Black and blue

Lördagkväll:


A person can only eat so many hamburgers. Lite hederlig matlagning var på sin plats.


Jag låtsas att den här bilden är tagen före vår utgång och inte efter, men mina trötta, glansiga ögon och mitt fånleende avslöjar mig...










Det var inte direkt stans yngsta klientel som besökte jazzbaren Casey's Tavern.








På country & western-klubben Cowboy Palace!






Vi var så vansinnigt trötta och hade gärna legat hemma och sovit, men min far var fast besluten att ge oss en "helkväll". Vi höll väl ganska god min, ändå?


Som ni ser så hade jag på mig min fina grå klänning, medaljong från Glitter, svarta yllestrumpbyxor från H&M, ny mörkblå oversizeblus och nya, röda stövletter från
Forever 21, införskaffade tidigare under dagen.
Det var en fin kväll, med många härliga karaktärer, osaltade popcorn, en hel del amerikaner med övervikt, förfärliga outfits och massor av charm. I Love L.A.

Jag har varit en hel del på Forever 21 tidigare, och tyckt att utbudet varit sådär, men nu hade de hur mycket fina grejer som helst! Faktiskt så hade de fler plagg som kändes svenska än alla andra butiker jag besökt under tiden jag varit här - säga vad man vill om det, men jag råkar vara väldigt hemmakär, så jag hittade hur mycket fint som helst (men köpte bara blusen och skorna, plånboken börjar bli fasligt tom). Eller vad sägs om den här jackan, den här söta topen eller den här koftan?
Dessutom såg vi fler söta flickor i butiken än vi sett sammanlagt sedan vi lämnade Sverige - sammanträffande? ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh, hela outfiten var maxad. Jag gillar mörkblått ihop med svart. Det är ett "big no-no" för vissa, men jag älskar det. Vill också gå på jazzklubb, satan var mysigt. Åh vad din pojkvän är lyckligt lottad, du med. SÖTA :)

Postat av: Oscar

Fuskigt med jazzklubb. Jag är ju själv en jazzkonnässör. Eller, jag gillar jazz iaf:)
Var stammis på den lokala jazzklubben för något år sedan när jag var mindre upptagen. Älskar de röda skorna.

Jag ska blogga mer, lovar!

2007-01-08 @ 02:07:34
URL: http://oscarwilliams.blogspot.com
Postat av: malin

Snygga skor!

2007-01-08 @ 08:20:46
URL: http://getinspired.blogg.se
Postat av: Nadja

vilken härlig outfit ! =)

2007-01-08 @ 11:22:06
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: c*u*t

Tack för dina kommentarer, besvarar dem i min blogg.

I inlägget om Pagen hade jag tänkt skriva: Pagen passar till kreativa/konstnärs människor.
Men det kändes invecklat, tänkte då på personligheter som du och direkta konstärinnor.
Ni liksom visar inte upp er i Pagen, ni "bor" i den, alltså den är en del av dig/er.
Med en enklare formulering, snygg Page du har Annika den passar dig, verkligen.

2007-01-08 @ 12:00:25
URL: http://mycutwalk.blogg.se
Postat av: Patrik

ida nämnde för mig att du var i USA. och att du hade en ny blogg, så jag bestämde mig för att våga mig på att läsa den igen. hoppas du mår bra. kram.

2007-01-08 @ 12:55:25
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Elsa

Jag förstår verkligen vad du menar med mer "svenska" saker, ibland kan det vara riktigt svårt att hitta bra saker i USA, andra gånger hittar man värsta skattgömman. "Forever 21" är ett sånt där ställe där det finns mycket skit men om man har lite tålamod så kan man hitta riktiga pärlor. Har du besökt "Ross - dress for less" nån gång? Jag och min kompis var där en gång. En gång för mycket :) Det kändes som en reahög gånger 10 000, orkade inte ens kolla omkring, har hört andra som gjort fynd, men det var inget för mig.

2007-01-08 @ 16:30:16
Postat av: Matilda

Nu blev jag hungrig! Måste säga att du verkligen får till en najs stämmning med dina bilder, man vill ju bara hoppa in i bilden :)

2007-01-08 @ 19:04:24
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Men gud vilken härlig bild på dig (Den andra uppifrån)! Ser ju riktigt "full i fan" ut! :)

2007-01-08 @ 20:20:03
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Annika

Fanny - haha, gull! Visst är vi lyckligt lottade, mest för att vi båda lyckats hitta någon som står ut med oss. ;) Jag älskar svart och mörkblått ihop, även om min klänning techincally är mörkgrå och inte svart... :)

Oscar - jazz är grymt. Allt som får en att känna sig intellektuell är grymt.

Malin och Nadja - TACK! :D

c*u*t - verkligen roligt att höra, det var en fin komplimang! Jag trivs väldigt bra i min frisyr, och alltid roligt att få positiva kommentarer, med tanke på att den är självklippt... det tog en lång rad klippningar innan jag fick den precis som jag ville, klippte mig säkert en gång om dagen i en vecka, men nu känner jag mig bekväm och trygg, utan att bli tråkig. Och alltid roligt att bli kallad "kreativ"! :) Fortsätt med din härliga blogg!

Patrik - välkommen, raring. Jag mår bra, även om det är mycket just nu, fast det är det väl alltid? Jag hoppas att DU mår bra. Och att staden där borta tar hand om dig.

Elsa - ååh, kunde inte hålla med dig mer angående Ross - dress for less! Faktum är att jag sa det till min pojkvän bara någon dag innan jag läste din kommentar, jag berättade för honom om en tjejkompis till mig som jobbade där ett tag, så jag hängde en hel dag i den butiken där hon jobbade och slog ihjäl tid - herregud, the place is like a dump. Visst, man kan säkert råka snubbla över något schysst, men hur stora är oddsen? Köpte ett sött litet halsband på Forever 21 idag, var i en annan av deras butiker, hittade inga plagg alls jag ens ville prova.

Matilda - jippiii, det var meningen! :)

UmmaGumma - haha, misstolka inte mitt alkoholintag och min trötthet för finurlighet... ;)

2007-01-10 @ 06:55:01
URL: http://beautifulones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback