Åldersgnäll och backstage mania @ Beckmans - Stickat

En tredjedel av Beckmans Stickat-visningar är över! Gårdagen var no less than amazing för mig. Själva visningarna gick bra - även om jag ser jävligt dum ut på de bilder jag sett - men det absolut bästa var verkligen allt runt omkring. Kläderna, människorna, kreativiteten!

Jag kanske har tjatat om det förut, men det tåls att sägas igen:
Att låta tonåringar vara modeller är slöseri med potential.
Herregud, jag minns ju själv hur det var - man gnällde över precis allting när man gick visningar. Att man missade skolan, att det var för varmt/för kallt/för tidigt/för sent, över all väntan, över stressen, över att man behövde repetera koreografi och över att man inte fattade koreografin, över den äckliga maten och att man var trött och bakfull och att skorna var för små eller för stora och kläderna och sminket och håret fuuuuuuuuuult.
What's up with that?
Det är ju så jävla kul att gå visning. Man får vara en del av en lååång kreativ process som äntligen når sitt klimax, man får (ofta) bära helt unika kläder, man får representera en designer som slitit häcken av sig inför just den här dagen.
Jag njöt av varenda sekund.
(Skratta om ni vill, hånfullthet biter inte på mig!)
Som sagt, tonåringar borde inte få vara modeller. Man uppskattar det ändå inte förrän man fått lite distans till det hela - det låter kanske konstigt, men jag tror att man behöver få distans för att kunna ge sig hän.

(Det här betyder absolut inte att modellerna igår "inte uppskattade" visningarna, det har jag ingen aning om ifall de gjorde eller inte, men de var underbara och jätteduktiga. Jag syftar istället på mig själv som tonåring, bara så att det inte blir några missförstånd.)

Nåväl, sluttjatat, nu blir det total backstage mania! :)


"Jag har nog världens bredaste axlar, världens bredaste höfter och världens sämsta hållning." Japp, så tänker jag. Håna mig inte.
(Jag går för Emilie Ljunggrens My Second Skin. Foto: Pavel Maira)



























(Visningsbilder, och backstagebilder från min andra kamera - jag tog med två skitkameror - kommer!)

Kommentarer
Postat av: Karin

snygga och intressanta foton som vanligt...

Postat av: Elin

Helt sjukt underbara kläder, jag DÖR.
Höfter + axlar är förövrigt en mycket het kombination!

2007-02-14 @ 11:45:14
Postat av: Lulun

härliga bilder!

2007-02-14 @ 11:50:26
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: S

Du är grym!

2007-02-14 @ 13:53:34
URL: http://addicted2retail.blogg.se
Postat av: Victoria

Ååå för den randiga klänningen, och åå för den blå klänningen med öppen rygg! Här blir det till att högerklicka och spara i inspirationsmappen. (:

Självklart har du breda axlar, det har väl alla människor som är 178!? Jag tycker du ser helt fabulös ut i kläderna!

2007-02-14 @ 14:30:40
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Jenny

du är riktigt vacker!

2007-02-14 @ 14:34:54
Postat av: e.

Youth is wasted on the young, som det sägs.
Koola kläder, och du ser supersnygg ut i dem. Tänkte säga det även om det inte hjälper när man fått för sig något :) Gillar verkligen din blogg, förresten!

2007-02-14 @ 15:22:05
URL: http://luckyavenue.blogspot.com
Postat av: Ia Darling

Jag måste erkänna att jag tänkt i exakt samma tankebanor som du då det gäller det där med tonåringar och visningar.

Även jag njuter av varenda sekund innan, under och efter publikens blickar :)

2007-02-14 @ 15:25:57
URL: http://iadarling.blogg.se
Postat av: Angelica

Love it. Underbart fina garments!

2007-02-14 @ 15:28:51
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: Annika

Karin - tack! Jag tog dem med en kamera som verkligen KNAPPT tar bilder alls, den är sju år gammal och var skit redan när jag köpte den, så jag är glad att motiven var tillräckligt intressanta!

Elin - ja, jag var verkligen i himmelriket bland alla fantastiska kreationer!
Haha, höfter + axlar = hett? Känns lite 80's tycker jag... :) Jag är inte så förtjust i att representera den looken.

Lulun - kul att du gillar dem trots den helt VANSINNIGT värdelösa kvalitén!

S - hoppsan... TACK. :*

Victoria - ooom du bara visste hur mycket som högerklickades ner i min inre observationsmapp igår... :) Det var verkligen helt underbart.
Men du, jag är bara knappt 1,77, faktiskt. :) Och alla som är långa har INTE breda axlar, girl, I promise! Men ändå - TACK, tack, tack!

Jenny - vad gullig du är, tack så mycket.

e. - ...och det är ju så sant som det är sagt. Ja, på sätt och vis, i alla fall. Och jag skulle i alla fall inte vilja vara tonåring igen.
Ja, kläderna är gorgeous! På den visningsbilden högst upp tycker jag att jag ser ut lite som en superhjälte :D

Ia Darling - åååh, tack för att du skrev, så att du gav mig en chans att hitta din blogg! Jag känner att jag kommenterar där istället, måste bombardera dig med frågor. :)

Angelica - visst är de?!

2007-02-14 @ 16:20:11
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: mandy

wow! lucky u! jag är tonåring men jag skulle älska det anyway!! :D

2007-02-14 @ 18:57:04
URL: http://smilelikeyoumeanit.blogg.se
Postat av: Emy

Den randiga klänning från read my lips var helt underbar! Du klär bra i den.

2007-02-14 @ 21:30:10
URL: http://emscatwalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback