Hemma hos!

Veckans första inlägg blir ett där jag reder ut begreppen en smula.

Jag bor inte i studentkorridor.

Jag och min sambo Marcus bor i en etta på... ehmmm, jag har glömt, men den är omkring 36 kvadrat. Sex minuters promenad till skolan (tio i högklackat), fem minuter till tågstationen, tjugofem in till stan, vilket är långt med Norrköpingsmått mätt. Det är Marcus som äger lägenheten. Jag äger också en nästan exakt lika stor etta som mycket snart kommer att stå tom, så jag tänkte använda den som plugg-kontor och walk in closet tills vi drar från stan. (Anledningen till att vi bor hos Marcus och inte är hos mig är: *Gratis 100mb bredband *Gratis telefonabonnemang *Eget gym och bastu i källaren *Större badrum *Och så ligger den betydligt närmare skolan och stan än vad min jäkla förortslägenhet gör - där snackar vi trettiofem minuter in till stan.) :)
Jag har aldrig bott i studentkorridor och kan inte påstå att jag någonsin planerar att göra det. Däremot går jag gärna på fest i korridorer, det är ungefär så studentikosa aktiviteter jag kan sträcka mig till utan att kräkas. (Inget ont alls mot er kravalltyper, det är bara inte min grej!)

Alltså...



Inte min korridor! Jag har ingen korridor. Jag har
ett trapphus.



I vårt kök...



...framför vardagsrumsfönstret...



...på sängen...



...och i soffan.

Jag har bilder från balkongen, trapphuset, hallen och badrummet också, men eftersom jag som är så egocentrisk redan fått en överdos av mig själv kan jag ju bara föreställa mig hur det måste kännas för er!

Nu ska jag äta världens maffigaste frukost, för det måste man göra när man råkar ha förmiddagen ledig!

Det är rätt otroligt att jag lyckades sätta ihop ett hemma hos-reportage som inte visade någonting whatsoever av vår lägenhet. Jag är stolt. Integriteten går att skära med kniv.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Ja, fy för studentkorridorer! Har aldrig bott i en och absolut inga planer på att göra det heller!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: Sara

vad snygg du är på bilderna!

2007-02-26 @ 21:12:45
URL: http://www.sara-f.blogspot.com
Postat av: Sara

vad snygg du är på bilderna!

2007-02-26 @ 21:13:12
URL: http://www.sara-f.blogspot.com
Postat av: Ragnarleila

Keep the good works comming.

2008-09-02 @ 11:43:56
URL: http://ragnarleila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback