobbar jag på Weeds och den funkar också väldigt bra.

2007-10-01 @ 14:15:06
URL: http://extrasalt.blogspot.com/
Postat av: Perrijont

Grey's anatomy är ett grymt bra program, men sedan så tycker jag du ska satsa på weeds, det är underhållning på hög nivå ;)

2007-10-01 @ 14:20:39
Postat av: Hanna

Jag kollar också på alldeles för mkt serier, som jag naturligtvis fastnar för. Måste bara tipsa om att Weeds är grymt bra faktiskt! Lite annorlunda, men skitkul.

2007-10-01 @ 14:40:16
Postat av: Dhorwa

Californication ligger högst upp på min lista av serier just nu. Sjukt rolig. Men Weeds är också bra, har ju den fördelen att det finns flera säsonger vilket tyvärr inte Studio 60 klarade.

2007-10-01 @ 19:13:20
Postat av: Sandra

Åh, vad glad jag blev när jag fick se att du överväger Veronica Mars! När jag såg första avsnittet fastnade jag inte alls och missade alla följande, sen gjorde serien ett uppehåll pga (tack vare) vinter OS, sen visade de ett litet maraton med de redan visade avsnitten på SVT. Efter det var jag fast och hopplöst förälskad i serien, synd att det bara finns tre säsonger.

2007-10-02 @ 12:55:43
URL: http://soleii.webblogg.se
Postat av: felicia

MEN FÖR GUDS SKULL MÄNNISKA! SE PÅ " NIP/TUCK "!
snyggaste roligaste SJUKASTE underbaraste häftigaste mest innovativa serien som finns! det är en kvalitetserie som heter duga. dess logo i USA är "a disturbinlgy perfect show" eller nått sånt. jag kollar givetvis på heroes och alla andra bra serier också, men nip/tuck är enligt mig en överlägset bra show, på en annan.. bättre nivå. om du redan har sett den så GRATTIS! och om inte, så GÖR DET!

2007-10-02 @ 17:06:18
Postat av: Marie

I say: Kolla på Entourage till maten!

2007-10-02 @ 18:50:47
Postat av: Therése

Jag säger bara en sak; Californication! Californication baby!

2007-11-06 @ 08:42:31
URL: http://Cbradshaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback