EUUUUU! KOLLA VAD ÄCKLIG HON ÄR!!!

Vem älskar inte att bli missförstådd?
Eller, missförstådd och missförstådd - jag hade naturligtvis full koll på att alla pk-människor skulle ta otroligt illa upp, trots att det enda jag gjorde var att peka på ett - enligt mig - ganska så roligt fenomen.
Självklart blev det genast tjat om att jag bara lägger upp superretuscherade bilder på mig själv - vilket förstås inte stämmer, exempelvis så var jag tre veckor i USA och la upp bilder varje dag, utan ett program som fungerade till annat än att lägga på lite kontrast och ändra bildstorleken. Men visst, jag älskar bildredigering och slaktar gärna originalbilderna för något mer spaceat, underligt eller bara vackert... och för er som inte fattade det så var inlägget självklart en pik även till mig själv. Till oss alla som tycker om att försköna oss själva på olika sätt. En påminnelse om att vi egentligen bara är vanliga människor, hur glamourösa vi än försöker få våra bloggar att framställa oss som.

Oftare än jag redigerar mina bilder så lägger jag upp bilder som är väldigt stylade. Det beror förstås på att jag tycker att det är härligt att få ett utlopp för min überytliga sida, den sida som bara äääälskar smink, hår, kläder, accessoarer, quirky poses, intressanta uttryck, ljussättning och kameravinklar. Redigeringen handlar ju mest om att jag försöker väga upp mina tillkortakommanden som fotograf, men i takt med att jag lär mig att fotografera bättre kan jag också dra ner på redigeringen - om jag vill. Men det är ju så kul att leka!

Söta ni, jag kan utan problem lägga upp bilder som saknar allt detta, men ärligt talat tror jag inte att bloggen skulle bli så jävla kul då. Now, you sure asked for it.

Annika, 08:45, minus smink, hårstyling, accessoarer, posering, ljussättning och redigering, iklädd en väldigt smickrande pyjamas:





Japp, jag ser ut som ett lik. Jag har huvudvärk och är vansinnigt trött. So? Jag har aldrig påstått att jag är någon beauty queen - speciellt inte när jag vaknar på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Peter Fernold

Apapapapa. Jag ser nog att den undre bilden är photoshoppad! Var är den lilla hunden? På den övre bilden ser man den, men på den lilla är den borta. Mhmm.

Postat av: Annika

Meeeh, Hank blev rädd för blixten och gömde sig bakom mina knän ju.

2007-01-31 @ 09:39:20
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Mary

coolt :o

2007-01-31 @ 09:47:07
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: MICAELA&EBBA

alltså, jävlar! vad jag håller med dig om Engla-inlägget. jag satt också och funderade över det igår.
jag trodde att hon var väääärsta snyggingen men sen fick man reda på annat. :D ha!
tack för en jävligt bra blogg

2007-01-31 @ 10:02:00
URL: http://snelisarna.blogg.se
Postat av: catya

äsch, att du ens orkar bry dig, du gjorde ju inget fel
utan visade bara verklighet vs photoshop
inget ont gjort! de som hänger upp sig på det har för lite att göra i vardagen ; )

btw du va ju söt på dessa "sunkiga" bilder oxå ;)

puzz

2007-01-31 @ 10:06:24
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: MissBistress

Hahaha.. Är det inte underbart att folk kan bli så upprörda över en sådan liten sak? Jag ÄLSKAR upprörda människor! Dom är så... öh.. upprörda! Shit vad vettig jag var nu.. ;)

Med risk för att verka lite dum menöö.. Vem fan är Engla?! Känner inte igen bruden för fem öre, borde jag?

2007-01-31 @ 10:30:48
Postat av: Ida Annie

Du är så söt :D och det där med Engla är fan kul.

(och jag är fett med avundsjuk på din kropp. bah.)

2007-01-31 @ 10:36:58
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Victoria

Hehe, det är många som tycker om Engla och är beredda att försvara henne på alla sätt! Själv kan jag tycka att det är lite läskigt.

Jag tycker det är heelt ok att leka med kontraster, färger osv osv - det visar på kreativitet och intresse för färg och allt sådant! Det jag däremot själv inte skulle göra är att förstora ögon eller liknande. Ta bort någon finne är ok, men jag tycker iallafall inte att det känns så smickrande att få komplemanger för mitt utseende om jag suttit och gjort om det. Fortsätt leka med dina bilder, det ändrar inte ditt vackra utseende för det?..

2007-01-31 @ 10:52:35
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Anki

Förstår helt enkelt inte vad det är som upprör så
många härinne ? Att bilder är retuscherade ? Sker
ju dagligen dags i nästan varenda tidning.

2007-01-31 @ 11:01:40
Postat av: Anki

Engla eller vad hon nu heter. Är det inte där som bara smöriga inlägg tillåts ?

2007-01-31 @ 11:38:31
Postat av: Stila

Skönt med lite självdistans! Du ser ut ungefär som jag gör nu, haha. Ser att du också har rätt nturligt röda läppar vilket jag tycker får en att se ännu blekare ut. det blir en så konstig kontrast.

För övrigt halshugger jag nästan alltid mitt huvud för att slippa lägga ner tid på att få ett bra ansiktsshot. Slöhet med andra ord.. haha:)

2007-01-31 @ 11:43:57
URL: http://www.stilas.blogspot.com
Postat av: Oscar

Ser lika bra ut utan smink och när du är trött tycker jag :)

2007-01-31 @ 11:47:54
URL: http://oscarwilliams.blogspot.com
Postat av: MICAELA

haha, du är klockren :D
bara så att du vet så är vi bästisar nu

2007-01-31 @ 11:48:01
URL: http://snel.blogg.se
Postat av: zaza

Det är lite sjukt att folk blir så upprörda..
Om det bara handlade om Photo shop från din sida.
Varför, hade du inte före och efter bilder på dig själv? Om det nu bara handlade om att visa ett exempel.Nu har du i för sig gjort det på dig själv.Men självklart inte med samma close up.

Bättre om du står för att du ville uppröra.

2007-01-31 @ 12:22:38
Postat av: Annika

Photoshop är underbart, självklart, och jag älskar också att redigera och retuschera bilder. Varför visa upp en bild på hur snygga kläder man har om man inte får visa ansiktet ur dess bästa sida också? Allt (kläder, smink och retuschering) handlar ju om att man vill se så bra ut som möjligt. Hurra för Photoshop!

2007-01-31 @ 13:56:32
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Jag förstår dig iallafall =) Du är bara ärlig!

2007-01-31 @ 14:26:43
URL: http://lollizfashion.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker ser bra ut utan smink också =)

2007-01-31 @ 14:56:00
URL: http://silverring.blogg.se
Postat av: Sandra

Asch, det var ju kul ju. :-) Dessutom kan jag inte neka till att jag skulle photoshoppa mina bilder om jag bara kunde, och hade orken. Haha. Jag tror jag måste börja öva lite. :P

2007-01-31 @ 15:42:34
URL: http://thougtful.blogg.se
Postat av: Maria

Du har så rätt!
Sen är du visst söt på mornar! Tuff lugg

2007-01-31 @ 15:44:00
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mr. Ugly

Om bilderna upprör, varför inte sluta läsa bloggen och undgå att bli upprörd? Istället för att klaga, klaga och åter klaga. Om det inte fanns intresse skulle ingen ta sig tid att klaga.. Tack för en superblogg. I like your styyyle.

2007-01-31 @ 15:54:13
Postat av: Angelica

Men guuuuud, big deal, du var inte ett dugg mean i det där inlägget, du gav ju till och med lite cred (typ) till Engla (vilket jag inte hade gjort om jag ska vara ärlig, haha). Love din blogg som jag just upptäckt, love dina bilder, love att du lägger upp annorlunda, roliga och arty outfit-bilder.

Jag gjorde klippet idag btw (om du minns min kärleksförklaring till din lugg för några dar sedan, haha?) Underbart, jag älskar min nya, fina lugg. Beauutiiful!

2007-01-31 @ 17:52:05
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: lovisa

tja. Läste inlägget igår o tyckte det va skitkul. Men tänkte " undr vad alla "allt-ska-va-rätt-människor" tycker om det här" och visst hade jag rätt hahahhahaha. Tycker synd om människor utan humor!

2007-01-31 @ 20:29:45
Postat av: Annika

Mary - nja, coolt vet jag inte? :)

Micaela & Ebba - hahaha, vad underbart att jag inte är ensam om mina "elaka" åsikter! Tack själva för att ni är så jävla bra läsare!

Catya - vad skönt att du "står på min sida"... äsch, klart man bryr sig, jag har ju inget liv. :)

Hanna - ååh, DARLING! Du är så söt! Ja, upprörda människor är härliga :) Engla är en tjej som har den "mest populära" modebloggen i Sverige - jävligt oförtjänt, den är riktigt värdelös. Eftersom du inte är någon bloggläsare känner du förstås inte till henne, men hon är i alla fall en slags "bloggkändis". Vill du fika någon dag?

Ida Annie - åh, tack gorgeous... :*

Victoria - du är så jäkla bra. Ja, jag anser också att det har med kreativitet att göra - och jag har ALDRIG påstått att jag vill visa upp "verkligheten" - det gör jag ju hela dagarna, varför göra det i bloggen?! :)

Anki - HAHAHAHAAHAHAHAHAHA :D
Och du har så rätt!

Stila - jag har aldrig lagt upp bild på bara en outfit, tycker att det ser lite läskigt ut... men jag förstår att det är väldigt mycket enklare! Och ibland är det enklaste också det bästa.
Visst har du rätt, men jag gillar mina läppar. :)

Oscar - aaaaw, sweetie :) Tack!

Micaela - beZTiZAr fÖr aLTid :D Snelaste bestisar!

Zaza - haha, det här handlade överhuvudtaget inte om varken mitt eller Englas utseende! Och såg du inte att jag hade före- och efterbild på mig själv?! Ovanför bilderna på Engla? Jag skäms inte för hur jag ser ut, jag säger inte att jag är skitsnygg och inte motsatsen heller - ni är så söta som blir upprörda!

Annika - åååh, min själsfrände!:)

Lovisa - fantastiskt bra sagt. ;) Tack!

Sara - tack sötnos! Vet inte om jag håller med dock...

Sandra - det låter som en utmärkt idé - livet blir roligare bakom ett Photoshop-filter! :)

Maria - aaaw, vad rar du är. Min lugg som är så bråkig.

Mr. Ugly - ååh, vilken genuint underbar kommentar. Du är nog smartast i världen. JAG HJERTA DEJJ!

Angelica - And I love you! FAN vad kul att du blev nöjd med luggen, önskar att du ville visa hur det blev!

2007-01-31 @ 20:40:18
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Annika

Lovisa - det kändes fint att röra om i grytan lite, men jag trodde faktiskt inte att folk skulle bli så förbannade som de blev. Jag är så van vid att folk i min närhet vet hur jag är, och glömde helt enkelt bort att jag är ganska svår både att förstå sig på och att ha att göra med.

2007-01-31 @ 20:41:32
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Stila

Ja jag med! De är jättesnyggt med röda läppar! Menade bara att det syns mer (eller vad man ska säga) när man är osminkad.

2007-02-01 @ 00:05:07
URL: http://www.stilas.blogspot.com
Postat av: MissBistress

Ahaaa.. Så hon har den "mest populära" modebloggen i Sverige, det förklarar varför jag inte kände till henne. Trodde faktist att hon hade hittat ett botemedel till cancer med tanke på upprördheten som uppstod när du slängde upp bilderna på henne ;)

Och jag vill ALLTID fika. Det är bara att höra av dej när du har stund över.. Jag har gott om stunder över nämligen :)

2007-02-01 @ 08:54:21
Postat av: Sebastian @ Boomberry

Det är bra att du står på dig.. Jag beundrar lite av ditt mod, men missförstånd har lett till krig förut kompis :) Ciao!

2007-02-01 @ 12:54:14
URL: http://boomberry.blogg.se
Postat av: Andreas (också flitigt fotograferad och redigerad)

Äsch, redigerade bilder ger mer än bara naturliga bilder. Man får en känsla av personens skaparglädje och fantasi, inte bara av utseendet. Nu ser du precis lika bra ut på de vanliga bilderna som på de redigerade (kanske till och med bättre eftersom det är dig och inte någon karaktär man ser) men vad är det för ämne att diskutera egentligen?

Gör din grej, låt sedan folk tycka vad de vill. Bloggvärlden är stor, och det finns gott om andra bloggar att läsa för den som inte står ut med att se dig redigerad! Om du sedan råkar avslöja någon hemsk sanning om någon annan så är det bara intressant. De som gömmer sig bakom redigerade bilder till vardags mår nog bra av en dos verklighet. :)

2007-02-02 @ 03:26:59
Postat av: DiscoDan!

Ärligt talat?
Jag tyckte det var skitkul! :)
Men sen e min humor jävligt speciell också, o man e väl inte så känslig som många andra i det avlånga landet Sverige, där man verkligen inte får skämta om vad som helst. Nej, vet du vad! hehe.

Fortsätt jävlas, o fortsätt vara dig själv, det e ju därför man tittar in här titt som tätt!
ALLA retuscherar sina bilder, kom igen nu, det e väl lika jäkla självklart som att man borstar tänderna efter frukost?

2007-02-02 @ 07:38:35
URL: http://lehnberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback