And time can do so much.

Jag är ledsen över att jag inte kan vara närvarande nu.
Slutspurt inför jul, ingenting är klart, allt är mitt-uppe-i.
Ändå måste jag lämna det.

Provfilmade igår, två och en halv timmes tågresa har aldrig känns mer värt det, jag vet ingenting som är mer utmanande och skitsvårt (på gränsen till omöjligt) och samtidigt så tillfredsställande som just att lägga allt man har på att försöka bli någon annan.
Efteråt var jag helt trasig. Huvudet dunkade och värkte, tankarna irrade i blindo, vissa sekunder gick tiden i ultrarapid, andra minuter försvann i stora halvtimmessjok utan att jag märkte något. Aldrig känts mer värt det.

Att klippa film, väl hemma i Norrköping igen, var tyvärr inte möjligt. Man kan inte pressa sig hur långt som helst. Jag låg på Jakobs säng en stund, sedan gick jag hem och åt fem mackor - spillde rödbetssallad på min favoritkofta, det blev en helvetiskt stor rosa fläck, någon som vet om det går att ta bort och i så fall hur? - såg några avsnitt The OC och somnade strax innan klockan tio.
Vaknade av alarmet elva timmar senare, med lagat huvud och läkta tankar, fylld av fina drömmar.

Jag ska försöka att skriva mer, men om jag inte hinner, önskar jag er alla en alldeles sanslöst god jul!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Testa galltvål på fläcken. Diskmedel kan också funka.

Postat av: Lina

som tidigare kommentar: galltvål!

hoppas du får en bra jul, och att du inte stressar ihjäl dig, på jul får man bara ta det lungt ^^
God jul Annika!

2007-12-20 @ 12:19:54
URL: http://mjorf.blogg.se
Postat av: Amanda

vanish kanske?

2007-12-20 @ 12:38:37
Postat av: Emmi

Jag har just testat Vanish Oxy Action på rödvin. It's like magic, girl.

2008-01-11 @ 03:50:39
URL: http://www.freewebs.com/handgriff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback