Suck me, beautiful



Nu blir Vickan Silvstedt "riktig" modell - suck. Kan någon lära kvinnan att inte allt handlar om sex? Jag känner i alla fall själv ingen större lust att gå och handla på Sisters bara för Victoria ser ut som att hon gärna suger av mig om jag gör det.



Väljer man att använda kända människor som modeller måste man ju ändå ha en tanke bakom sitt val. Jag skulle gärna vilja veta vad Sisters tanke är, varför de tycker att Silvstedt har en image som de vill att vi ska förknippa med Sisters varumärke och kläder.

Tummen ner, säger jag. Jag må vara fördömande, men jag imponeras inte av tjejer som använder sin "driftighet" till att göra sig en förmögenhet på att frivilligt sälja sina kroppar som runkobjekt. Jag tror säkert att de är rara människor, men jag vill knappast identifiera mig med dem genom att bära kläder som de "själva valt ut från kollektionerna" så fort de kommer på att de börjar bli för gamla för "herrtidningarna" (eller, som det verkar vara i Silvstedts fall, att hennes man sagt ifrån).

Varsågod, bli förbannade eller håll med, whatever you please (som Vickan skulle sagt).

(Bilder från Aftonbladet)

Kommentarer
Postat av: e.

Tycker också att det är ett lite konstigt val av modell. Nu är jag inget vidare fan av varken Pernilla Wahlgren eller Charlotte Perelli, men de kändes mer representativa för Sisters på något sätt, typ... lite helylle lattemammor :)

Postat av: cat

alltså, det störigaste tycker jag är att hon särar på läpparna hela tiden. porrmodellvarning! variation tack? det är hon och darin liksom!

2007-02-16 @ 17:17:11
Postat av: Matilda

Vickan plutar exakt likadant med munnen på varenda bild, bara det i sig är läskigt..

2007-02-16 @ 17:50:52
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: Sanna

Och vad sysslar hon egentligen med på den översta bilden? Spänner musklerna? Gör sig redo att sätta sig på toaletten?

2007-02-16 @ 17:55:50
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Tessan

Håller fullständigt med finns så många andra modeller där ute som skulle gjort det bättre!

2007-02-16 @ 18:07:08
URL: http://crewlady.blogg.se
Postat av: Sofia

"Väljer man att använda kända människor som modeller måste man ju ändå ha en tanke bakom sitt val."

De där reklamarna kan ju helt enkelt inte ha gått ksm, kan man säga! ;)

pöss

2007-02-16 @ 23:27:51
URL: http://sofiawiden.blogg.se
Postat av: Annika

Återigen tjejer som klankar ner på tjejer, trist

2007-02-17 @ 00:59:13
Postat av: cat

Annika (antagligen inte "Annika"): as do you, hatar när folk sätter sig över andra sådär och inte fattar att de borde ta del av sin egen kritik. Lamt!

2007-02-17 @ 05:11:51
Postat av: DiscoDan!

"...bara för Victoria ser ut som att hon gärna suger av mig om jag gör det." HAHAHAHA

"...whatever you please (som Vickan skulle sagt)." HAAHAHAHAAH

Fan, jag har ont i magen. Du kan inte skriva sånt här! Det gör ont när jag skrattar! =)

2007-02-17 @ 06:07:06
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Annika

Jag uppfattade inte att jag blev kritiserad när jag påpekade att det är tråkigt att tjejer klankar ner på tjejer.. det var inte menat att klanka ner på de som gör det utan mer som en tankeställare!

2007-02-17 @ 14:33:46
Postat av: Karin

Victoria har varit "riktig" modell i början av sin karriär där hon gick visningar för stora märken.

2007-02-17 @ 14:44:36
Postat av: DiscoDan!

Ehm. Så nu håller ni tjejjer på o tjafsar om tjejjer som klankar ner på tjejjer som klankar ner på andra tjejjer? Eller? Missförstånd?

2007-02-17 @ 16:04:19
URL: http://lehnberg.net
Postat av: annelie

jag gillar victoria.
hon ville bli modell, gick en del visningar, blev fotad.. och ombedd att banta och bli smal(are).

istället valde hon att förstora brösten och satsa på en annan karriär.
hon är mindre opererad än de flesta andra "kändisar" idag, och hon hymlar ju inte heller med att hon fixat sig.

i "ett herrans liv" i december (tror jag?) framstod hon som vilken partybrud som helst. jag tror alla känner någon tjej som alltid, alltid, alltid blir festens center.. vickan var (antagligen) en sån och valde att göra en karriär på det..

hon verkade dessutom ha en hel del självdistans när hon gladeligen gick med på att gå runt på östermalm med fredrik och filip utklädda i (obs, i) bacon resp stekta ägg.

jag tycker att hon är bra mycket snyggare än de allra flesta utvikningsbrudar jag sett (inte särskilt många, det ska jag medge).


e. jämförde med charlotte perelli och pernilla wahlberg men jag tycker inte att de två är särskilt bra exempel. pernilla wahlberg har, om jag inte minns helt fel, gjort minst ett utvik, och jag skulle inte bli förvånad om charlotte gjort detsamma..
de orsakar ju nästan mer skandaler än vad victoria gjort..

jag ser heller ingen skillnad på att, som du säger "sälja sin kropp som runkobjekt" eller att gå någon slags påhittad genväg via musik som man inte är delaktig i. (tänker nu på bl a britney, christina a, m fl). jag tycker även att victorias kändisskap är mer "förtjänat" än ex paris hilton (känd för att pappa är känd och för att hon super?).

dessutom tycker jag att victorias kommentar i city om att man ska våga ha högklackat även om man är lång är bra.
jag gillar bruden och tycker att det är modigt av sisters att ha henne som modell även om många verkar rynka på näsan åt det.

men ja, mina åsikter och ingen absolut sanning. som så mycket annat. "alla" verkade hålla med så jag tänkte erbjuda ett annat alt.

2007-02-17 @ 23:03:28
URL: http://somedays.blogg.se
Postat av: jess

jag tycker att själva idén är god men att bilderna blev katastrof.. hon ser väl ut som hon alltid gör, har samma uttryck som hon alltid har. hade de lyckats få sensuella eller neutrala bilder på henne, bilder där hon kanske inte posar lika hårt så skulle det kanske funkar.. men detta blev en riktig flopp

2007-02-17 @ 23:51:28
Postat av: Lulun

haha, ja min karl sa att hon såg riktigt snygg och vanlig ut på bilderna och att jag skulle gilla dem. jag skrattade honom rakt i ansiktet. och titta så rätt jag hade!! kan inte kvinnan stänga sin trut? eller den kanske har varit kåtöppen för länge? uuuuhh

2007-02-18 @ 12:30:03
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: Anonym

äh, det är ingen synd att vara sexig!! Vickan är kool!

2007-02-18 @ 13:03:05
Postat av: Anonym

Spela roll vem som bär en tröja man vill ha på en reklamskylt. Det var de löjligaste jag läst.

2007-09-29 @ 21:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback