Paradise City

Vi klarade det! (Jag trodde att jag skulle dö hela tiden, men alla tre flygplanen hölls sig "mirakulöst" nog i luften, hela vägen mellan Stockholm och Los Angeles.) Det är egentligen helt absurt att det går att ta sig över halva jordklotet på "bara" 24 timmar... men jag är väldigt tacksam att det går, för L.A. är verkligen en stad väl värd resan. Att träffa min syster och pappa igen är helt underbart, och att ha Marcus att dela alla upplevelser med är knappast heller illa. Idag var det dessutom hans födelsedag, så efter en cream cheese bagel och milk and cookies på sängen åkte hela familjen iväg till Venice Beach för en solig men sjukt blåsig dag på stranden. Ena sekunden var det brännande hett, nästa var jag tvungen att klä på mig alla kläder jag hade (till och med mössa!) och var nära att blåsa iväg. Vi åt en gigantisk all american breakfast på en härlig old fashion diner, såg en dansshow med ett gäng comedians från Chicago, och träffade en ovanligt folkkär pelikan (min första pelikankompis någonsin, faktiskt).

På kvällen skjutsade pappa iväg mig och Marcus till Northridge Mall, vi gick omkring och kollade på kläder i några timmar, sen tog vi en liten födelsedagsfika, och slutligen slösade jag bort mina pengar på sju (7!) fashion/music magazines och ett gäng kalendrar (50% rea - varför rear man ut kalendrar för det kommande året redan innan nyår?), bland annat en sjukt söt guld/bronsfärgad i pocket size.

En sjukt irriterande sak med USA är bristen på schyssta kläder för killar. Tjejmodet är i stort sett exakt likadant i Sverige och USA, men amerikanska killar har verkligen ingen stil alls! Det är riktigt tragiskt, det är bara stora chinos och skjorta som gäller, alternativt hip hop-kläder (euuu). Vi hittade en del väskor och skor som var fina, men då kostar de ännu mer än vad det gör i Sverige. Så Marcus lär inte shoppa ihjäl sig här, direkt... Jag däremot ligger nog i riskzonen, även om jag håller igen än så länge!

Åh, just det, något vackert måste ni ju ha att vila ögonen på...


Julhummer!


Jag och min kamera flirtar med varandra :)


Ovan molnen är det smärtsamt vackert.


Nattligt L.A. från luften - breathtaking...





















Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du har det bra Annika. Och att planet klarade sig i luften sålänge, Wow!

Nu åker jag till sthlm om 15 minuter för att fira nyår där, det blir trevligt:)

Förresten, du ser ju ut som värsta moviestar när du har solbrillerna och mössan på... du är faktist väldigt lik Mischa Barton på de bilderna, fast coolare ;)

Stay Cool
//Oscar

2006-12-29 @ 08:58:35
Postat av: Malin

oh va mysigt det ser ut att vara!

Postat av: Mimo

Det låter väldigt härligt (-: Jättevacker nattbild du tagit!

2006-12-29 @ 13:41:24
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Linda

Låter verkligen som en bra början på vistelsen. Hoppas att det håller i sig ;)
Och kan inte annat än hålla med om att nattbilden var fantastiskt vacker. Man blir ju knappast mindre sugen på att åka till L.A. när man ser sådant...

2006-12-29 @ 14:04:27
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Du är verkligen helt otroligt vacker! Blir lika hänförd varje gång jag ser dig på bilderna. Ojoj.

2006-12-29 @ 15:30:23
Postat av: Linnéa

Härliga bilder!

2006-12-29 @ 17:34:16
Postat av: alexandra

vad otroligt söt du är!

2006-12-29 @ 17:56:40
Postat av: Disco Dan

klockren bild med pappa! ha det underbart, ser ju oförkämt varmt ut asså!
chip!

2006-12-29 @ 18:41:09
Postat av: Annika

Oscar - jag råkar tycka att Mischa är en av de grymmaste tjejerna som finns, så det var en smart komplimang. TACK! :) Hoppas att ditt nyår i Stockholm blir fantastiskt! HAPPY NEW YEAR!

Malin - det är det :D Fast det får gärna bli lite varmare...

Mimo - Tack, L.A. från luften är verkligen en av mina favoritutsikter :)

Linda - jaa, det hoppas jag också! Du borde verkligen ta dig hit, man ångrar sig inte. Gott nytt år!

Madeleine - shit, tack. Kul att få komplimanger nu när jag inte har photoshop och kan fixa till skavanker ;)

Linnéa - kul att du tycker det, det kommer fler, jag lovar!

Alexandra - aaaaaw. Tack. :*

2006-12-29 @ 18:45:02
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Anna

så fina bilder!

2006-12-29 @ 20:30:14
Postat av: Ida Annie

Ok. Jag säger det igen: du är brutalt vacker! Hoppas att resan varit bra och att den forstätter att vara det :)

2006-12-29 @ 20:30:27
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Matilda

Härliga bilder :) Du verkar ha det toppen där borta!

2006-12-30 @ 00:03:11
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: Lina

Underbara bilder...helt enkelt underbara!

2006-12-30 @ 18:50:23
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Milla!

Jag älskar fågeln och bilden tagen över molnen!
:)
Hoppas du har/hade det bra i Los Angeles!
Gott nytt!
/C

2007-01-01 @ 21:35:50
URL: http://camillahmarie.blogg.se
Postat av: Lolita Loco

Jag har previs hittat din blogg (och du hamnade snabbt i Favoriter) och jag måste bara säga att du ser ut som en stjärna. Vilken som helt, du har liksom bara starquality! =) Fantastikt vacker är du och du verkar förbannat rolig xå, jag kommer läsa din blgg i fortsättningen!)

2007-01-08 @ 09:00:11
URL: http://lolitaloco.webblogg.se/vintagemaniac

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback