Plasten gör dig vacker, är du glad?

Girltalk.se kan du nu läsa om modebloggarnas vårsatsningar. Det handlar om vilka några av modebloggarna tippar blir vårens hetaste accessoarer, och jag skriver entusiastiskt och längst av alla (jag är dålig på att stoppa mig själv när jag kommer igång!) om min fäbless för den futuristiska trenden, främst då den transparenta plasten.

Jag nämner bland annat Zhora i Blade Runner och hennes genomskinliga kappa, men det finns mängder av andra underbara inspirationskällor. Själv älskade jag Evelina Bratells transparenta skor och väskor som jag hade nöjet att dregla över i flera dagar under Beckmans-visningarna, och Chanel har ju gett ett ljuvligt bidrag i och med The Naked Bag Collection (som Sophies Fashion nämner här).


Chanels Naked Bag Collection


Fascinationen för den transparenta plasten går även igen i Chanels skokollektion


Zhora flyr i sin genomskinliga regnkappa som visar allt och döljer nada...


Den ger även stor effekt om du skulle bli skjuten.


Transparent väska och matchande skor från Evelina Bratell





De andra som berättar om sina favorittrender i vår är Emma, Linn, Maria, Mary och Sigrid.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Åhhh, underbar låt den där... med Kent


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback