I love you.

"För nätet är ju inte verkligheten. Vi tycks uppleva det som en lek, ett Second Life där förtal inte är förtal, olaga hot inte är olaga hot och hets mot folkgrupp inte är hets mot folkgrupp. I internets overklighet upphör lagarna att existera, både de skrivna och de oskrivna som reglerar mänsklig samvaro."

Jag älskar Jan Guillou. Eftersom
Aftonbladet bestämt att man måste vara Plusmedlem för att kunna läsa hela krönikorna - idiotiskt! - är det ingen idé att jag länkar till hans briljanta krönika om näthatet. Ni kan läsa mitt, betydligt mindre briljanta men förhoppningsvis ändå tänkvärda, inlägg om samma ämne på Fatale. Klicka här.

Kommentarer
Postat av: Hanna P

Jag håller med, han är otroligt smart och trovärdig, älskar att lyssna på honom.

Postat av: Maja

Hej. Har läst din blogg någon vecka nu och det är så kul att få en inblick i någon annans liv!
Och Jan Guillou är smart, det han skrev stämmer tyvärr verkligen...
Låt oss hoppas att det svenska folket en dag slutar upp att såra varandra och istället kommenterar andra bloggar för att uppmuntra, inte kritisera.

2007-05-14 @ 22:26:50
URL: http://majaolson.blogg.se
Postat av: motherfakka

obehagliga små läskiga...kom just på att jag oxå är anomnym..men jag tror jag oftast håller mig på rätt sida linjen. Hade du trevligt på Montt förresten?

2007-05-14 @ 22:34:17
URL: http://motherfakka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback