Even H&M-models pass away.

Patetiskt - jag blev på fullaste allvar chockad och ledsen när jag gick förbi löpsedlarna i morse och läste att Anna Nicole Smith är död. Egentligen borde jag förstås inte bry mig, jag skiter väl i henne, men det kändes på något sätt smärtsamt att komma ihåg att även människor som syns bara kan tas ifrån en.

(Av någon sjuk anledning kunde jag inte sluta tänka på mamma. Nej, det finns inga likheter mellan henne och ANS, men ändå. Rädlsan att en dag behöva se hennes namn på en löpsedel i det sammanghanget finns på något sätt alltid där. Tur att hon aldrig, aldrig, aldrig kommer att dö.)

Hej då, Anna. Hoppas att du är på ett bra ställe där du slipper bli hånad.




Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå

2007-02-09 @ 16:30:01
Postat av: Joaquim

Ja det känns verkligen konstigt att läsa sådant där, fast man inte borde bry sig när det händer så mycket annat mkt tråkigare/viktigare i världen...

Fridens/ Jocke

Postat av: caroline

fin blogg !

2007-02-09 @ 16:58:30
URL: http://www.everythingaboutme.blogg.se
Postat av: Fliickan

Det är så hemskt när folk dör så unga...

2007-02-09 @ 17:03:48
URL: http://fliickans.webblogg.se
Postat av: Caroline

Tack! Jag tyckte om din blogg också! :D Får kolla in här lite oftare!

2007-02-09 @ 17:37:12
URL: http://calline.blogg.se
Postat av: johanna

Precis så kände jag också, sen blev jag arg på mig själv för att jag kände så. Sen blev jag arg för att jag blev arg på mig själv.
= Anna Nicole Smiths död förstörde min dag.
Dessutom är jag rädd för döden.
Även fast jag inte tror på döden.

För övrigt läser jag alltid din blogg av följande anledningar:
a) du är en intressant person
b) du är snygg
c) du har bra smak (exempel: du lyssnar på bra musik. jag ogillar starkt människor som Ä-L-S-K-A-R radiopop osv)
d) jag har inget bättre för mig

2007-02-09 @ 18:34:21
URL: http://bobhjelte.blogg.se
Postat av: Emelie

Visst känns det konstigt? Så tragiskt att hennes liv blev som det blev. Gillar din blogg mycket. Ha en riktigt bra helg, hej!

2007-02-09 @ 19:25:04
URL: http://lussefia.blogg.se
Postat av: Linda

Jag håller med dig. Jag har aldrig brytt mig om ANS det minsta, men känner ändå att det är... sorgligt på något vis. Hennes son dog ju också oförklarligt och mystiskt nyligen, kanske är något genetiskt?

2007-02-09 @ 20:27:44
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: Dita

Du skriver om en sådan viktig sak som döden och allt jag hakade upp mig på är frågan: vem är din mamma?? Haha ibland är det inte alls bra att vara nyfiken.Blir så välldans lätt att tappa fokus. :-)

2007-02-09 @ 20:47:54
URL: http://dita.blogg.se
Postat av: Amanda

Tack så mycket för fina kommentaren! Att den kom från dig gör mig särskillt glad eftersom du är typhursnyggsomhelst! Kram

2007-02-09 @ 21:35:22
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: nova

Är din mamma Liza Marklund? Vackra människa....

2007-02-09 @ 22:33:27
Postat av: Andreas

Min mamma blev 43 år gammal, hon försvann för ett par år sedan när jag var 20 år gammal. Visserligen utan löpsedel som följd, men det gjorde lika ont ändå. Det lärde mig att man aldrig ska ta något för givet. Och framför allt att man aldrig ska avstå ifrån (eller vänta med) att säga det man verkligen vill säga till sina nära och kära...

(påminner också om frågan om att få en större kopia av bowlingskobilden i ett tidigare inlägg! *bump*) :)

2007-02-10 @ 05:49:21
Postat av: Annika Marklund

Joaquim - precis. Hon var ju knappast den enda, och inte heller den "bästa", människan som dog i förrgår, så det känns lite sjukt att man reagerar som man gör.

Caroline - tack!

Fliickan - Ja, och jag tycker att det är så jäkla hemskt att folk dör, punkt.

Caroline - du är sååå välkommen!

Johanna - Jag gillar dig, du är grym. Bland annat eftersom:
a) Du läst och uppskattat "Den som vandrar om natten" och "Hon går genom tavlan, ut ur bilden"
b) Du förstår att det går att vara räddför något man inte tror på
c) Du påstår att jag är intressant, snygg och har bra musiksmak...
d) ...och vem fan älskar inte smicker?

Emelie - Verkligen, så jäkla sorgligt. :| Kul att du gillar bloggen, ha en superbra helg du också!

Linda - Jaaa, man vet aldrig. Eller så är det en fullständigt destruktiv livsstil som tog knäcken på dem båda. Sorgligt är det i alla fall.

Dita - Det är inte när man är nyfiken som man får lång näsa och svart tunga, va? Så då är det ju rätt lugnt. :)

Amanda - Aaaaaaw, tack raring! Du är värd alla komplimanger i världen :)

Nova - Så heter hon...

Andreas - Fy fan. I'm so sorry. Dina ord är verkligen tänvärda, jag önskar att vi alla kunde ta oss tid att uppskatta de fantastiska människorna i vår närhet.
Oj, självklart! Vilken mail vill du ha bilden till?

2007-02-10 @ 10:57:48
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Andreas

Annika: Det borde vi göra. Men de alldra flesta inser det inte förrän någon person som alltid tagits för given plötsligt är borta...

Adressen är den som står i e-postrutan för den här kommentaren. Men andreas(at)tjuvlyssnat.se fungerar också, om den första adressen av någon anledning inte fungerar. Tack! :)

2007-02-10 @ 14:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback