Oh, it should be someone you really love

Livet är så ljuvligt här.
Det är absolut inte bara vädret, det är något helt annat också, något i luften. Något sorglöst.
Jo, jag önskar nog att jag kunde bo i Spanien. Ett tag. Sen. Senare.
Jag har så mycket att avsluta hemma i Sverige först.

Från att vi åkte från Gävle igår eftermiddag tog det ungefär tolv timmar innan vi anlände till huset på Spaniens solkust där vi ska bo de kommande sex dagarna. På den tiden hann jag 1)göra så att vi nästan missade tåget, 2)spendera en alldeles vansinnigt löjligt hög summa på ungefär ingenting i butikerna i Arlandas Terminal 5, 3)läsa en deckare, 4)gråta några gånger, 5)ha dödsångest, 5)kräkas, 6)krama min mamma i en evighet.

Marcus sover, jag sitter uppe och bråkar med internet - jag tillåts inte använda
Photobucket (där jag laddar upp alla mina bilder), sidan stoppas av något slags säkerhetsfilter. Jag fattar naturligtvis inte ett ord av anledningen som förklaras på spanska, trots att jag använt Altavistas översättningstjänst, och blir mer och mer irriterad. Får kolla det med mamma imorgon, så läge försöker jag signa upp mig på Flickr istället för att se om det funkar där. Arrggh.

Imorgon ska vi till stallet, och jag ska få träffa min systers häst för första gången. Åååh, jag har fortfarande inte kommit över att hon fått en egen häst. Jag är så avundsjuk. SÅ AVUNDSJUK! Och sjukt glad för hennes skull.
Och för min egen.
ÄNTLIGEN SEMESTER!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Spanien och hästar låter väldigt mysigt. Testa http://imageshack.us för bilduppladdning!

2007-04-09 @ 03:46:20
Postat av: emelle

Förstår din känsla Annika. Jag älskar att resa, kort som långt. Det har blivit min tillflykt många gånger när livet kännts tungt. Man lämnar allt bakom sig, om så bara för en stund. Men tyvärr hinner sanningen och verkligheten alltid ikapp - alldeles för fort.

Postat av: Nathalie

Är du också en sån som kräks när du reser? Är jag inte ensam!? :O

2007-04-10 @ 08:49:38
URL: http://nenneblogg.blogg.se
Postat av: Lisa-Märta

Åh, så jobbig resan verkar ha varit!
Men så roligt att din syster skaffat häst, vi i vår familj är för tillfället på jakt efter en också! Håller du på med dressyr/hoppning/terräng..? :)

2007-04-11 @ 10:50:57
URL: http://guldkanter.blogg.se
Postat av: Sarah

*gah* så jävla snygg... (tjatar nu men måste bara säga de)

2007-04-11 @ 13:23:59
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback