I've searched so long for you

Skratta om ni vill:
Jag har aldrig lagat lasagne.
(De borde haft det som fråga på
vuxenpoängstestet, då hade jag ju knappast blivit 37!)
Nu ska jag i alla fall göra ett försök, och jag är jättenervös.
(Då snackar vi ändå en sådan där "tillsätt bara köttfärs och riven ost"-mix.)
Mitt problem är ugnen, jag lagar i stort sett aldrig något i ugn. Jag känner inte att jag har kontroll över vad som händer i ugnen, och det stör mig något oerhört.

Och inte blev det bättre av att jag var tvungen att köpa riven ost och fick rusa hem från Hemköp i ösregn. Det vägdes dock upp av att jag träffade världens finaste Monika och hennes urgulliga pojkvän i mataffären - hon är verkligen en av de få människor jag träffat som bara lyser upp hela sin omgivning och får allt att bli lite lättare och vackrare. (Ganska olik mig, alltså, som gick omkring helt klädd i svart och såg butter ut.)

Nej, om man skulle ge sig i kast med lasagnehelvetet. Den kan ju inte bli annat än misslyckad.

Kommentarer
Postat av: Fröken J

Känn dig inte konstig! Jag har aldrig lagat lasagne heller :) Har inte ens någon ugn så jag kan inte göra det ens om jag vill! Jag tycker också det är lite svårt att jobba med ugnar, de är oberäkneliga.. fast jag saknar att kunna baka! Då brukar ugnen samarbeta med mig nämligen. Lycka till med lasagnen!

Postat av: Mrs Harajuku

Ha, ha! Vet du vad jag aldrig gjort? Gräddat pannkaka! Helt sjukt, jag som har som målsättning att bli näste Jamie Oliver! Det blev så för att vår förra spis hade fel på den stora plattan, bara halva funkade. Man skulle alltså måsta vrida stekpannan regelbundet för att få någon jämn färg. Vem orkade det? Det skulle ha blivit någon sort vegetarisk reversed gris-fest på Mallis, fast i Övik liksom. Hm, nu har det blivit en prestige-grej av det. Vi har en ny spis, men gräddar pannkakor gör man inte i det Harajukuska hemmet!

Kramen!

PS.Medan lasagnen sköter sig själv i ugnen (det gör den, tro mig) kan du ju glises (= norrländska för ta en titt) in i min blogg en sväng! ;) DS.

2007-05-13 @ 18:41:27
URL: http://www.mrsharajuku.blogg.se
Postat av: Sanna

JAG LEVER BABY! Jag är bara sjukt trött. :(

2007-05-13 @ 18:47:18
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Josefine

ugnen är ju bäst! den passar sig själv och ingenting blir bränt om man sätter en äggklocka.

2007-05-13 @ 20:06:25
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lycka till, hoppas det gick bra =)

2007-05-13 @ 22:46:33
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Anna

Haha, jag gjorde just det där vuxenpoängtestet jag också, jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv. Och du kan vara alldeles lugn angående lasagnen - min mamma skickar fortfarande med den hemifrån ibland, hon känner mig alltför väl för att låta mig pröva på egen hand. Lycka till iallafall.

2007-05-14 @ 09:35:16
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: !

23,5...... vad säger det om min ålder???

gör en utan kött, med spenat istället. man blir stark(?) och det är gott.

2007-05-14 @ 10:32:56
Postat av: Peter Fernold

Spider-man 3.

2007-05-14 @ 14:07:23
URL: http://thefindumonde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback