Tips, tips, tips för långtråkiga dagar.

Hej. Jag heter Annika Natalie Marklund. Jag är 8513 dagar gammal.


Tre år sedan. Känns som tio.
Jag ser så vansinnigt oskyldig ut.
Vad gick fel?

Jag fick en plötslig lucka i schemat, och till skillnad från gymnasiets superpopulära oväntade håltimmar så suger det här. Jag har ingenting att läsa och det är ingen jag känner i närheten, så det blir slösurfande på diverse bloggar i väntan på försenad lärare. Tur att det finns tillräckligt att sysselsätta sig med på internet för att man skulle kunna sitta dygnet runt utan att tröttna!

(Det är inte riktigt sant. Jag har redan tröttnat. Men det är mest för att jag alltid vill ha det jag inte kan få - har jag inte tid att surfa runt känns det plötsligt vansinnigt lockande. Oh well.)

Har du lika tråkigt som jag?
Tjuvlyssnat.se - Självklart förstahandsval. Kan få vem som helst att sitta och fnissa för sig själv i timmar.
Tjuvlyssnat-grundaren Damon har en egen blogg också, som förstås också är ruskigt läsvärd.
Alex i kina - Jag är fixerad vid Alex Shanghai-blogg - det får mig knappast att längta dit mindre, men jag känner mig åtminstone lite uppdaterad på vad som händer där. In some weird way.
Hanna Fridén - synd att man inte har tid oftare att gå tillbaka ända till bloggens början och läsa. Mycket har hänt på (nästan) ett år.
Jag kan inte låta bli att tycka att Cecilia B Jonsson är så jäkla mysig. Hon klär sig ungefär som jag skulle göra om jag hade mer än, typ, tusen spänn i månaden (ehmmm *host*) att köpa kläder för.
Vill man inte bli våldsamt avundsjuk på ett jävligt schysst liv ska man hålla sig borta från Daniel Lindströms blogg. Det klarar inte jag. Jag suktar, suktar och suktar lite till. (Läskigt söta Sofia kallar honom förresten för "glädjedödare" i ett jättekul inlägg!)
Så har vi ju Collective och Modefeber för den som vill hålla sig lagom uppdaterad!
Fantasinyheter är favorittippade till år 2007s Nobelpris i Nyhetsrapportering. Kan vara världens bästa sida.
Jag är pinsamt förtjust i snygga, upcoming människor. Dit räknas onekligen darlings som Linn, Lina och Eleonore.
David skriver så personligt att det någonstans blir allmängiltigt.
Alexandra är fin som snus och har dessutom huvudet på skaft. Thank God.
Uuuunderbara Clara har en garderob och en frisyr att dö för (okej, ingenting är egentligen värt att dö för enligt dödrädda jag, men ni fattar).
Elyse är bäst, bäst, bäst!
Och Hotspot är ju faktiskt... undeniable. (Ja, jag kollar på för många amerikanska tv-serier.)
Har ni råkat missa en av mina favorittjejer, Victoria, är det dags att genast åtgärda problemet.
Äckligt snygga Ida har slutat att modella för Elite - shame on them.


Äntligen dags att sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har precis lika tråkigt som du! I en hel timme till! Men thanks to you så sitter jag nu och läser Elyses livejournal. Väldigt konstruktivt. Och tänker att jag borde gå och klippa håret.
Kram.

2007-02-20 @ 11:56:09
Postat av: Linda

Jättemånga spännande tips - men finns det inget annat spännande vid sidan om, för-att-hitta-ett-gemensamt-ord, mode som du läser?
Modebloggar är ju minst sagt... tja, up-and-comming och har fått en oerhört hög status i fråga om say-so, men personligen måste jag säga att jag tycker att de flesta av dem är urtrista. I ärlighetens namn är det i stort sett bara din bogg och Collectives som jag läser regelbundet. De andra känns i många fall som plagiat av plagiat. Det skrivs om så mycket annat spännande, intressant och utmanande också. Bland detta, vad läser du helst då?

Postat av: Victoria

Wie! (: Du är definitivt en given favvis hos mig också, Annika! Föressten, roligt att få se hur du såg ut back in the days - hjälp vad du har förändrats (av det jag ser på dina bilder alltså).

2007-02-20 @ 13:29:29
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: clara

vad du är rar. din blogg ligger högst upp på min "attläsavarjedag" lista. beroendeframkallande :*

2007-02-20 @ 20:16:24
URL: http://underbaraclara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback