I write songs, I make tapes, and she writes reviews in the fanzine that she makes

Ni som är intresserade av meningslösa vardagsdetaljer - this is for you.

Ikväll har vi ("vi", som i min grupp i skolan, eller "vi", som i jag och mina vänner) filmat, filmat, filmat och filmat. Och druckit alkoholfri glögg som jag blev jättefnissig av (nej, jag fattar heller ingenting). Ätit lussebullar och pepparkakor. Druckit kaffe. Men som sagt: framför allt filmat, filmat och filmat.


Bezta grupen! Hannes, Viktor, Jakob och Fanny. Fint folk, det där.


Sedan promenerade jag hem, satte mig vid datorn för att beställa hem lite julklappar från
Amazon. När jag väl letat upp alla klapparna och placerat dem i den virtuella kundvagnen bestämde sig en propp för att gå, efter en ljudlig knall blev det kolsvart i lägenheten och jag var naturligtvis bombsäker på att det var... typ... Sylar som kommit för att mörda mig. Sedan insåg jag att jag ju faktiskt inte har några powers överhuvudtaget, åtminstone inte några som han skulle kunna tänkas vilja ha (alltså, jag har exempelvis väldigt snabbväxande hår, men Sylar har väl redan dödat tjejen som kunde göra så att hon - och resten av världen - ser ut/uppfattas precis som hon vill att den ska se ut? Då kan han ju fixa så att hans hår växer snabbt ändå), och då blev jag lite lugnare och trevade mig ut i hallen för att öppna dörren och släppa in ljus från trapphuset. Bytte propp, blev hungrig av det ansträngande kroppsarbete proppbytandet innebar (jag bar bland annat en stol två meter från hallen till köket), käkade en mango ståendes vid diskbänken.

Nu ska jag gå och lägga mig. Om fem minuter. Jag måste bara lyssna på några Nixon-låtar till.

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj, hjälp vad avundsjuk jag blir på dig nu som får filma och hålla på.
Själv har jag inte filmat sen jag var 15 och startade en filmgrupp på högstadiet med en kompis.
Väldigt kul även om vi fnittrade bort tiden mest.
Vad är det för typ av film?

Postat av: Kajsa

Ohh. Får vi se något av filmen sen? Det vore spännande. Och roligt.

2007-11-22 @ 11:33:03
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: ida

haha, du kom med en liten spoiler där. henne dödar han ju först i säs2. och just nu kan du ju vara lugn, visst han kan mörda men han kan inte sno dina krafter. vilka de än är du har.. hehe

2007-11-22 @ 12:08:52
URL: http://isaksdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback