Kanske är min hjärna tumlad och tömd, urblekt och tvättad

Jag vill verkligen, verkligen, verkligen ha ett par alldeles galet snygga jeans, som inte kostar alltför mycket. Med riktigt hög midja (fast ändå inte ger päronrumpa), i antingen svart, mörkgrått eller riktigt mörkt blått. Problemet är bara att jag inte har någon aning om var sådana jeans finns! Jag tror att jag vill att de ska se ut ungefär som Acnes Tube-modell;



...fast det är något jag inte är helt förtjust i med själva benen från knäna och neråt, de får gärna vara smalare nertill. Har ni några tips eller förslag på var jag kan leta, kommentera!

(Det var förresten Sofias inlägg "Blåjeansdöden?" som gjorde mig sugen på att få tag på ett par riktigt, riktigt snygga. En aning motsägelsefullt, kanske!)

(Och förresten igen - en stor del av jeanssuget kommer nog av att jag idag blev ägare av en läskigt söt och förhållandevis billig svart skinnjacka! Hurra!)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag köpte nyligen ett par Nudie Jeans som var alldeles perfekta enligt min smak i alla fall. Modellen heter Thin Finn och det är lågt ok så man får rätt schyst rumpa i dom fast det är hög midja. Kostade 899 om jag inte missminner mig :)

Postat av: Em

Budgetalternativ; &denim (H&M) modell NOW. Mörka med hög midja och slim fit. Sedan så finns det ytterliggare en modell med högre midja, SQINNY men den har jag inte samma koll på. Lycka till!

2007-04-17 @ 20:47:31
URL: http://lussefia.blogg.se
Postat av: sofia

som Em säger så har H&M haft ett par jättesnygga, och dom är dessutom stuprör för det var väl vad du ville ha?

2007-04-17 @ 21:06:39
URL: http://www.fatale.se
Postat av: A

Jag har ett par sqinny från h&m. De har hög midja och stuprör. Kostar strax under 400 kr och är råa.

2007-04-17 @ 21:12:30
URL: http://touche.webblogg.se
Postat av: Linnea

Cheap monday har en modell som heter Skyscraper som är med en snyggt hög midja och stuprör. Hur snygga som helst! Själv har jag dem i mörkblått och ljusgrått men vet inte om de finns här i norrköping då jag köpte min på julrean i luleå. Dock lär du ju säkert hitta dem om du är i sthlm. Lycka till!

2007-04-17 @ 21:15:24
Postat av: Anna

Instämmer med föregående, jag har ett par i exakt samma färg med hög midja från Cheap Monday. Grymt snygga, sköna och framförallt i rätt prisklass.
Lycka till och ha en fortsatt skön semester

2007-04-17 @ 22:25:59
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Marie

kan man få se bild på din skinnjacka? :)
vart köpte du den, är naämligen ute efter en skinnajacka jag med!

2007-04-17 @ 22:47:09
Postat av: Camilla

April 77 har ett par riktigt snygga för 900.- på Le Shop Sthlm (nätbutiken) med hög midja och stuprör. De hade jag satsat på!

2007-04-17 @ 23:05:01
URL: http://annerfeldt.blogspot.com
Postat av: Therése

JC av alla ställen har ett par mörka blå otvättade. hög midja men smala nertill och grymt sköna. pris? blott 499:- kan det bli bättre?

2007-04-18 @ 09:34:51
Postat av: Seb

http://www.julianred.com/SS07LB/
scrolla ner lite så ser du tjej-kollektionen.
Lady High.

2007-04-18 @ 11:17:04
Postat av: Anna

Du ska solklart ha Tigers otvättade, tror att modellen heter Ruby Gracious men ska dubbelkolla! Väldigt smala ben och en precis lagom hög midja (precis under naveln)- man vill kunna sitta i dem! 999:-, och kvaliten är klockren

2007-04-18 @ 12:34:50
Postat av: josefin

Du kan alltid köpa ett par acne tube och sy in dem fårn knäna och neråt på utsidan, det har jag gjort och det blir perfekt! Det syns inte att man har sytt, om man är duktig på maskin det vill säga...

2007-04-18 @ 17:10:06
Postat av: Elin

Jag vet att Pour har ett par som är ett väldigt bra substitut till Acne tube, då man vill ha stuprör.

2007-04-18 @ 21:52:27
Postat av: Kristin

Förstår vad du menar med jeansbenen på bilden, MEN om du håller för modellens fötter och föreställer dig tårna på ett par trubbiga platåpumps där istället, blir brallan genast lite sjuttiotalscool. Tror att det kommer mer och mer vidd i benen framöver. Man vill ju dock helst ha jeans som funkar även till platta skor.

2007-04-28 @ 16:34:08
URL: http://www.kristinkyrielle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback