I'm just a picture frame that could not hold her

Åååh, vet ni, jag skäms. Jag skäms verkligen hemskt, hemskt mycket.

Det finns ju en person vars blogg jag aldrig glömmer att kolla, vars
krönikor jag läser och älskar så att det gör ont i ögonen, vars bokstäver bildar ord och meningar som är bland det mest träffande jag läst sedan... ja, sedan jag upptäckte Johanna Nilssons böcker och grät konstant från första till sista sidorna - och jag har aldrig nämnt henne i bloggen. Hon ligger inte ens med i min länklista. Det är ju för tusan skandal.

Men! Bättre sent än aldrig. Så, här kommer det:

Min absoluta favoritskribent heter Märta Myrstener.

Hon är allt jag önskar att jag en gång blir. Läs henne och bli klokare.

Kommentarer
Postat av: rebekah

Åh, jag gillar också Märta! Men jag tycker att du nog redan är där själv, Annika. Lika tankvärd och välskriven.

Postat av: Heidi N

Jag hade lite glömt bort att Märta fanns. Jag förstår inte hur i hela fridens namn det kunde hända, jag måste fått en hjärnskakning eller så. Du kan vara säker på att det inte kommer att hända igen. Vilken stilist hon är, den kvinnan! Och med skrämmande intressanta åsikter och ett öga för detaljer som leder till knivskarpa reflektioner. Tack så oändligt mycket för att du påminde mig.

2007-10-25 @ 01:48:46
Postat av: tiny

Läste Hon går genom tavlan, ut ur bilden under högstadiet eftersom min svenskalärare berättat att hon inte klarade av att läsa den. Det är nog något av det hemskaste jag tagit mig igenom.
Kanske är det värt att kolla upp Märta också.

2007-10-25 @ 10:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback