Wake up, young man - it's time to wake up

Jag slits mellan en slags barnslig, skräckblandad förtjusning över tanken på att lägga upp en bild på hur jag ser ut nu... och mellan en nästan förlamande fåfänga, som vägrar låta någon se mig på minst en vecka.

Jag ser verkligen förjävlig ut. Det är lite roligt, för jag vet att många av er tror att jag fiskar uppmuntrande komplimanger, men om ni såg hur jag ser ut skulle ni sätta eventuella komplimanger i halsen.

Kanske är dessa operationer en årlig påminnelse om att jag ska vara fruktansvärt glad att jag i vanliga fall uppskattar, eller åtminstone accepterar, vad jag ser i spegeln. Det är alldeles för många där ute som hatar sina spegelbilder, utan någon förskräcklig svullnad som kommer att minska med tiden.

Nu skäms jag. hemsk ser jag inte ut. Eller, snarare så är allt relativt, och jag känner mig som en bortskämd snorunge.

"Aaaaaaaaaaaaaj! Jag har ont! Buhuuuu, jag är så fuuuuul!

Det var ett fasligt gnäll. Suck it up.

PS. Jag skyller min blödighet på värktabletter och
Reign Over Me. DS.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, jag skrev precis samma gnäll-inlägg i min blogg förut. Fast. Det handlade snarare om att jag har ett litet ynkligt halsont. Men, allt är relativt, och jag blir jävligt patetisk när jag har halsont.. Tänk vilka perspektiv man kan få på sitt eget lidande ibland. :D Fast vad fasen, man får tycka synd om sig själv. Det blir lite lättare att uthärda då. Hoppas du kan sova inatt & att morgondagen känns lite bättre. Det värsta är över, eller hur? Kram

2007-11-06 @ 00:10:50
Postat av: DONNASANDRA

Låter verkligen jobbigt det där! Man måste väl få må dåligt och tycka lite synd om sig själv ibland :-D

Postat av: josse

jag har inte hängt med.. varför behövde du operera dig? är det tänderna som jävlas?

2007-11-06 @ 11:17:00
URL: http://jossex.blogspot.com
Postat av: rebecka

=) jag han helt ärligt säga att jag lider med dig! Har vart i samma situation ett par gånger. Dels när jag opererade bort min visdomständer, och såg ut som en hamster i flera veckor. Och så även när jag gjorde min käkoperation, fast då svullnade huvudet till dubbel storlek ch jag såg mer eller mindre ut som ett Mumintroll - så är du 1/10-del så stor eller har 1/10-del så ont, så tycker jag jäkligt synd om dej. Så du får en enorm krya-på-dej-kram och hoppas att du snart blir lika vacker som förut !!

2007-11-06 @ 12:38:18
URL: http://beckyvalentine.bloggspace.se
Postat av: fashionholic

det är helt sjukt jobbigt att ha ont i munnen!! tandvärk är inget att skämta om! jag lider med dig gumman.. jag sitter själv hemma som et ursketet äpple och smuttar te och tycker synd om mig själv så här i förkylningstider..

2007-11-06 @ 14:01:06
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: visomvie

krya på dig.

2007-11-06 @ 14:30:18
URL: http://www.visomvie.blogg.se
Postat av: Anja

Usch... din stackare.. hoppas att du återhämtar dig snabbt! Och tänk på att beauty inte kommer utifrån, men inifrån :) Kram!

2007-11-06 @ 15:26:51
URL: http://veenus.blogg.se
Postat av: UllaFrivolt

Annika! Jag vill bara delge dig min ärliga medkänsla. Har själv, för två år sedan, opererat bort visdomständerna inför en om ännu större (och minst lika smärtsam) käkoperation. Jag vet hur för jävligt det känns, ser ut och smakar. Uschiamej. Men du har helt rätt, det blir bättre. och sen kommer du aldrig mer ha några bekymmer med dem!

2007-11-07 @ 15:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback