Shame, shame, shame, shame on you.

Okej, en påminnelse till alla bloggare där ute:

Ibland hittar man bilder eller kollage som är otroligt snygga, kanske så snygga att man vill använda dem på sina egna bloggar.

Då frågar man, snällt, om man möjligen kan få använda dem på sin blogg.

Sedan länkar man klart och tydligt, och tackar för lånet av bilden eller kollaget.

Det man inte gör är tar bilden och låtsas att den är ens egen.

Det här inlägget handlade tidigare om en misstänkt bilstöld på Fatale.se, som visade sig vara ett missförstånd. Jag låter det ligga kvar eftersom det är viktigt att komma ihåg för alla som bloggar.

Kommentarer
Postat av: sofia dahlén

tack annika du är guld!

Postat av: Sanna

Inte nog med det - jag misstänker att det är särskrivning iblandat i det hela! Brr.

2007-10-18 @ 17:00:00
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Helena

FY FAAN alltså! Jag skrev till dem i kommentarsfältet, nu får vi se om de plockar bort det eller om det får vara kvar... *suck*

2007-10-18 @ 17:17:33
Postat av: Jessica

Bra skrivet! Det känns ju lite som att dom vill sätta en välrespekterad och bra associerad logga tillsammans med deras nya crap. En annan sak, vill ni verkligen ha kvar det som skrevs av er där? Synd att radera det helt, men att det står klart och tydligt "nedanstående inlägg är från gamla Fatale.se och har således inget med det nya att göra"...?

2007-10-18 @ 17:36:28
Postat av: Maria

Jag förstår inte hur Livstilsnätverket tänker. De har arbetat in Fatale.se (tack vare er) till en seriös modesajt med trogna läsare.

Sedan raserar de alltihop på en dag genom att lägga upp femton inlägg som består i snitt av en textrad och en (snodd) bild. På den enda raden lyckas de dessutom pricka in ungefär tre särskrivningar och lika många stavfel (jul kollection är ett fint exempel).

Man kan inte hjälpa att man inte kan stava, men att de inte värnar tillräckligt om det inarbetade varumärket för att låta någon läsa igenom är ofattbart.

2007-10-18 @ 17:39:12
URL: http://www.collective.se/
Postat av: Karin

Men vad hander? Hur kommer man in pa ERAN fatale?

2007-10-18 @ 20:13:08
Postat av: Ann

Nya fatale suger ju så HÅRT. Är det hon top model-bruden som skriver nu? Och nån annan brud som inte ens presenterar sig förrän hon skrivit 20 inlägg. Hemskt! Enda anledningen att jag går in där är att det är så fruktansvärt komiskt hur de kan förstöra en sajt på det viset.

2007-10-18 @ 21:34:19
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Cat

Jag håller med Ann här ovan om att det trots allt är lite komiskt att de har lyckats sabotera sajten på så kort tid. De verkar inte professionella för fem öre och de där stavfelen ("serice", som exempel) är ju bara skrattretande. Jag noterade iaf att inlägget med Sofia Dahléns bild är bortplockat nu. Alltid nåt.

2007-10-18 @ 22:19:34
Postat av: Maria

Kanske taskigt att snacka skit här, men äh...

Fatale var den enda modeblogg jag läste. Från och med nu läser jag ingen. :P De nya kan ju varken stava, skriva grammatiskt korrekt eller skapa något som helst engagemang i sina texter. Himla tråkigt. Jag må vara en hemsk
människa, men jag känner en viss skadeglädje över att de knappt får några kommentarer.

2007-10-18 @ 22:29:18
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Ida Annie

Fy på särskrivningen med. ISCH!

2007-10-19 @ 00:54:59
URL: http://stylebyida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback