and it's breaking my heart in two, cause I never want to see you sad

Jag har världens finaste syskon. Nu har fler upptäckt det - min ena trettonåriga syster har gått och skaffat pojkvän. Herregud! Och jag kan inte vara där och ta hand om henne om hon blir ledsen, jag kan inte ge henne råd när hon har problem - det suger verkligen att ha syskon på andra sidan jordklotet. Han är säkert en jättegullig kille (i alla fall jämnårig med henne, tack för det), men det är inte det som är poängen. Usch, hon förtjänar allt det bästa, men tretton är ju bara för ungt... eller? Lilla lilla lilla prinsessan. Som sagt, okej om jag vore där och kunde ha koll på henne, men... är man verkligen redo att ha pojkvän när man alldeles nyss blivit tonåring? Är jag kanske bara avundsjuk eftersom ingen kille skulle fått för sig att kolla åt mitt håll när jag var tretton?

Be careful, sweetie.




Kommentarer
Postat av: Julia

Jag känner både långt i från och nära 13 (jag är 20). Dels var man mycket mognare än folk verkade behandla en, men när jag tittar på 13-åringar idag känns de för små för det mesta. Vi söp rätt hårt när vi var 13, vi förlorade ett par oskulder - men det mesta gick ut på oskyldigt hångel. Och visst är man redo att ha pojkvän, om än inte redo att ha sex eller börja dricka alkohol. Du är redo att ha pojkvän när du är 5 år tror jag. Men relationen (och dess längd) anpassas ju efter åldern. Jag förstår att du är orolig - men det behöver du egentligen inte vara. Var otroligt glad över att han är i hennes ålder! Jag hade pojkvänner som var både 3 och 5 år äldre - som var mognare, på alla plan - det var inte bra för mig.

Pojkvännen är (såvida det är en bra kille) BRA för henne!

2007-05-12 @ 16:49:57
Postat av: Victoria

Ja, jag könner ju inte din syster... Men när jag var 14 hade jag också pojkvän och vi gav varandra inte ens en kram. Jag tror att vi höll varandra i handen ibland. Det är oftast mer utav någon "kompisgrejj" fast däremot är chansen stor att man blir lika sårad om något går snett. Man är lika sårbar som 13 åring. Sårbar och lättlurad.

Postat av: Evis

Mina tvillingdöttrar är snart tretton, men några pojkvänner är ännu inte sikte. Jag tror det hänger dels på att de tar efter mig, som var lite sen med sån't (fast de behöver ju inte ta igen det som jag gjorde, eh...), dels att det inte är så vanligt på deras skola.
Jag kommer ihåg från när jag var i dne åldern att en del skaffade "pojkvän" i tolvårsåldern, men att de mest byggde kojor och sån't. Men det hänger ju på hur tidig man är fysiskt och hormonellt.

2007-05-12 @ 23:11:28
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: jennifer,

jag tycker det här med ålder är överskattat när dte gäller kärlek. jag blir glad när jag hör åttaåringar säga att dom har en pojkvän- för jag tycker det är charmigt. alla har väl varit kära när man gick i sexan eller sjuan... känslor av detta slag kommer alltid finnas där.
men visst kan jag förstå din oro, särskilt när hon är så långt ifrån dig. jag har en bror på sexton, som aldrig någonsin varit intresserad av det där med kärlek, men det är klart att jag hade blvit överbeskyddande om han drog hem en tjej. samtidigt skaffade jag min första riktiga pojkvän i fjortonårsåldern. vi var tillsammans i över två år.

jag tror du kan ta det lugnt. omdömme har man skaffat sig vid tretton års ålder :)

2007-05-13 @ 11:19:46
URL: http://hellobenjamin.blogg.se
Postat av: Maria

Jag känner ett fd. par som var tillsammans från att de var 12 till att de var typ 18. Det är iofs ovanligt att det blir så, men min poäng är i alla fall att det är individuellt hur det funkar. :)

2007-05-13 @ 13:37:59
URL: http://www.vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback