As we talk until late at night, I'll be right here until you're all right

Ibland gör The O.C. mig ledsen utan någon egentlig självklar anledning.
Det är Chinos* fel.
Jag tar alltid illa upp när de är i Chino, och ljuset är gult och kornigt och alla människor är olyckliga.
I Tarzana, där min pappa och syster bor, ser det ut exakt som i Chino. Samma skokartongsliknande hus, samma små inhängnade bakgårdar med samma bruna, uttorkade gräsmattor.
Och ja, min familj har problem, inte helt olika de problem familjerna har i Chino.

Men jag vill liksom inte tänka att de är olyckliga.
Speciellt inte syster. Min kärlek. Som jag är alldeles för långt ifrån för att kunna hjälpa om allt bara går utför.

*Chino är en stad i Kalifornien och den plats där karaktären Ryan i The O.C. är uppvuxen och bor innan han blir adopterad av familjen Cohen och flyttar in hos dem i snorrika Newport Beach i Orange County. I serien framställs Chino som en väldigt fattig och hårt kriminellt drabbad stad.










Kommentarer
Postat av: emelieu

ha en bra kväll

Postat av: helena

vad lika ni är! speciellt på ögonen. önskar jag också hade en syster som var lik mig..
tycker inte de är vidare värst lyckliga i orange county heller, vad gör dom? inget vettigt alls! ungarna pluggar ju knappt..
(å tack för att du kallade mig en vis flicka förut

2007-11-08 @ 21:26:00
URL: http://poussiere.bilddagboken.se
Postat av: frida

åh vilka fina systrar!

2007-11-08 @ 22:43:06
Postat av: Ellenor

oj va lika ni är!!
varför är dom där borta och du här?
btw läser din blogg ibland, keep up the good work girl! ;P

2007-11-09 @ 10:53:56
URL: http://ellenors.blogg.se
Postat av: My

Ja, Annika, berätta mer om systern!
Ni kan visst inte ha samma mamma väl?

2007-11-10 @ 15:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback