So take off all your clothes

Jag måste bara få dela med mig av min nya älsklingstjej, Jenny Owen Youngs! Ja, splitterny - det var Marcus som introducerade mig till hennes musik, för... ungefär en halvtimme sedan. Men hon är alldeles fantastisk! Dessutom ser hon ut som Top Model-Kahlens poppiga storasyrra. När ni njutit av videon här nedanför kan ni kolla in charmigaste Jenny som intervjuas av en riktigt härlig bimboreporter, här.



MEN SERIÖST! TITTA PÅ VIDEON! Ni MISSAR något annars.

EDIT

ida skrev:

visst är hon underbar! hört hennes version av it´s getting hot in here? nelly-låten.. den är helt fantastisk!

Eh... är det något fel på videon? Annars skulle jag väl inte få frågan om jag hört låten, när jag lägger upp videon till den och skriver att den är fantastisk? Förvirrande!

Kommentarer
Postat av: ida

visst är hon underbar! hört hennes version av it´s getting hot in here? nelly-låten.. den är helt fantastisk! fuck i was är inte heller så pjåkig. har hon släppt någon skiva än?

Postat av: Annika

ida - Haha, ja, det är klart att jag hört den? Med tanke på att jag lagt upp videon till den och skriver att den är fantastisk? :) Kul att du håller med! Ja, hon har släppt skiva! Läs mer här:


"JENNY OWEN YOUNGS, onsdag 28 november 2007, kl 21.00

NALEN-STACKEN, Stockholm

Amerikanska singer-songwritern Jenny Owen Youngs upptäckte gitarren när hon var 14 år och hennes låtskrivande tog genast fart. Debutplattan Batten The Hatches släpptes 2005, och fick fina recensioner men inte så mycket uppmärksamhet. När en av skivans låtar Fuck was I dök upp i populära sitcom-serien Weeds blev den dock så stor att Batten The Hatches släpptes i en ompaketerad och remixad version i våras. Låtarna är en kul och skön blandning av bitterljuva texter om hjärtesorg och prestationsångest och Jennys vackra röst som ackompanjeras av cello, fiol, banjospel. Hon har turnerat som förband åt Regina Spektor och de tillhör klart samma fack, även om Jenny har mer countryinfluenser."

2007-10-19 @ 09:56:42
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: elin L

Hon var jättebra! tack Annika! ps. Du är grym, för du
verkar så otroligt klok och sympatisk. Din blogg regerar.
Mvh, elin

2007-10-19 @ 10:04:21
Postat av: Johnny Scharonne

Inte min sorts musik alls, men jag älskar hennes intervjupersonlighet!

2007-10-19 @ 15:28:00
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: lisa

söt tjej, absolut. men hon har en ganska intetsägande röst tycker jag, ganska fin men det är en sån som känns som att jag har hört den förr

2007-10-19 @ 16:23:43
URL: http://tingle.blogg.se
Postat av: mimmi

Är inte rösten lite lik alanis morisette härådär?
Kolla förövrigt nämndas version av "my humps" :)

2007-10-19 @ 18:15:33
Postat av: Vera

tack för det grymma tipset! har fastnat för Fuck was I. ha en trevlig helg!
kramkram
p.s.din mamma skriver inte dåliga böcker.

2007-10-19 @ 19:25:37
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: ida

ja alltså, jag hittade henne på myspace just när jag hade skaffat det, så jag visste att hon hade släppt en skiva och så men den gick inte att få tag på i sverige då. jag hittade henne via regina spektor.
jag missade din rubrik och hann inte se på videon då jag satt på skolan. så puckad brukar jag ju inte vara annars.. haha

2007-10-20 @ 00:28:42
URL: http://isaksdotter.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej Annika,

förlåt att jag kanske skriver det här på lite fel plats... men jag minns att du skrev för ett tag sedan om en artikel du skrivit om textil och teknik? Kan man läsa den någonstans? Jag är väverska och intresserad av ämnet.

2007-10-20 @ 13:25:26
Postat av: ida

men då ses vi säkert på konserten!

2007-10-20 @ 13:40:03
URL: http://isaksdotter.blogg.se
Postat av: Amanda&Kristiina:)

ÅÅg,låten är helt underbar!!!!

2007-10-20 @ 16:47:30
URL: http://modesoetsaker.blogg.se
Postat av: Kajsa

Åhh, riktigt bra! Dessutom kan man ju inte annat än älska videon. Mina favoriter är älgen och renen som är uppstoppad och hänger ovanför spisen och sjunger doa-aktigt. Så underbara!

2007-10-20 @ 19:58:37
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback