Ni är bäst.

Tack alla söta människor för att ni debatterar så friskt angående mitt förra inlägg! Jag orkar tyvärr inte ge mig in i diskussionen eftersom jag mår rätt kasst idag, men ni får gärna fortsätta hur länge ni vill. Jag kommer dock inte att börja läsa de bloggar jag inte gillar, trots att jag respekterar era övertygelser om att de bloggarna är fantastiska och att min suger.

Jag är verkligen bara jag, jag tycker det jag tycker, men ni har alldeles rätt i att man inte ska vara elak mot andra. Elakhet är trist. Åsikter, däremot, är nödvändigt i en demokrati.

Ni får gärna fortsätta att hata mig och ändå fortsätta att läsa min blogg.
Ni får gärna sluta hata mig och inse att jag bara är en vanlig människa som tycker att det är onödigt att hyckla.
Ni får gärna sluta läsa min blogg om ni så vill. Jag tjänar inga pengar på den, jag har den som ett utrymme där jag får uttrycka mina åsikter hur jag vill, och det tänker jag naturligtvis fortsätta med - oavsett om två tusen eller två personer läser den.

Och angående bitterhet - jag är så otroligt nöjd med mitt liv.
Jag får åka till Spanien och träffa min familj.
Bättre än så kan det inte bli.

<3

---------------------EDIT:
Kommentar till Engla:

"Postat av: annie

hej
måste bara fråga om det de säger på beautifulones om dig är sant, att du skulle ha kommenterat hennes blogg med taskiga kommentarer-tycker inte att det låter som ngt som du skulle ha gjort? Hon på Beautifulones har för övrigt skrivit ett helt inlägg om att din blogg är dålig, ointressant och opersonlig och att du verkar ointelligent. Tycker sånt är jättetråkigt-önskar folk kunde unna sig lite saker oxå...
hur som-grattis till vinsten, der är du värd!"

Lär dig läsa, Annie.
Det här är ju bara löjliga lögner.
En del av er borde lägga ner drama queen-attityden, om man säger så. Läs det jag skriver istället.
Eller har jag en parallell blogg där någon okänd tvilling skriver sådant här? Som jag helt missat?
Det här skrämmer mig lite. Ta ett djupt andetag, drick ett glas vatten, skaffa ett jobb.

Kommentarer
Postat av: Fashionable Gossip

Din blogg är underbar! It's as simple as that ;) Vad skall du göra i Spanien då? Shopping eller bara relax? Så fruktansvärt avis! Jag har ju skola hela denna veckan :(

Postat av: masha

hycklare finns det nog av, tycker jag. det är så skönt att du inte är en av dem. heja.

2007-04-03 @ 17:22:49
Postat av: Kakan

Jag håller verkligen med dig om att Englas blogg är innehållslös. Hon är så fåning och självgod och bara sååååå kass!! Och dessutom är hon ALDRIG välklädd.

2007-04-03 @ 17:35:41
Postat av: ida

jag tycker det är fantastiskt rätt av dig att stå på dig. folk är för kinkiga nowadays. man borde få säga sina egna åsikter utan att bli påhoppad av en massa elaka kommentarer.
det du skrev var ju inte elakt på något som helst sätt. stå på dig!

2007-04-03 @ 17:35:42
URL: http://isaksdotter.blogg.se
Postat av: emil

tycker din blogg är jättebra och det är kul att du skriver vad du tycker. Men kritiserar man andra så får man ju vara berädd att ta skit själv också.

2007-04-03 @ 17:38:51
Postat av: A

Hej. Jag tycker det har blivit löjligt uppförstorat det du skrev. Självklart har alla rätt till en åsikt och jag tycker inte att du var elak. Fruktansvärda påhopp på dig som egentligen är ganska obefogade. Jag kommer defenitivt att fortsätta läsa din blogg för den roar mig och jag tycker att du är en frisk fläkt. Keep up the good work;)

2007-04-03 @ 17:50:20
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Emma

"Elakhet är trist. Åsikter, däremot, är nödvändigt i en demokrati." Frågan är bara vart gränsen går mellan elakheter och åsikter man tar illa upp av. Problemet kanske är det, att alla tar illa upp av olika saker och man kan aldrig veta vad som sårar folk.

Älskar din blogg- just för att du skriver det du tycker, du är sjukt sygg, har bra stil och snygga bilder. Keep it up, right up!

2007-04-03 @ 17:54:44
Postat av: A

Det någon tar som en åsit tar en annan som elak kritik.

2007-04-03 @ 17:55:58
Postat av: Alexandra

Visst brukar det kallas passiv aggressivitet?

Ta med mig till Spaninen Annika, det kan du väl?

2007-04-03 @ 18:00:59
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Lisa

Din blogg är jätte bra :)

2007-04-03 @ 18:02:18
URL: http://liiiisaa.blogg.se
Postat av: clara

hjälp! Uppenbarligen trampade du på några ömma tår! JAg gillar dig samesame!

kram

2007-04-03 @ 18:05:14
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: shopoholychic

Hahaha. Det är uppenbarligen farligt att ha åsikter om andra bloggar. Men jag hejar på dig! Och jag läser inte heller Englas blogg - och det gör mig inte till en elak människa. Heja Annika!

2007-04-03 @ 18:21:29
URL: http://shopoholychic.blogspot.com
Postat av: anna

tyvärr verkar bloggarna nuförtiden bli precis som alla andra medier, att man tar saker ur sina sammanhang, och att man snuttifierar för mycket som gör att saker och ting kan få delvis eller helt nya betydelser. Precis som i fallet med Annie, nästan rent ut sagt förtal. haha.

du e alltid cool. stå på dig!

2007-04-03 @ 18:44:02
URL: http://lepinkichet.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha, du är SKÖN! Fortsätt precis så som du gör.

2007-04-03 @ 18:48:47
URL: http://jozet.blogg.se
Postat av: Klara

Haha, rolig du är. Du e en speciell och intressant person, tyvärr så hamnar alltid såna i bakgrunden. Mainstream personligheter hyllas... Jag tycker att du e hur grym som helst.

2007-04-03 @ 18:58:53
Postat av: s

haha. mitt första intryck av det annie skrivit var "gud vilken inställsam liten skvallerbytta till fjäskapa". sen läste jag igen och funderade över hur schysst hennes skvaller egentligen är. hon har gjort den klassiska "fjäska men på samma sätt picka till med hjälp av någon annan". vilken apa...

2007-04-03 @ 19:23:31
Postat av: catya

hmmm...jag fattar inte vad alla hakar upp sig på hon vann ju fair & square! jag menar 44,4 %!
så varför bara inte gratta henne :)

tycker alla borde fan ta & läsa lite om karma så slipper ni all bitterhet

2007-04-03 @ 19:35:23
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Linnéa.

ÄR DET BARA JAG OCH NÅGA FÅ I HELA JÄVLA SVERIGE SOM FATTAR VAD ANNIKA FÖRSÖKER SÄGA ELLER?! HerreGUD, va less jag blir på folk som är så himmla instängda!

2007-04-03 @ 20:23:43
URL: http://www.keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: esther

jag ÄLSKAR din blogg
...och Bright Eyes
:)

2007-04-03 @ 21:42:30
Postat av: Victoronia

Älskar att du är så där härligt kaxig och personlig! Vi behöver inte smeka ALLAs ryggar för att bli omtyckta...men vissa tror visst att man ska vara puttenuttig mot alla. Fel, fel fel!

2007-04-03 @ 22:07:35
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: HAR INGEN BLOGG (Sara)

Annika, du kommer VERKLIGEN med tvåsidigt budskap. SÅ FEGT. Hela tiden dessutom. Vill du att jag ska nämna nått? De e bara att säga till isåf.

2007-04-03 @ 22:19:40
Postat av: Annika

Alla ni som är fina - Tack för att ni finns.

Alla ni som är idioter - dra åt helvete, era äckliga kryp. Ägna er åt trakasserier och mobbning någonannanstans, jag är trött på er.

2007-04-03 @ 22:31:12
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Elle

Stå på dig tjejen, förstår inte varför folk gör en höna av en fjäder. Sen när får man inte säga det man tycker?

2007-04-03 @ 22:36:54
Postat av: Camilla

Haha, det här är bisarrt! Du har ju rätt att uttrycka dina åsikter!

Jag är inte heller särskilt imponerad av Engla's blogg, men jag tycker INTE illa om henne för det. Liksom du väljer jag att inte läsa bloggar som jag inte tycker är bra, och liksom du är jag inte rädd för att säga min åsikt. Jag anser iaf att du är duktig och har sunda värderingar, stå på dig!

Alla ni som kritiserar: läs mer än en gång, jag tror faktiskt att ni har missuppfattat en hel del.

Herregud, vilken bisarr debatt...

2007-04-03 @ 22:47:51
URL: http://annerfeldt.blogspot.com
Postat av: Insolens

Haha, ojoj. Ger man sig på Engla, eller bara yttrar några fåtal ord som skulle kunna vara till hennes nackdel får man hennes fanclub på sig, vilka i sin tur skyller allt på avundsjuka eller bitterhet. Jag håller helt med dig - i din sk. "kritik" mot att hon vann. Läskigt bara att inte fler insett det.

2007-04-04 @ 00:07:29
URL: http://insolens.blogspot.com
Postat av: Lolita Loco

Hahaha! Det är min första reaktion när jag först läser kommentaren som har lämnats hos Engla, för att sedan läsa inläggethon refererar till!

Hon hade både saltat, läst lite väl mellan rader och lagt till där ja...

Åh suck, allt jag säger. ;-)

2007-04-04 @ 06:21:08
URL: http://vintagemaniac.net
Postat av: Engla

Jag tror inte det spelar någon roll vad jag eller Annika skriver, diskussionen pågår redan för fullt och det är sogligt att människor ska behöva förstöra för andra, vara otrevliga och dömande. Jag tar inte illa vid mig av vad Annika skriver, det är snarare era kommentarer som gör detta till en sån ful grej.

2007-04-04 @ 09:09:47
URL: http://www.englasshowroom.com
Postat av: Jag kommer ses som anonym.

Insolens - Dito.
Det är exakt samma sak med Annikas fanclub. Är du/ni helt åt helvete blinda?! Läs de senaste 4-5 inläggen i denna blogg och dess kommentarer som står Annikas/er sida så ser du att det är samma skrot och korn åt båda hållen. Det är lätt att klaga på andra som inte har samma åsikter, men se om ert eget hus också. Annikas fanclub är inte direkt små änglar. En mer aggressiv fanclub får man faktiskt leta efter. Jo, den slår faktiskt Englas fanclub. Inte mycket, men det gör den.
Skriver igen/ Marie Andersson.

2007-04-04 @ 09:24:24
Postat av: Ida

Tycker du hade all rätt i världen att skriva att Englas blogg inte är "your cup of tea" för det är väl det en blogg är.. ett ställe man får yttra sina personliga åsikter. Jag tror nog att Engla är väl medveten om att alla i sverige inte kan älska hennes blogg.

Puss å kram på dig för att du är så bra!!

2007-04-04 @ 16:06:21
URL: http://www.fashionnerds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback