Manolo Blahniks from 2004?

Visst, Ugly Betty är utan tvekan en helt klart sevärd Djävulen bär Prada-ripoff (nej, jag bryr mig inte om vilken som kom först). America Ferrara är charmig och duktig, det finns många heartfelt moments - men herregud, när ska Betty få sin makeover? Jag börjar bli uttråkad av att se hennes risiga hår och hideous clothing i varenda avsnitt. Hon får jättegärna ha kvar sina glasögon (som faktiskt är rätt snygga), sin tandställning och självklart sin stora aptit, men hur svårt är det att klippa en snygg page, plattånga lite, och klä i sig i annat än... det här?



Jag är säker på att en snygg frisyr, bättre hållning och lite stiltips inte skulle göra Betty till en sämre människa? Det är så tråkigt med fula kläder och fult hår på tv.

Hur lika är inte de här två, by the way?
Creeping me out.





Seriens stora behållning är i alla fall utan konkurrens Bettys systerson Justin (Mark Indelicato) - tio år, beroende av Fashion TV och med en större koll på mode än alla Sveriges modebloggare tillsammans. Han är den som fäller härligast one-liners (på modefotografering: "Wow, this is just like Top Model - except noone is crying!"), och förmodligen den som har snyggast klädstil av seriens manliga (?) karaktärer (kolla in den ljusblå Ralph Lauren-västen i Episode 4 - yum!).

Bäst klädd av de kvinnliga karaktärerna är förstås Amanda (Becki Newton) - hon är ju överhuvudtaget hetast av alla.



Nu blir det film!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag missar alltid Ugly Betty. Det är tråkigt men jag tror att jag klarar mig ganska bra ändå!

Postat av: sanne

tack för kommentaren på bloggen, det är faktiskt så att det är precis den kameran jag har tänkt att köpa, så den är värd asså? :D

haha, det är faktiskt lite ont om folk med bra musiksmak här i bloggvärden ;)

2006-12-01 @ 22:40:30
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se
Postat av: Annika

Sanne - oh yes. Oh yes - kameran är sjukt värd, och oh yes - ont om musikintresserade och ännu mer ont om musikintresserade med smak i bloggosfären. Tragic!

2006-12-01 @ 23:34:03
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: sanne

det skulle faktiskt vara kuul :) but I'm not really model-goodlooking, bara jävligt lång :P

2006-12-01 @ 23:35:02
URL: http://sanneandstuff.webblogg
Postat av: FashionFun

Älskar serien, men väntar, precis som du, på en riktigt ordentlig make-over.. När ska den infinna sig?.. :(

2006-12-04 @ 16:30:53
URL: http://fashionfun.blogg.se/
Postat av: Björn

Man lessnar på Ugly Betty efter några få avsnitt tycker jag. Till slut blir det bara snubbelochklant-komik och man sitter och irriterar sig på att Betty inte tar det minsta intryck av modevärlden i form av lite bättre stil.

2007-02-22 @ 15:46:43
URL: http://www.bjornolsson.se/mono/
Postat av: Aurosia

Men... Betty ska ju bara så. Faktiskt. Jag reser mig som en riktig mur av försvar tillägnat Bettys omrörande utseende!

2008-04-08 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback