On the go

Jag tror att människor slutar blogga av anledningar som, well, they make total sense just nu.
För mycket liv, för lite tid.
Jag älskar min blogg och hoppas att den kan hänga med länge till, men det känns så fel att jag verkligen känner att jag försummat den eftersom jag inte uppdaterade på hela dagen igår - det var första gången på evigheter som det gick en hel dag utan att jag uppdaterade. Då gick jag ändå upp fem på morgonen, åkte till Uppsala och stod hela dagen på en gymnasieskola, fikade med Sanna, åkte till Stockholm och gick en visning och hann umgås en stund med Nikita innan, tja, det var dags att sova. Och plötsligt är det nu en ny dag, och jag önskar att jag inte haft så dåligt samvete.
ÄSCH! :)
Jag vet ju att ingen saknade bloggen, det gäller att inse att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om jag orkar/hinner uppdatera eller inte.

Igår hände det för första gången, och det hände inte mindre än två gånger:
Jag blev igenkänd från bloggen.
Visst, det kanske händer er andra hela tiden, men verkligen inte mig. Jag blev chockad och smickrad (och väldigt tacksam att de som kände igen mig var väldigt fina, trevliga, stylish människor och inga psykopater).

Nu måste jag vidare, det händer saker, I'm loving it. :)

Kommentarer
Postat av: Frida i Halmstad

Jag saknade ett nytt inlägg igår:) Men den som väntar... Du vekar ju haft en tokbra dag igår!

2007-02-08 @ 10:30:40
Postat av: stasia

ej. jag saknade din blogg igår. din är den första jag kollar! och så kollade jag hela dagen och fortfarande same same. well, skönt att du inte har tappat bort dig, eller nåt.

Postat av: masha

haha äsch då, EN dag utan att blogga är ju ingen fara! :*

2007-02-08 @ 13:06:38
URL: http://msmarlborolight.blogspot.com
Postat av: Mark

Jag har aldrig blivit igenkänd! :)

2007-02-08 @ 13:09:16
URL: http://nucci.blogg.se/
Postat av: DiscoDan!

Stod du hela dagen på en gymnasieskola?

Btw, Shanghai har förändrats SÅ himla mkt sen du var här 2005. Heeelt sjukt. Har varit här i tre veckor nu kanske o på dom 18 månaderna jag var borta från stan har nattlivet, människorna, o stadsarkitekturen förändrats totalt. Du skulle inte känna igen dig! Fatta att man snubblade på en nattklubb inredd av Philippe Starck här igår, när man 2005 var tvungen o stå o hänga med alla turister o snuskiga gubbar på Bar Rouge. Jag är i extaaaaaas! :) Plus att jag hunnit hitta ett litet smulltronställe som lätt är det närmaste man kan komma MisShapes på den här sidan av HuangPu-floden!

Var bara tvungen o berätta det!
Simma lugnt, måste varit läskigt o blivit igenkänd så där bara hux flux. Börjar du klättra i bloggosfärens topplistor också asså?

2007-02-08 @ 14:21:26
URL: http://lehnberg.net
Postat av: alma

oj, vad superroligt att du blev igenkänd! :D kramkram

2007-02-08 @ 15:48:36
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag har nog aldrig blivit igenkänd! Det är iofs inte konstigt alls. Det är inte alls hela världen om man inte uppdaterar varje dag, tycker jag. Fast jag tror att dina trogna läsare hoppas på det (jag inkluderad)!

2007-02-08 @ 16:37:21
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Jeanette

Jag blir alltid glad när du uppdaterar, du är en av de få bloggar jag läser!
Du hade tagit bilder på Stephie i min klass på fest i valen, kul att se, dom va fina!

2007-02-08 @ 17:13:38
URL: http://evajeanette.blogg.se
Postat av: Elinpelin

jag saknade dig igår, du är klockren

2007-02-08 @ 18:20:49
Postat av: FashionFun

Klart vi saknade dig igår! Du är bäst!

2007-02-08 @ 18:46:43
URL: http://fashionfun.blogg.se/
Postat av: Sandra

Klart vi saknade det! (Men sjävklart förstår man att det tiden inte alltid räcker till..) Din blogg är ju underbar!

2007-02-08 @ 19:08:09
URL: http://thougtful.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag vet inte, jag vill inte rikitgt skriva att jag saknade det. Just för att det inte alls var det du var ute efter.

Men det gjorde jag.

2007-02-08 @ 21:51:53
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Annika Marklund

Frida i Halmstad - onsdagen var bra, förutom att jag frös som en idiot från morgon till kväll. Nu är det lördag och jag är JÄTTEFÖRKYLD... :|

Stasia - aaaaaw ;) Ja, din dag blev säkert helt förstörd :)

Masha - men baby jag veeeeet... fast det känns så ändå. Som att jag skolkat från skolan, typ. (Det gör jag å andra sidan nästan varje dag.)

Mark - du lägger helt enkelt ut för få bilder på dig själv. :)

DiscoDan! - Well, vi åkte från Norrköping sex på morgonen, och stod och försökte övertala folk att plugga på Linköpings Universitet mellan klockan 10 och 14:30. Det var roligt, jag gillar sådant.
Herregud, jag blev helt gråtfärdig när jag läste din kommentar... jag vill ju tillbaka NU! Jag vill vara med när staden förändras, jag vill inte sitta i Norrköping och mögla! (Okej, liten överdrift, men vafan.) Det var när jag kom till "när man 2005 var tvungen o stå o hänga med alla turister o snuskiga gubbar på Bar Rouge" som nostaligin bara sköljde över mig. Bar Rouge var ju verkligen the shit när jag var där, jag har gått visningar för Dior där, jag har blivit intervjuad på terassen av misstag - kineserna trodde att jag var Norah Jones, jag har spytt och dansat till "Just Like Heaven". Det var tider det. Jag vill se vad som har hänt sedan dess. Ett och ett halvt år tills jag kommer tillbaka, vem vet vad det blivit av stan vid det laget?

2007-02-10 @ 11:35:01
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Annika Marklund

Alma - haha, jaa, det var roligt men lite läskigt!

Victoria - du är så otroligt rar.
Jag tror att jag känt igen bloggare då och då, faktiskt, men inte riktigt kunnat placera dem.
Och det är ju lite av ett kriterie att man lägger upp en sjukt stor mängd bilder på sig själv i alla möjliga situationer för att bli igenkänd, och jag vet inte hur positivt det är egentligen. :)

Jeanette - nej men, vad roligt! Alltid kul med locals som läser bloggen. :) Vem var din klasskompis Stephie, den vackra brunetten framme vid scenen?

ElinPelin - ååh. TACK. Du också.

FashionFun - Jag blir Så Glad :D

Sandra - TACK TACK TACK!!!

Sofia - du är så fin. Tack. För att du läser och för att du skriver (jag läser).

2007-02-10 @ 12:27:29
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ja precis, den vackra brunetten går teater med mig, hon blev glad när hon fick se bilderna!

2007-02-10 @ 18:34:57
URL: http://evajeanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback