So send me a man from Argentina

Jag råkade av misstag surfa in på en blogg där en för mig väldigt kär person fullständigt slaktades av någon liten idiot som inte vet eller förstår någonting, men som så många andra väljer att försöka höja sin egen status genom att trycka ner och förnedra andra. Att läsa skitsnack om mina nära och kära känns på många sätt ännu värre än att läsa om mig själv (och trash om mig finns det gott om), jag blir så fruktansvärt jävla förbannad och känner mig så hjälplös och otillräcklig som inte bara kan sudda ut alla elakheter. Skydda. Skona.

Resultatet av ilskan blev en krönika på
Fatale, läs den här.

Det är inte fel att tycka att vissa människor är inkompetenta idioter, det är snarare ganska mänskligt. Skitsnack som går ut på att ventilera åsikter om personer man inte står ut med har jag all förståelse för, faktiskt enligt den gamla "det jag inte vet tar jag ingen skada av"-devisen. Jag vet att många i min närhet tycker att jag är jobbig på en mängd olika sätt, men det stör mig inte. Får jag däremot höra eller läsa något de sagt om mig är det en helt annan sak, sådant har jag jättesvårt att hantera.

(Det är skillnad på kritik och trakasserier, på åsikter och skitsnack. Det är skillnad på att tycka - och säga - att XX är en dålig programledare och på att påstå att hon är en äcklig häxa som borde skjuta sig i huvudet. Det handlar om respekt och om vanligt hyfs, och till er som tycker att ni är så jäkla häftiga som "vågar" bete er respektlöst mot andra människor: SNÄLLA, väx upp.)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Kenzaas.blogg.se skrev just ett inlägg om att hon får färre elaka kommentarer numera. Det har minskat från 10st/dag till 2-3st/dag. Det är ju sjukt! Får du också flera/dag? Jag har kanske fått 4 st sammanlagt den tid jag har bloggat, men så är jag ju inte ens hälften så populär som många av er andra.

Postat av: Ulle

DEn låten lyssnar jag på hela tiden för tillfället.

2007-05-17 @ 12:09:59
URL: http://ulle.webblogg.se/modebloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback