People annoy me, I annoy people



These babies, som också blev mina igår, har jag på mig idag. De är verkligen sjukt snygga på. Jag har en liten aning kameraabstinens! Ikväll, kära vänner, kommer det bilder. Visserligen har jag bara två bar byxor att visa upp, men ändå.

Ibland går människor mig på nerverna.
Det här spillde jag tid på igår:
(Mina svar i kursivt.)

Avsändare: X K28 från Stockholm i Stockholms län

hur mycket tid lägger du ner på att vara/göra/se ut?
------------------------------------------
All?
------------------------------------------
nej alltså, procentsatser på vara, göra och se ut
------------------------------------------
Jag lägger all tid på att vara.
Resten går ju av sig självt. Har du inte märkt det?

------------------------------------------
nej. jag tycker att de tre är separerade. man kan vara som en aktiv eller passiv handling, jag syftade på den aktiva
------------------------------------------
Jag håller fast vid mitt tidigare påstående.
------------------------------------------
så enligt dig kan man inte ägna tid åt sitt utseende istället för att göra andra saker?
------------------------------------------
Jag anser att det hänger ihop.
Hur "ägnar" man sig åt sitt utseende?
Jag tvättar och fixar håret då och då. Sminkar mig då och då. Vad mer anser du att man borde göra?

------------------------------------------
man ägnar sig åt sitt utseende och de ytliga delarna av sig själv genom att tvätta sig, sminka sig, bestämma kläder, läsa modetidningar, lära sig att säga rätt saker i sociala kretsar, hålla koll på trender, skapa bilden av sig själv som en intressant person, använda social ingenjörskonst för att hamna i rätt sällskap och så vidare

med göra menar jag saker som att jobba för att få pengar, bygga en sommarstuga och såna saker.. saker som gör att man tillfälligt stoppar undan sig själv och sina riktiga målsättningar för att kunna skapa något man kan använda senare
------------------------------------------
Jag anser inte att det är särskilt ytligt att tvätta sig.
------------------------------------------
är det den enda kommentaren du har om inlägget?
------------------------------------------
Du får ursäkta, men du har inte direkt fångat mig.

Jag önskar att du skrivit något mer intressant, och jag är säker på att det är ömsesidigt. Men du får faktiskt skylla dig själv.

Godnatt.

------------------------------------------
Ok. Lycka till med shoppingen och självporträtten!
Hejdå!
------------------------------------------

People annoy me. I annoy people.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Annika!

Jag brukar kika in här och titta på dina fina bilder och dina supersnygga kläder. Måste bara skicka en kommentar angående "I annoy people"inlägget. You go girl! Det är så jädrans nice att du bara säger som du tycker åt alla helknasiga människor som skriver till dig. Det behövs fler tjejer som vågar säga ifrån till alla creeps.

Du är en förebild för många! Keep up the good work!

Kramar// Anna

2007-03-17 @ 11:06:54
Postat av: stefan

Sen om ingen tar sig tiden göra sig fin, vem ska då folk titta på :)

Postat av: Anonym

men orka lägga upp!

2007-03-17 @ 11:17:54
Postat av: Sanna

Neej, nu blir jag nästan sur! Jag såg de där på nätet och letade efter dom på Weekday i höstas men hittade dom inte... :(

2007-03-17 @ 11:44:32
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Linda

Cheap Monday finns på http://www.caliroots.com. Det tillkommer förstås 65 kr extra för frakten, men det är ett bra alternativ om man inte hittar sina favoriter i butik.
Och heja Annika, idioter finns det många och de förtjänar alltid att sättas på plats.

2007-03-17 @ 12:29:43
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: Victoria

Jahapp. Ska det vara en intelligent människa som skrivit det? "Man kan vara som en aktiv eller passiv handling" Vadå vara? Är det jag som är dum? "Utföra" möjligtvis... För övrigt känns det som att han själv inte riktigt vet vart han vill komma. :S

2007-03-17 @ 12:30:04
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Janey

apropå inget .. eller bara att jag kom att tänka på den lilla fighten mellan dig och "engla's"-fans.
Vad tycker du om "Sigrid's" "mode"-blogg?
Kram kram, ha det så bra.

2007-03-17 @ 14:24:42
Postat av: Bell

oooh. superfina jeans! ^^ du har inte namnet på modellen? så jag kan springa in på Tretton här i Halmstad och beställa hem dem bums.. :)

2007-03-17 @ 15:11:11
URL: http://oneseventysix.blogspot.com
Postat av: malin

Alla har ju olika intressen :o man kanske föredrar att shoppa och läsa tidningar framför att bygga ett hus >_< samma sak som dom som lägger ner 1000 tals kronor på bildelar. Så finns det dom som lägger ner 1000 tals kronor på kläder. whatever lixåm =P

2007-03-17 @ 15:27:56
URL: http://passionforme.webblogg.se
Postat av: Martin

men vad mogen du är! lr inte.

2007-03-17 @ 15:52:43
Postat av: Jess

Dina svar var klockrena! Ibland kan inte jag heller låta bli att spilla tid på alla folk som vill uttrycka onödiga åsikter..
Grymt snygga jeans btw :)

2007-03-17 @ 16:08:17
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: ann

är det fortf mode med grå jeans? inte för att det spelar så stor roll, men det är sällan man ser folk med den färgen längre.. har själv ett par gråjeans, som har kommit lite i skymundan på sistone.

2007-03-17 @ 18:11:29
Postat av: Sofia

Shite, vilka översnygga jeans. De ser säkert supersnygga ut på, for sure :)

2007-03-17 @ 22:19:30
URL: http://hejsusan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Snygga jeans!

2007-03-17 @ 22:44:56
URL: http://cammomilla.blogg.se
Postat av: DiscoDan!

snygga jeans!

jag må vara lite småbakis o seg i sängen... men MY GOSH! jag fick fan huvudvärk bara genom att försöka hänga med i den där konversationen... hur orkar du!? :D

Utspelade sig detta på MSN? Eller vad?

2007-03-18 @ 08:05:58
URL: http://lehnberg.net
Postat av: emelle

Jag undrar hur hans er ut :P

2007-03-18 @ 13:17:26
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: Anna

Hahaha, bäst kontringar! : )

2007-03-19 @ 17:06:23
URL: http://tickys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback