Any love from anyone

Jag är inne i en sådan där känslosam period då jag är alldeles sentimental, gråter för minsta lilla (okej, det gör jag jämt) och tycker att alla människor är så fina. Ser på MadeMTV, en riktig geek får hjälp att bli en "chick
magnet", och det är bara heartbreaking. Han är så rar, alla tjejer han dejtar ("regular girls") är så otroligt fina, och jag blir bara helt förstörd när han blir ratad av sin drömtjej och varm i hjärtat när hans självförtroende trots allt växer.

Efter allt snack om ideal här på bloggen måste jag bara få vara sjukt corny och påpeka att det egentligen bara är bullshit. Det viktiga är ju att vi får uppskattning, bekräftelse och känner oss älskade.

(
..."any love from anyone")

Och det har ju extremt lite med perfektion att göra.

Dessutom är knappast de rådande idealen "det enda" som är snyggt! För Guds skull, det skulle ju vara att säga att majoriteten av världens befolkning inte är vackra. Vilket trams. Hanna uppmärksammar det här i sitt senaste inläggFatale. Heja Hanna, heja oss!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Men man far vara lite emotionell och gratig! Jag ar verkligen en sucker for allt sant dar FINT: MADE ar en sjalvklar favvis (senaste var om muppiga ousidertjejen som ville starta band och fick hjalp av en tuff new york-punk-sangerska och fargade haret blatt och vann en stor talangtavling!), Extreme Home Makeover ar livsfarlig den med. Och har i England visar dem hela tiden reklam for RSPCA med sma mjauande overgivna kattungar i regnet sa att man ska ge pengar till dem och deras verksamhet. Ibland kravs det inte sa mycket! Kram.

Postat av: clara

Jag tycker att du är fantastiskt söt och underbar i alla fall! Men det sitter ju i hela dig och inte i storleken på dina kläder. Tyvärr verkar folk inte fatta det!

Kram i alla fall

2007-05-02 @ 19:27:20
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Angelica

Åh, jag såg det också nyss, loved it! :) raringen fick sin date till sist. :)

2007-05-02 @ 19:36:24
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: Madeleine

Jag tycker om att gråta framför tv:n, är lite som terapi tror jag haha. Men det jobbiga är att jag kan bli lite för berörd ibland, hade sorg i en dag efter att Denny dog i "Greys Anatomy" t.ex. But what can I say! I´m a sucker for tragic love stories.

2007-05-02 @ 19:44:48
URL: http://ohlamour.blogg.se/
Postat av: Fröken SötSur

Heja, heja! Du har så rätt så, det är precis vad det handlar om att vara människa:)...nu kanske jag inte ska tala för alla;)

2007-05-02 @ 19:58:51
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Hanna P

Fatale blir bara bättre och bättre, keep up the good work!

2007-05-02 @ 19:59:55
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Det du.

Synd att du inte förtjäanr nån kärlek då, jävla anorektiska äckel. du äcklar mig verkligen. Fy fan. Såna som du borde inte få yttra sig vare sig i verkligheten eller på internet. Dessutom är du ful och tror att du är något. Patetiskt och pinsamt är vad du är.

2007-05-02 @ 20:42:48
Postat av: UmmaGumma

Jag läste precis inlägget på fatale.se - Bra skrivet! Något jag inte förstår är hur människor orkar skriva dumheter och rena osanningar till andra. Suck. Keep going strong!

2007-05-02 @ 20:50:42
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Annika

Astrid - SJÄLVKLART får man vara det! :) Här i Sverige går en reklam som jag antar påminner om den med kattungarna, fast här är det hundar som far illa. Ååååh, jag tjuter bara jag tänker på det. Extreme Home Makeover är livsfarligt, jag börjar gråta inom en minut oavsett var i programmet jag kommer in! Om du får möjlighet, läs intervjun med seriens skapare i sista numret av världens bästa tidning, SEX.

clara - Tack, kära söta underbara du! Många kramar till dig.

Angelica - Jaaa, det var fantastiskt! :D

Madeleine - Jag har precis samma problem. Efter Marissas död trodde jag ärligt talat inte att jag skulle repa mig igen. Helt absurt. Det kan inte vara sunt att vara så känslig för fiktion.

Fröken SötSur - Du får gärna tala för alla, tänk vad bra det vore om alla kände som du (vi)!

Hanna P - TACK, söta du! Jag är så glad att du följer oss!

Det Du - Eller så är patetisk och pinsam vad DU är.

UmmaGumma - Tack, vad roligt att du gillade det. Det förstår inte jag heller, och det gör mig (förstås) lite ledsen. Tur att det finns underbara människor också. Som du, till exempel!

2007-05-02 @ 21:03:46
URL: http://www.fatale.se
Postat av: Sanna

Att gråta till TV och böcker är det bästa som finns! Det var länge sen jag gjorde det.

För övrigt en helt absurd kommentar av 'Det du'. Om det är något som är patetiskt och pinsamt är det väl ändå just den där kommentaren?

2007-05-02 @ 23:02:12
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Det du: Alla förutom du inser hur löjligt och tragiskt det du säger är. Sök terapi!

Annika: Förlåt att jag lägger mig i, men så otroligt verklighetsbefriade och elaka människor kan jag inte klara av. And I love you, baby!

2007-05-02 @ 23:02:29
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: skit i det

Ni kan skriva va fan ni vill, jag bryr mig inte. jag vet vem Annika är och hon är på riktigt pinsam. Hon går runt som att hon är nåt och låtsas att hon är så himla lyckad men ingen orkar vara kompis med henne för att hon inte har någon hjärna och dessutom är så jävla ful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Lägg ner din skitblogg

2007-05-03 @ 00:10:49
Postat av: Annika

Sanna - Länge sedan? Men gumman. Du borde få gråta till tv och böcker oftare. Läs om "Flickan från ovan"? Snyft!
Hanna - Feel free. Jag orkar knappt bli upprörd. Är däremot otroligt glad att andra tar sig an idioten. (I love you too.)

2007-05-03 @ 00:12:38
URL: http://www.fatale.se
Postat av: Annika

Jaha, hoppsan, en till rolig kommentar som hunnit komma.
Sluta ta upp min tid. Jag beklagar att du stör dig så otroligt mycket på mig, men du måste komma ihåg att det är DITT problem, inte mitt. Ta det med någon som bryr sig. Jag är oerhört glad över mina vänner, och jag känner mig inte särskilt ledsen över att du inte är en av dem. Med vänner som du, who would need enemies? Gå och dö.

2007-05-03 @ 00:15:06
URL: http://www.fatale.se
Postat av: Nathalie

jag och min pojkvän kollade med på "made" igår. usch, det var riktigt pinsamt alltså! han skulle lära sig att bli en "playa" av någon slags pimpdady i rosa kostym.. jag tyckte det var hemskt! det var ju kul att han fick en tjej att gå på balen med till slut, men varför skulle han hålla på att ändra på sig själv så mycket bara för att få brudar!?

2007-05-03 @ 10:29:31
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: Johan

Det är ju känslopjunket som är bäst! :-D Bekräftelse och älsk är bra grejer, för att inte tala om att se vad den gör med de man vattnar med dem; trivsel och tillkvicknande, spirande självkänsla...

Har du ingen modereringsfunktion att exorcera bort giftet med härifrån? Bittra människors hålögdheter, missunnsamheter och avundsjuka tillför ju ingen något.

2007-05-04 @ 16:24:55
URL: http://intill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback