I'm going straight

Det blev en bra dag, ändå. En riktigt bra dag. Trots morgonångest och skolk.
När jag kom till skolan efter lunch visade det sig att den knappt varit någon på första lektionen, eftersom väldigt få bemödat sig om att leta upp vettiga bilder som uppfyllde de ganska flummiga kriterier som bildanalysuppgiften krävde. (Det låter som att vi är väldiga slackers, jag vet, och till viss del stämmer det nog. Men vi kan när vi vill.)
Jag och ursöta
Marlene presenterade vårt manus inför "händelseförloppet" (en scen helt enkelt, 3-5 minuter) vi ska spela in om lite mer än en vecka, och fick väldigt bra respons (om jag får säga det själv?). :) Vår idé känns väldigt klar och tydlig och lätt att genomföra, det kommer helt klart att bli kul att se vad det blir av det hela! Räkna med att filmen - ååh, vår allra första lilla minikortfilm - åker direkt upp på YouTube, så att ni får ta del av det (och hissa eller dissa hur mycket ni vill, förstås). Filmen blir en slags pilotfilm till vår pilotfilm - det är inte mindre än tre filmer som ska produceras i vår, det blir lite löpande band-känsla över det hela, men det är säkert vansinnigt bra för att få lite rutin. Jag har själv knappt hållit i en filmkamera förut, så det ska bli riktigt, riktigt spännande.

Efter lektionen gick jag ner till Världens Bar där jag och Hanna tryckte i oss chokladmuffins och pratade jobb, livet, skola och mat. (Det är jätteskönt att ha hittat någon som är lika galen i mat som jag själv!) Jag har tvingat Hanna att ställa upp som skådespelare i pilotfilmen vi kommer att spela in om någon månad - konstigt nog påstår hon att hon inte är någon skådespelartyp, vilket ju framstår som rent nonsens för alla som sett henne på bild. :) Hon kommer att passa perfekt. Hon kommer också att vara med på plåtningarna jag och Ellen ska göra tillsammans i helgen.
Jag ska se till att försöka jobba med ljuset, jag lovar!

Kvällen spenderades på ett alldeles utmärkt sätt - uppkrupen i soffan med varsin tekopp sjöng jag och Jakob musikallåtar för full hals och pratade både skit och om sådant som betyder något.

Jag är så fascinerad över att det finns människor som vill vara mina vänner.
Ingen nämnd, ingen glömd, men:
Jag älskar er.

Nu blir det ännu mer The O.C.!
Vad i hela fridens namn ska jag ta mig till när sista avsnittet sänts?





Dagens outfit



Grå farfarströja, Cubus (favorit!)
Mörkgrå kritstrecksrandig klänning med fickor, Soda blu
Guldhalsband med hästsmycke
Gul väska, Lindex
(Jag gav upp och plattångade luggen i morse. Jag orkade inte hata min spegelbild längre.)










Hanna's bringing earmuffs back! :)


Fashionabel i den svenska vintern? Eh? Vem orkar?

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag säger då det; Älska Världens Bar!

Postat av: Sanna

Du är älskad från alla håll och kanter, i alla vinklar och vrår, vad du än gör. Men jag förstår känslan. Kärlek, babe.

2007-02-22 @ 23:23:57
URL: http://sciatica.blogg.se
Postat av: sofia

snygg klänning :) vårig blogg du har förresten! :D

2007-02-22 @ 23:36:31
URL: http://mayflower.webblogg.se
Postat av: Angelica

Jag går typ aldrig på Världens Bar längre. Eller ja, inte som förr, som back in the day (eh, typ två år sen mao) när jag var teaterstudent. Då hängde vi alltid där, jag och mina class mates. Myshak, trots att det känns lite... slitet, och p.g.a. de bords-ockuperande popfjortisarna (som jag iofs inte ska dissa, jag har faktiskt varit down that pop-road själv. :D)).

2007-02-23 @ 01:17:54
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: Erika

Much love to you, kiddo. You're the best there is.

2007-02-23 @ 10:32:05
Postat av: Jonna

Jag blir tokavis varje gång du har din snygga gula väska med på bild! Tror inte jag klarar det längre, utan måste absolut se om jag kan få tag på en idag. :)

2007-02-23 @ 10:35:50
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: clara

sockersöt!!

2007-02-23 @ 19:21:27
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Kristina

Åh va söt outfit! :)

2007-02-24 @ 12:40:46
URL: http://frankenweenie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback